thuistest en bloedtest?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door nony, 11 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nony

    nony Fanatiek lid

    4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    hi meiden vraagje:

    wie heeft er na een positieve thuis test ook
    nog een bloedtest bij de dokter laten doen?

    bedankt voor antwoorden...

    liefs nony
     
  2. mano82

    mano82 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik heb kort na de positieve test bloed laten afnemen, eigenlijk om te kijken hoever ik zat want ik was onverwacht zwanger.
    Een bloedtest hoeft niet maar is wel aangeraden hoofdzakelijk om te kijken of je immuun bent tegen toxoplasmose.
    En een algemene bloedtest is ook altijd goed om te weten welke stoffen je bijvoorbeeld niet in overvloed hebt, zoals vitamines enzo.
     
  3. sizzel

    sizzel VIP lid

    26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    nope.. ikke niet.. als de thuistest duidelijk is, is dat volgens mij niet nodig.. Of je moet bijv eerst een miskraam hebben gehad en niet zeker weten of dat het hcg al uit je lichaam is.. maar anders is het volgens mij niet nodig!

    ik zie dat het spannend wordt voor jouw meid! hoop voor je dat het raak is en dat je naar de maart-mama's mag!
     
  4. prinsessebes

    prinsessebes Actief lid

    12 jun 2007
    168
    0
    0
    Ik ben er gisteren achter gekomen dat ik zwanger ben. Superleuk, maar weet niet of ik nu ook nog maar even langs de dokter moet. Misschien moet ik de dokter vanmiddag maar even bellen. Kunnen ze met een bloedtest direct zien hoelang je zwanger bent? Dat zou ik wel fijn vinden om te weten....

    Heb je tips voor mij? Graag!

    Liefs,
    Sonja
     
  5. nony

    nony Fanatiek lid

    4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Nee sorry ik heb geen tips, maar ik zou ook
    even naar dokter gaan als ik een posi test
    heb....gewoon voor het gevoel...

    succes...!

    liefs nony
     
  6. prinsessebes

    prinsessebes Actief lid

    12 jun 2007
    168
    0
    0
    Dankjewel! Heb net de dokter even gebeld, die feliciteerde me en zei dat ik het beste ook maar even langs kon komen. Morgenochtend ga ik dus even langs op het spreekuur.

    Groetjes,
    Sonja
     
  7. maranka

    maranka VIP lid

    27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Veel succes morgen!
     
  8. nony

    nony Fanatiek lid

    4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    wat goed!
    GEFELICITEERD>>>> :whistle:

    dan word je dus een maartmama,
    hoop dat ik me er ook bij mag voegen

    LIEFS nony
     
  9. Ireen79

    Ireen79 Actief lid

    4 jun 2007
    109
    0
    0
    Nou, dan doet jouw huisarts meer dan de mijne ;) Bij mij zei de assistente alleen maar: nou, gefeliciteerd, hier is het nummer van de verloskundige, bel dat maar voor een afspraak.

    Vond het eigenlijk wel prima zo, waarom nog een bloedtest doen als je al een positieve urinetest hebt gedaan?
     
  10. Emma29

    Emma29 VIP lid

    30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    ik heb mijn test laten zien aan de huisarts en die vond het overduidelijk !
    gelijk felicitatie aan mij en mijn mannetje en nog enkele tips en boekjes gehad ! verder nix... volgende week naar de VK toe ! kijken hoe ver ik ben want het kan ook al verder zijn dan 6 weken...
     
  11. prinsessebes

    prinsessebes Actief lid

    12 jun 2007
    168
    0
    0
    Lieve allemaal,

    Tja, ik weet ook niet precies wat de huisarts allemaal gaat. Ik weet nog niet of ik een maartmama of februarimama word, eerste ronde en het ging een beetje vaag allemaal. Heb de huisarts gevraagd of hij met een bloedtest kon zien hoelang ik al zwanger ben. Hij zei dat hij dat niet echt kon omdat het met een bloedtest heel erg onbetrouwbaar is.

    Vriendlief gaat in ieder geval mee morgen, vind ik wel erg prettig. Ik moest trouwens ook het testje meenemen. Zou de dokter erg hard lachen als ik met drie testjes op de proppen kom? Ik neem mijn agenda ook wel mee, daar staat alles in.

    Bezoekje aan de VK zal wel na de vakantie worden. Morgen gaan we weg. Misschien kan ik nog wel een afspraak maken voor snel erna. Ik hoop het!

    Groetjes,
    Sonja

    PS. @Emma29: moet je direct een afspraak maken bij de verloskundige? Maken ze dan ook direct een echo zodat je echt weet hoelang je zwanger bent?
     
  12. Majel24

    Majel24 Fanatiek lid

    21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Je kan meteen een afspraak maken bij de vk.
    Ik was zelf iets meer als 9 weken zwanger toen ik naar de vk ging en een week daarna voor een echo geweest.
    Wel fijn dat je dokter zo reageerde. Toen ik belde kreeg ik een niet zo vriendelijke assistente aan de telefoon en die zei alleen maar dat ik de vk moest bellen. Daar sta je dan met je test en geen idee wat je nu moet doen.
    Gelukkig was de vk assistente een stuk vriendelijker :D
     
  13. Ireen79

    Ireen79 Actief lid

    4 jun 2007
    109
    0
    0
    Over de vk: meestal is de eerste afspraak zo rond 8-10 weken. En tussen ongeveer 10-12 weken krijg je een echo om te zien hoe ver je bent.

    Hoe snel je die echo krijgt ligt ook een beetje aan waar de echo gemaakt moet worden, ik moest zelf naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis maar sommige verloskundigen doen het zelf op de praktijk. En dan gaat het misschien wel sneller, bij een ziekenhuis moet je altijd maar zien wanneer er plek voor je is.
     
  14. prinsessebes

    prinsessebes Actief lid

    12 jun 2007
    168
    0
    0
    Ik snap het een beetje. Dankjewel voor de antwoorden dames! Ben net terug van vakantie, volgende week woensdag heb ik mijn eerste afspraak bij de verloskundige. Dan ben ik 10 weken zwanger. Met een beetje geluk, controleren ze dat daar dus met een echo.... Spannend!

    Groetjes,
    Sonja
     

Deel Deze Pagina