Wat kan ik voor haar doen?

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door Tanja77, 29 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tanja77

    Tanja77 Niet meer actief

    Gisteren het vreselijke nieuws gehoord dat het kindje van mijn schoonzus met 18 weken is overleden. Ze gingen naar de 20 weken echo, zich verheugend op het horen van het geslacht, en dan dit!
    Denk al de hele ochtend aan wat ik voor haar kan doen. Wat vonden de vlindermamma's destijds een mooi gebaar?

    Tanja
     
  2. Caruli

    Caruli VIP lid

    15 nov 2007
    31.699
    91
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik vond het fijn dat mensen mij me gang lieten gaan..
    je hoeft niks te zeggen als je er maar voor haar bent.
    laat haar praten, laat haar huilen...

    heel veel sterkte voor iedereen!
     
  3. spirit70

    spirit70 Fanatiek lid

    3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Luister vooral naar wat je schoonzus wil, dat is voor iedereen heel erg persoonlijk. In het begin vond ik het fijn als mensen langskwamen of belden, maar op sommige momenten heb je gewoon even behoefte aan helemaal niets....
    Veel sterkte voor iedereen!
     
  4. miranda4xmama

    miranda4xmama VIP lid

    17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Ik vond het fijn om mensen om mij heen te hebben.
    Ik wilde niet alleen zijn.

    Zorg ervoor dat je er voor haar bent om te luisteren en te troosten.

    Heel veel sterkte gewenst.
     
  5. Selmama

    Selmama Fanatiek lid

    20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Inderdaad luisteren en troosten en begrip tonen.
    Begin van dit jaar heeft mijn vriendin haar kindje verloren met 19 weken zwangerschap. Ik heb haar en haar man die avond mogen bezoeken in het ziekenhuis. Ik heb hun verhaal aangehoord en ik heb het kindje mogen zien wat ik erg bijzonder vond. Zij vonden het fijn om hun verhaal te kunnen doen en dat ze zoveel steun en lieve woorden kregen van vrienden en familie.
    Ik heb hen laten weten dat ik er voor hun ben en dat ze me altijd konden bellen.
    Ik wens je schoonzus en haar man ontzettend veel kracht toe in deze moeilijke tijd en natuurlijk ook voor jou.
     
  6. loopy

    loopy Fanatiek lid

    23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    wat erg! wat ongelofelijk verdrietig :cry:
    heel veel sterkte voor je broer en schoonzus

    over mij....
    ik wilde ook liever niet alleen zijn.

    en ik wilde het liefst veel over bas praten. ook na een paar maanden toen de meeste mensen er al niet meer aan dachten.

    en nu, een jaar later, wil ik het liefst erkenning. dat ik een zoontje heb gekregen en dat het een echt mensje was. (sommige mensen denken dat het een miskraam was, een hoopje cellen en verder niks).

    wat ik ook heel fijn vond is om te zien dat mensen mijn zoontje op de verjaardagskalender hebben staan. Lijkt iets kleins maar voor mij zó waardevol.
     
  7. Kirby

    Kirby Fanatiek lid

    1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Troosten en begrip tonen is een mooi begin... misschien samen met andere familie zorgen dat ze niet veel alleen is? Ik kon ook echt niet alleen zijn toen... en zoals loopy heel veel praten over m'n meisje!
     
  8. Indogirl

    Indogirl Lid

    27 dec 2007
    71
    0
    0
    Ik heb gemerkt dat ik tijdens het verlies van mijn kindje enorm veel steun vond in elk kaartje, sms'je, emailtje of telefoontje... De een praat er veel over, de ander liever niet. Dat moet je dus even aftasten. En bellen of langskomen kan soms net op een moment zijn dat je er echt geen behoefte aan hebt, maar daarom is een kaartje met een mooi gedichtje heel erg fijn!
    Van mijn schoonzusje kreeg ik een heel mooi wit hartje voor aan een ketting. Ook een mooi gebaar.
    Kijk maar eens bij troostgeschenken.nl, daar hebben ze hele mooie kleine geschenkjes om te geven.

    Ik vond het zelf erg fijn om er heel veel over te praten. Je hebt immers toch een kindje gerkegen en je bent moeder geworden. Je kan vragen of ze het fijn vind om erover te hebben of juist liever niet. Dan weet je dat iig.

    En zeg liever geen dingen als: ach, volgende keer beter... of ... het was nog geen echt kindje toch...
    Dat is heel pijnlijk.

    Veel sterkte gewenst! Voor de familie en vrienden is het ook altijd moeilijk.
     
  9. marjonz

    marjonz Lid

    25 okt 2007
    73
    1
    0
    wij hebben afgelopen maart ons kindje verloren met 21 weken. ik praatte er veel over,dat deed mij heel erg goed.
    iedereen verwerkt het natuurlijk op z`n eigen manier. ik wilde ook niet graag alleen zijn,maar te veel en te lang bezoek was ook erg vermoeiend. dus ik was altijd blij met korte bezoekjes van verschillende mensen.

    wat ik ook eerder las en wat ik heel erg herken, is dat het mij veel doet als ik bij mensen haar naam op de kalender zie staan. en wij hebben een kaartje laten maken,dat ik die nog terug zie in verschillende huizen.

    ik wens jullie heel veel sterkte,en vergeet niet na een aantal weken als iedereen de draad weer opgepakt heeft dat dan de klap van stilte en verdriet vaak hard aan komt voor diegene die met lege armen nog thuis zit..
     

Deel Deze Pagina