Wat is het eerste dat je na de bevalling gaat / hebt (geg)eten?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Nina Sanders, 22 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CoffeeJunkie

    CoffeeJunkie Fanatiek lid

    25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    De vorige keer heb ik niets specifieks gegeten vlak na de bevalling. Had toen wel andere dingen aan mijn hoofd :rolleyes:
    Deze keer wilde ik sushi en osseworst zodra we thuis zouden komen, maar heb nu zwangerschapsdiabetes waardoor ik nog meer bewust ben geworden van gezonde voeding en mijn lichaam niet gelijk wil volproppen met veel koolhydraten of bewerkt vlees.
    Heb wel zin in rode wijn, maar dat komt na een paar maanden wel weer, als de gekte van een pasgeboren baby weer voorbij is :D
     
  2. Chocoladekoekje

    Chocoladekoekje VIP lid

    25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Dochter is om 13u geboren. Als lunch in het ziekenhuis meteen een boterham gerookte zalm besteld. Als ontbijt weer en een dag later thuis als lunch filet americain op brood!
     
  3. blues

    blues Actief lid

    29 jun 2011
    370
    6
    18
    Bij mijn zoon broodje filet american en na deze bevalling wil ik dat ook! Vers wit pistoletje met filet. Met avondeten carpaccio of tapas oid Haha en een zacht gekookt ei mis ik ook heel erg!
     
  4. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    De eerste keer kreeg ik warme griesmeelpap bij mn ontbijt. Ooo wat was dat goddelijk. Het was de enige keer dat ik ziekenhuiseten te pruimen vond. Ze deden dit elke dag bij het ontbijt.

    Bij de tweede (5 uur 's ochtends) vroeg ik braafjes om een yoghurtje.

    Thuis wel meteen aan de biefstuk. Heb ook lang geen alcohol gedronken ivm de BV, maar als het nu uitkomt qua voedingstijden lust ik wel een donker speciaalbier :D
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  5. Aries

    Aries Niet meer actief

    Ik moest even diep nadenken, maar het eerste wat we kregen was beschuit met muisjes. :) Toen dacht ik ineens: Wow, we hebben echt een kind, haha.
     
  6. Aries

    Aries Niet meer actief

    Even off-topic uit nieuwsgierigheid: waarom mocht je geen cola? Ik had vooral trek in water, maar kreeg ook dextro in het ziekenhuis omdat ik me zo slap en misselijk voelde aan het einde.
     
  7. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Beschuit met muisjes. Eenmaal thuis was het eerste avondmaal biefstuk met een glas rode wijn
     
  8. Yoga fanaatje 1987

    Yoga fanaatje 1987 Actief lid

    3 mei 2017
    353
    91
    28
    Vrouw
    Softijs mag je gewoon. Mits het uit een machine komt die veel wordt gebruikt. Dus in de zomer kan het zeker. Heb er al stuk of 10 op haha
     
  9. Alayna

    Alayna Actief lid

    25 jun 2017
    146
    37
    28
    Vrouw
    Vlaanderen
    De eerste dag door de narcose alleen een witte boterham met smeerkaas op savonds.
    De volgende dag had mijn vriend kaneelbroodjes voor me gehaald! Dat was eigenlijk het enige waar ik het "lastig" mee had tijdens de zwangerschap.
    Eenmaal thuis natuurlijk ook de biefstukken terug in huis gehaald :)
    Wijn heb ik in de 3 maanden maar 1 glaasje van op. Ik ben altijd bang ik de pech heb dat ze net dat moment gaat kiezen om snel terug honger te krijgen waardoor je een tijd met een huilend kind zit dat je niet kan voeden :(
     
  10. Lisa1987

    Lisa1987 Fanatiek lid

    11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Ik durf het niet ivm de mogelijke bacteriën en ik vertrouw sowieso (bijna) niemand met mijn eten :p. Ik vertrouw dus ook niet hoe vaak zo een machine schoon wordt gemaakt. Omdat ik de stress naderhand niet wil over het twijfelen of het nou wel/niet slim was doe ik het gewoon niet.
    Maar... Ik heb wel al tegen mijn moeder en man gezegt; het moment dat ik na de bevalling thuis ben wil ik als eerste een softijs! :oops: maar goed dat de Mac 24/7 open is.
     
  11. mmmrolmops

    mmmrolmops Actief lid

    17 mrt 2012
    195
    26
    18
    Ik was bezig met een stuitbevalling en omdat ze bang waren dat het een keizersnede zou kunnen worden mocht ik helemaal niets. Ik zat al met 6 cm ontsluiting ook, de verwachting was ook niet dat ik nog 8 uur bezig zou zijn.
     
  12. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.025
    2.163
    113
    Ik kreeg een boterham met kaas van de kraamhulp. Mijn man is ook een keer patat wezen halen nadat de kraamhulp weg was, toen een van onze kinderen rond avondeten werd geboren.

    Ik hou gelukkig niet van rauw vlees dus niks aan gemist tijdens de zwangerschappen.
     
  13. Manuk

    Manuk Fanatiek lid

    19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik kan niet wachten tot ik weer carpaccio mag, heerlijke met pesto en pijnboompitten, rucola en een beetje kaas, ooooh, is het al januari?
    Daarna ga ik voor de filet american op een wit stokbroodje met een uitje.

    De wijn blijft nog mooi even staan, daar heb ik dan totaal geen moeite mee...
     
  14. Lizzy1986

    Lizzy1986 Fanatiek lid

    22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Sushi mmmmmmm
     
  15. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    De dag van de bevalling meteen tiramisu als toetje na het avondeten, de dag erna broodjes carpaccio gegeten en 's avonds sushi en dat ging de rest van mn kraamweek vrolijk door. Vooral de broodjes carpaccio had ik echt gemist!
     
  16. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Nog voordat ik gehecht werd had ik 2 bolletjes met salami op :)


    De filet americain op dag 2 viel tegen . Het smaakte nog anders..
     
  17. Mamavanvier95

    Mamavanvier95 Fanatiek lid

    12 okt 2014
    3.358
    2.543
    113
    Vrouw
    Friesland
    Bij de eerste kreeg ik pas in de ochtend weer eten.. op het beschuit met muisjes na dan.
    ik beviel s'avonds.
    Dat was een broodje ossenworst, een kaasbroodje & een pakje optimel.

    Bij de tweede kreeg ik nog warm eten, ik weet niet wat het allemaal was maar heb alleen de gehaktbal en het toetje opgegeten haha. Daarna heeft mijn vriend nog een broodje ossenworst en flesje fanta voor mij gehaald.
     
  18. MamaLe

    MamaLe Fanatiek lid

    28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Een beschuit met kaas... Maar dat was in het ziekenhuis. Na de eerste weet ik het helemaal niet meer. wat betreft eten van de verboden lijst heb ik filet, gerookte zalm en carpaccio op. Alles gebracht in een mooi pakketje door mijn beste vriendin. Wilde de 2e avond eigenlijk biefstuk maar die kon mijn schoonmoeder niet vinden in de winkel
     
  19. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Beide keren: beschuit met muisjes! :)
     
  20. MaMa

    MaMa Fanatiek lid

    21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Beschuit met muisjes beide keren
    Krijg je in het ziekenhuis
     

Deel Deze Pagina