Advies gevraagd: Loensen of lui oog

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MoedertjeM, 27 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoedertjeM

    6 sep 2012
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

    Mijn zoontje van nu 15 maanden loenst een beetje als hij moe is. Ten opzichte van 6 maanden geleden gaat het een stuk beter.

    De KA had me aangeraden om naar de oogarts te gaan, waar ik gisteren ben geweest. Ze vertelde dat het loensen normaal is bij kleine kinderen, en vaak vanzelf overgaat, maar wilde nu toch gaan uitsluiten of er mogelijk kans is op het ontwikkelen van een lui oog.

    Nu willen ze het volgende gaan doen: Ik moet hem drie dagen druppels geven in zijn oog waardoor zijn pupil groter wordt. (Ik heb dit zelf al eens gehad maar toen kon ik 1 hele dag bijna niks zien, alleen maar wazig). Vervolgens krijgt hij nog meer oogtesten.

    Mijn zoontje vond de oogtesten bij de oogarts gisteren al echt niet fijn, laat staan dat hij drie dagen wazig moet zien, en nog zwaardere oogtesten moet doen volgende week.

    MIJN VRAAG: Heeft hier iemand ervaring mee? Zal ik dit mijn zoontje 'aandoen' om dat luie oog uit te sluiten, of zal ik het toch nog een half jaar/jaar aankijken, en kijken of het tegen die tijd toch beter is, aangezien er al flinke vooruitgang in zin t.ov. een tijd geleden?

    Alvast bedankt,

    Groetjes
     
  2. saartje1982

    saartje1982 Fanatiek lid

    2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Ik zou toch de testen doen. Het is even vervelend voor je zoontje, maar een lui oog heeft ook zijn risico's als het niet behandeld wordt. Mijn schoonvader is praktisch blind aan 1 oog door een onbehandeld lui oog vroeger.
     
  3. Mamishka

    Mamishka Bekend lid

    20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het zeker niet uitstellen hoor, oogtestjes zijn echt niet leuk believe me I k ow want ik kom al bij de oogarts sinds mn zoontje 3 maanden oud was maar het moet. Hoe eerder je het aanpakt hoe beter.
    Mijn zoontje heb ik afgeplakt vanaf een maandje of 8 geloof ik tot hij bijna 2 was ofzo...
     
  4. Purk

    Purk Fanatiek lid

    19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een onbehandeld lui oog gehad, waardoor ik nu met 1 oog niet kijk. Ik kan er wel mee zien (60%), maar mijn hersenen negeren het signaal van dat oog waardoor ik dus effectief alleen met m'n rechter oog kijk. Als ik mijn rechter oog sluit, zie ik dus wel, maar ik kan bv niet lezen, letters worden gewoon niet scherp en gaan dansen.
    Dit had prima voorkomen kunnen worden als ze op tijd mijn luie oog hadden ontdekt.
    Dus ik zeg; even flink doorbijten en die testen laten doen! Maak 't leuk voor 'm, geef bv kleine cadeautjes.
     
  5. Zweden

    Zweden Bekend lid

    14 nov 2011
    705
    78
    28
    Ik heb precies hetzelfde! Ik loensde niet waardoor het pas op kleuterleeftijd ontdekt is. Jammer want ik zie nu geen diepte. Dus toch maar doen denk ik!
     

Deel Deze Pagina