Wat kan ik verwachten

Discussie in 'Miskraam' gestart door Roodborstje2, 23 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roodborstje2

    Roodborstje2 Fanatiek lid

    18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Ik heb nu ongeveer drie dagen geen kwaaltjes meer. Om mezelf gerust te stellen deed ik vanochtend een zwangerschapstest. Bij het afvegen vrij veel helderrood bloed. Toen wist ik dat het niet goed zat. De test viel negatief uit.

    Ik ben bijna 5 weken zwanger (4+6). Wat kan ik verwachten? Vrouwen die ook rond die tijd een miskraam hebben gekregen, hoe lang heb je doorgebloed en kon je echt het vruchtje zien of niet? Ik ben daar namelijk heel erg bang voor, alleen bloed kan ik wel hebben..

    Hoe hebben jullie het verwerkt, en hoe heb je het opgelost op je werk? Een smoesje verzonnen oid?

    Ik zit echt even in de knoop, ik dacht dat het nooit bij ons zou gebeuren. Misschien ging het gewoon allemaal te makkelijk.
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier waren de miskramen voor de 6 weken gewoon een iets heviger menstruatie qua bloedverlies.

    Oh en het vruchtje is op deze termijn nog zo klein dat je dat niet ziet/herkent.

    Sterkte!
     
  3. PBV

    PBV Fanatiek lid

    6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    #3 PBV, 23 jun 2018
    Laatst bewerkt: 23 jun 2018
    Ik heb een maand geleden een miskraam gehad van 4 weken en 5 dagen.
    Ik begon met licht bloedverlies en daarna toch wel behoorlijke menstruatie krampen. Ik verloor een vruchtzakje. Rood hoopje weefsel en toen waren de krampen over en bloedde ik normaal zoals een menstruatie bij mij is. De bloeding duurde 6 dagen.
    Drie dagen nadat de bloeding helemaal gestopt was, kreeg ik bruin bloed verlies voor een paar dagen en daarna gewoon weer witvloed.

    Ik ben best realistisch en de natuur doet zijn werk. Als er zit een foutje zit in het hele proces, dan stoot het lichaam alles af. Het kindje is niet gezond. Ik ga er zo mee om. Tuurlijk heb je veel verdriet en terleurstelling.

    Wat betreft je werk zou ik gewoon ziek melden. Ook kun je kijken hoe jeje voelt en in staat bent om te werken. De miskraam op zich is best heftig maar daarna kan je gewoon weer alles doen. Geestelijk kan het nog wel behoorlijk erin gehakt hebben.

    Sterkte deze komende dagen!!
     
  4. Typicalme

    Typicalme Fanatiek lid

    11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Wat naar dat je dit mee moet maken, begrijpelijk dat je even in de knoei zit met jezelf hoor.
    Ik heb afgelopen maand een miskraam gehad met 7.5 weken, zwangerschap was waarschijnlijk gestopt met 4.5 weken.
    Bloeding begon een week na de eerste echo, kwam traag op gang maar ik heb wel 2 weken behoorlijk wat bloedverlies gehad. Het stopte ook vrij plotseling weer (geen ‘afbouw’ ofzo). Het leek op een heftige menstruatie, geen heftige krampen of vruchtje zichtbaar verloren.
    Ik heb mezelf niet ziek gemeld, een aantal mensen heb ik het verteld zodat ik toch steun kon vragen op momenten dat ik dit nodig had.
    Doe vooral waar jij je goed bij voelt, ik denk dat dit voor iedereen anders is. Sterkte!
     
  5. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Hier met de vroege miskramen niks gemerkt. Was zelfs minder heftig dan mijn menstruaties zijn, ook niks geen buikpijn gehad. Het heeft mij verder ook niets gedaan eigenlijk, als ik nog niet getest had, had ik nl niet geweten dat ik zwanger was, maar gewoon wat dagen later ongesteld was.
     
  6. Roodborstje2

    Roodborstje2 Fanatiek lid

    18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Bedankt voor jullie reacties. Ik heb het er erg zwaar mee, zowel geestelijk als lichamelijk. Afgelopen nacht heb ik 12,5 uur geslapen van de uitputting. Ik kon nauwelijks zitten vanmorgen. Lichamelijk lijkt de ergste pijn over, ik denk dat ik het vruchtje inmiddels ben verloren.

    Ik wist pas een week dat ik zwanger was, en toch voelt het alsof ik een hele toekomst kwijt ben. Ik wou dat ik haar vast had kunnen houden. (We dachten allebei dat het een meisje was dus ik zeg liever haar dan het). Ik heb tegen mijn leidinggevende eerlijk gezegd wat er aan de hand is en gezegd dat ik er de hele week niet ben. Gelukkig begrijpt ze dat.

    Ik heb ook een aantal vriendinnen laten weten dat ik een miskraam heb gekregen, ondanks dat ze niet wisten dat ik zwanger was. Ze geven me veel steun en ik ben blij dat ik zulke dierbare mensen om me heen heb.

    Ik hoop dat we het binnenkort een plekje kunnen geven. Op dit moment ben ik echt nog een wrak.
     
  7. kikker1

    kikker1 Fanatiek lid

    22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Och Roodborstje toch, wat heftig hè! Goed dat je het aangegeven hebt! Ik zit er sinds vrijdag ook weer middenin.

    Sterkte!!
     
  8. Suzanne01

    Suzanne01 Bekend lid

    7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    Ook ik had met 6 weken een miskraam ruim twee weken geleden. Ik heb maar 3 dagen bloed verloren en geen krampen. Ook niks gezien. Geen stolsels ook. Ik heb me niet hoeven ziekmelden of iets.. het viel reuze mee voor zover zoiets kan meevallen. Tuurlijk jammer, maar ook mij deed het niet zo heel veel heel eerlijk. Maar dat is eerder omdat ik het nog niet gezien of gehoord heb denk ik..
    Heel veel sterkte!
     
  9. saza87

    saza87 Actief lid

    19 jul 2015
    100
    38
    28
    Wat vervelend voor je:(.
    Ik heb rond 5 weken een miskraam gehad.
    Geen buikkrampen oid. Wel veel bloed verloren en stolsels. Maar leek meer op een heftige menstruatie. Ik was ook bang dat ik iets zou zien. Maar gelukkig viel het 'mee'. Veel sterkte.
     
  10. Roodborstje2

    Roodborstje2 Fanatiek lid

    18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Ook bedankt voor jullie reacties! Hoop dat het nu goed met jullie gaat.

    Het bloedverlies is redelijk licht inmiddels, en de emotionele pijn is draaglijker. Ik heb een mooie ketting gekocht met een ster als herdenking. Ik deed vandaag een test om te kijken of het hcg weg was, deze was geheel negatief. Betekent dat dat mijn cyclus nu weer op gang zal komen?
     

Deel Deze Pagina