wat is jullie vakantie budget?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door fluitketel, 29 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fluitketel

    fluitketel Niet meer actief

    Zoals de titel al zegt, wat is jullie vakantie budget?

    Wij houden meestal 100€ per dag aan. Dit is dam voor t eten,Winkelen/souvenirs en entree geld, ijsjes/terrasje
    Wij zijn met 2 personen, en gaan meestal in NL op vakantie in een huisje.
     
  2. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Wij hebben van te voren nooit echt een budget. Klinkt heel luxe, maar ik let erg op de centen op vakantie. We gaan vaak ver. De reis zelf is duur, maar daarna is het een stuk goedkoper qua eten, overnachting, vervoer etc.
    De tickets liggen vaak rond de 600€ pp, de overnachtingen afhankelijk van waar we zijn tussen 20-30€ pn en eten is ook iets van 20€. Ik weet het niet precies, maar meestal zijn we voor een verre reis in totaal iets van 2000-2300 euro kwijt met 2 personen.
     
    Rodaina vindt dit leuk.
  3. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    Wij hebben geen budget. Twee jaar geleden hebben we 550 euro uitgegeven in 8 dagen in Gran Canaria. Dat was inclusief eten, 1 dag autohuur, entree dierenpark, terrasjes.

    Nu hebben we daar eigenlijk nauwelijks souveniers gekocht.
     
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.009
    113
    Nabij Utrecht
    Geen idee nog. Geen zin veel op de centen te letten, maar wil ook niet als een gek gaan uitgeven.
    We zijn met zijn 5-en en alleen logies (gaan naar Portugal) dus ik verwacht zo'n 150 pdag.
    En dat voor 8 dagen dus zo'n 1100 voor eten/drinken/uitstapjes.
     
  5. mol81

    mol81 Niet meer actief

    Wij gaan in de zomervakantie in ieder geval naar Ibiza. Vakantie kost €2100. Hebben geen budget voor besteding daar, zal meestal rond de €100 per dag zijn.
     
  6. mariellevanr

    mariellevanr Niet meer actief

    €1000,- voor vier personen incl huisje of camping
     
  7. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.885
    7.595
    113
    Wij hebben meestal voor logies zo'n 1000 euro in de week (huisje voor 5 personen) en dan nog de boodschappen en zo. Meestal zijn we voor 3 weken inclusief tol, huisjes, eten en toegang overal zo'n 4000 euro kwijt.
     
  8. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.082
    5.270
    113
    Wij hadden voorgaande jaren een budget van 100 euro per dag voor 2 personen. Wij gaan altijd naar Griekenland. Dit jaar is dochter er bij en denk dat we ook 100 per dag houden. Voorheen kochten we lunchen en avond eten/ terasjes/ auto huur dagje, bootschappen ervan. Dat zal dit jaar minder zijn. We gaan 14 dagen weg.

    De vliegreis ( losse vlucht) en verblijf( los geboekt via booking.com) is 1400 euro.
     
  9. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.204
    113
    zuid-holland zuid
    O ik neem juist alleen de reis en accomodatie op in mn budget. Als we thuis zouden blijven zouden we ook boodschappen doen , uitstapjes maken en ijsjes eten, dus dat geld ben ik sowieso kwijt

    Ons totale budget p jaar is 2000€ denk ik. (Voor reis+accomodaties dus) We hebben in de voorjaarsvakantie en de meivakantie bijelkaar 1000€ opgemaakt dus voor de grote vakantie is er nog 1000€ over.

    Als de kinderen ouder zijn wil ik wel meer aan vakanties uit gaan geven, maar nu maak ik ze toch het meest blij met een camping met een speeltuin en een zwembad.
     
  10. Mamak

    Mamak Fanatiek lid

    8 jun 2008
    3.420
    47
    48
    thuis
    Dit jaar is bij ons wel extreem omdat we een verre reis gaan maken.. we zijn rond de 9.000 euro kwijt. Maar tickets zijn al heel duur.

    Gelukkig kost het leven daar "niets" dus hebben we 75 euro per dag voor uitstapjes, eten en taxi
     
  11. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.153
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij gaan kamperen- 2,5 week dit jaar, verspreid over 3 campings. We koken bij de caravan en af en toe een patatje (soep met brood noem ik ook koken hoor :p ) . We gaan wel veel rondkijken etc, maar dat zijn vaak ook ruines, kerken, uitzichten, watervallen etc. Dus dat kost alleen benzine.
    Af en toe iets wat echt geld kost, maar een pretpark in de zomervakantie vind ik toch geen doen (veel te druk :p ) . Dus ik denk dat we 50 euro per dag kwijt zijn, max, met zijn 4tjes.
     
  12. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.628
    3.754
    113
    Wij hebben geen budget. Voordat onze zoon geboren werd maakten we 2 of 3 verre reizen per jaar. Kostte zo'n 10.000 - 15.000 per jaar. Met de smurf zijn we Europa nog niet uit geweest dus we besparen flink op vakanties op het moment.
     
  13. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.127
    1.926
    113
    Tijdens de vakantie hebben we in principe geen budget. Bij het boeken van het vakantiehuisje wil ik niet meer dan 250-300 euro per week uitgeven. En dit lukt tot nu toe altijd prima.
     
  14. Victoria30

    Victoria30 Fanatiek lid

    1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Zo'n 500 per jaar maximaal. Dan reken ik benzine, verblijf en bezigheden. Boodschappen zijn thuis ook nodig dus die reken ik niet mee. Dit jaar waarschijnlijk helaas geen vakantie.
     
  15. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw
    Wij hebben geen budget,

    Onze vakantie is ook nog 1300 euro goedkoper uitgevallen dus als het er naar is hebben we dat er ook nog als "extra" bij,

    Wij zijn echter meer van die luier mensen die hele dagen pret hebben in het Waterpark met de kinderen en dagjes uit zullen het er hooguit 4/5 zijn op twee weken en koken doe ik altijd zelf dus ik denk niet dat we zo heel veel extra kwijt zijn buiten benzine tol en boodschappen
     
  16. yessie

    yessie Fanatiek lid

    27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Wij gaan 3 weken kamperen met onze eigen vouwwagen (in Nederland). We zitten op een camping met binnenzwembad, buitenzwembad en animatieprogramma. Het kost ons iets minder dan € 890. Qua boodschappen zijn we wel vaak iets duurder uit dan thuis. Thuis hebben we bijv ijsjes in de vriezer, op de camping kopen we dat soort dingen tussendoor. Verder houden we er wel van om ergens even lekker te lunchen en gaan we 1x naar een pretpark en 1x naar een dierentuin (oid) Ik denk dat we al met al op zo'n € 1400 of zoiets zitten.
     
  17. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.832
    12.956
    113
    Vrouw
    Heel erg, maar wij hebben geen budget. Laatst in Disney erg weinig uitgegeven (hadden all in), terwijl ik in de meivakantie 4 dagen met de kinderen naar Engeland was en daar €850 ter plekke kwijt was. Wij kijken op vakantie eerlijk gezegd nooit naar de uitgaven, dat zie ik wel weer op mijn afschriften als we weer terug zijn. Op vakantie wil ik niet hoeven nadenken of moeilijk hoeven doen maar gewoon genieten. Overigens besef ik mij dondersgoed dat niet iedereen in zo'n luxe positie verkeerd.
     
  18. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Wij hebben geen budget. Het is gewoon afhankelijk van dat jaar en wat we gaan doen. We gaan sowieso altijd op zomervakantie (over het algemeen buitenland / vliegreis) en regelmatig nog weekendjes en midweekjes in eigen land of op stedentrip oid. We kijken wat we schappelijk vinden en ik neem dan een ongeveer bedrag in m'n hoofd. Meestal klopt dat aardig. Maar goed wij hebben de luxe om ook geen budget te hoeven hebben moet ik zeggen dus dat speelt absoluut mee natuurlijk!
     
  19. Saar22

    Saar22 Niet meer actief

    Ons budget is 1500 euro voor bijna 4 weken kamperen. De camping kost ons 500 euro, we kamperen met tent. Overnachting á 2 nachten in Duitsland kost 114 euro. Verder dan de benzine en het vignet voor Oostenrijk (geloof 30 euro?) en de kärnten card voor 5 weken 138 euro. We halen 1 keer in de week een pizza en verder koken we zelf.
     
  20. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    #20 IkbenTess, 30 mei 2017
    Laatst bewerkt: 30 mei 2017
    Niet veel, camping kost 400 euro en we willen daar nog max 200-300 uitgeven bovenop de normale boodschappen/uitgaven. We hebben het geld wel maar gaan binnenkort een nieuwe keuken plaatsen en dat heeft prioriteit :)
     

Deel Deze Pagina