Wat koop je weer?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Kiekieboe, 13 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiekieboe

    Kiekieboe Fanatiek lid

    28 jul 2017
    1.724
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    Hi iedereen,

    Ik ben benieuwd:

    Wat kopen jullie voor de 2e/3e/4e (etc) kind opnieuw? En wat gebruiken jullie opnieuw?

    Ik ben zelf (nog) niet zwanger. Maar telkens als ik iets weg wil doen, denk ik: misschien kan ik dit bij de volgende gebruiken. En zoveel ruimte heb ik niet om alles te bewaren haha:roflmao: dus.. hoe hebben jullie t gedaan?
     
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik heb alles hergebruikt. Maxi cosi, wandelwagen, buggy, bed, park, kleren (voor zover mogelijk met een meisje en een jongen), beddengoed , speelgoed.... Ik vind het zonde om alles twee keer te kopen.
     
  3. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.333
    113
    Tot nu toe heb ik alleen een draagdoek en wat kleertjes gekocht voor onze tweede, ben nu 28 weken zwanger. Draagdoek omdat ik er geen een had die fijn is voor een newborn en wat kleertjes omdat nieuw altijd leuk is, zeker met een eerste pakje.
    Onze eerste is een jongen, nu krijgen we een meisje. Maar ik heb een hekel aan roze, dus ons meisje mag lekker veel van onze blauwe spulletjes gebruiken.
    Ik denk dat ik nog wat extra lakentjes voor de wieg ga laten maken met wat koraal accenten, maar dat is vooral omdat ik er gewoon nog wat extra bij wil hebben.
    En eventueel nog een extra waskussenhoes.

    En verder zie ik het wel, als ik wat mis, koop ik het wel. Het meeste is binnen 24 uur in huis als ik het bestel.
     
  4. Belle22

    Belle22 Bekend lid

    22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Ik heb de babykamer nu voor mn dochter, en de kinderwagen ook nog van Mn zoon voor haar nu. Ook het badje en de kolf heb ik nog van Mn zoontje.

    Verder alles opnieuw gekocht. Ook maxicosi. Dat omdat ik die van Mn zoontje eigelijk niet mooi vond :rolleyes:

    Nieuwe kleertjes, baddoeken, pyamas, beddengoed en rompertjes..

    Ik vind roze shoppen gewoon heel leuk dus wou alles niet haha :Dwant heb echt alles nog liggen van Mn zoontje al zn kleertjes. Behalve de rompertjes die heb ik wel weggedaan. Ik weet nog niet zo goed wat ik daar mee moet doen nog
     
  5. Mamaa6

    Mamaa6 Bekend lid

    10 jun 2015
    933
    563
    93

    Ik koop alles nieuw omdat ik het heerlijk vind weer opnieuw met zorg alles uit te kiezen en ik vind dat elk nieuw kindje het verdient
    Wel bewaar ik wat bijzondere kledingstukken waar ik leuke momenten bij weet
     
  6. Pepper92

    Pepper92 Bekend lid

    4 jan 2015
    990
    421
    63
    Vrouw
    Fulltime aan het werk!
    Groningen
    Wij gaan nieuw kopen:
    Draagzak, die hadden we bij onze dochter niet, maar lijkt me echt super fijn!
    Kleertjes, ik heb alles weg gedaan naar een arm gezin
    Babynestje, niet gehad maar lijkt me heel fijn in de box
    Wiegmatras, de kat heeft op de andere gelegen, dus die zit vol met haren

    Wat we hergebruiken:
    Hydrofielen
    Washandjes
    Badje
    Babykamer wordt nog gebruikt door onze dochter, maar ze gaan na een paar maanden een kamer delen, dus dan wordt het voor beide gebruikt.
    Kinderwagen
    Maxicosi
    Speelgoed

    Ik vind het onzin om de goede spullen weg te doen en nieuwe te kopen... Gelukkig heb ik genoeg bergruimte op zolder :)
     
  7. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    We hebben hier genoeg ruimte op zolder om dingen op te bergen en we vinden het zonde om dingen die nog bruikbaar zijn weg te doen,dus tenzij kapot of erg versleten hebben we alles bewaard. Wel hebben we bij de 3e een warme slaapzak voor buiten in de kinderwagen ( soort van skipakje) gekocht zodat ze warm mee naar buiten kon. En de dingen die kapot waren zoals broekjes die versleten waren vervangen we dan.
     
  8. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Voor een evt tweede heb ik de mooie kleertjes apart gelegd (dwz bijna niet gewassen kleertjes, dure kleertjes), de kinderwagenbak zit in de doos in de schuur, draagdoeken zitten in een zak en zijn eerste wiegje (sliep eerst in een wiegje bij ons op de kamer) staat gedemonteerd in de schuur in de doos.
    Mijn vriend komt uit een echte mannenfamilie en grote kans dat onze tweede (mochten we die ooit krijgen) een jongetje wordt, dus een gelukje qua kleertjes.
     
  9. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Draagdoek
    Co-sleeper (dochter ligt nog in der ledikant)
    Autostoel groep 0
    Lakens & deken
    Wat kleertjes (uniseks)
    Kinderstoel
     
  10. Reza2306

    Reza2306 Actief lid

    14 dec 2010
    322
    16
    18
    Breda
    Tussen onze kinderen zit straks 6 jaar en lang niet alles bewaard. Alle kleine maatjes kleding had ik jaren terug al weggegeven aan een stichting voor tienermoeders. Alleen de pakjes die speciaal waren bewaard. Wel heb ik alle dekentjes, omslagdoeken enz. Bewaard. Maar veel is roze en echt meisjesachtig en nu krijgen we een jongen. Gelukkig heeft mijn schoonzusje nog heel veel klaar staan voor ons.
    Wat ik echt nieuw nouja 2dehandsnieuw wilde was een kinderwagen want we hadden een 3wieler en wilde een 4wieler.
     
  11. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Omdat er maar 14 maanden tussen gaat zitten heb ik echt alles nog. Wat ik opnieuw ga gebruiken;
    Kolf
    Maxicosi + family base
    Overslag rompers van petiy bateau en noppies
    Mooie pakjes
    Box
    Badje logder wikkel doek

    Wat ik nieuw koop/ga kopen;
    Babykamer
    Uitbreidingsset Joolz
    Flesjes en spenen
    Eerste pakje
    Pakjes met lange mouwen want dit word een herfst kindje
    Rompers met lange mouwen
    Boxmobiel
    Hydrofiele luiers
    Verzorgingsproducten

    Best veel zie ik maar vind t ook leuk om nieuwe dingen te kopen. Bij de eerste veel roze nu veel okergeel net zoals t kamertje.
     
  12. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ehhh, geen idee. Wat kleertjes denk ik. Verder hergebruik ik gewoon alles en we maken geen babykamer. Misschien een extra aankleedkussen zodat we de baby bij ons op de kamer kunnen verschonen als zl op bed ligt.

    Oh ja, de kleine maat rompers had ik weggegeven, die moet ik natuurlijk nog aanschaffen. Paar Xl hydrofielen.

    En ik wil een mooie geweven draagdoek, de draagzak zit niet fijn voor een newborn en mijn rekbare is aan het lubberen.
     
  13. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Kleertjes (had best wat weer verkocht), rompers (waren wel verwassen), commode, co-sleeper deze x, draagzak van Marsupi ipv draagdoek (bij 2e kies ik voor snelheid en gemak), box (had ik nog niet), hydrofiele doeken (verwassen), dik teddyvestje kleine maat (vorige x wel nodig gehad), een voetenzak (vorige x dekentjes maar handige voetenzak lijkt me fijner).
     
  14. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik bewaar;
    Kinderwagen
    Maxi cosi autostoel
    Ledikant
    Commode
    Beddengoed
    Hydrofielen
    Aankleedkussen plus hoezen
    Wasbare luiers
    Badje plus standaard
    Box plus kleden
    Nuna wipstoel
    Speelgoed.
    Wieg plus benodigdheden
    Draagzak
    Voetenzak en dekentjes


    Kleding ga ik tzt deels verkopen. Unisex spul mag blijven. En ook kleding die ik er leuk vond en kleding aan welke ik een speciale herinnering heb. De rest verkoop ik.
     
  15. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ongelooflijk eigenlijk... Ik gebruik straks voor de 3e keer de hydrofielen die van mijn moeder zijn geweest en inmiddels al meer dan 40 jaar oud zijn... Zijn nog prima! De grijze die ik zelf afgelopen zwangerschap gekocht heb zijn zelfs niet meer zo netjes als die oude...
     
  16. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Ik heb bijna niets gekocht voor de tweede. Tweede keer een jongen, de kamer hebben we niet aangepast en alles bewaard. Alleen een eigen eerste pakje eigenlijk... nou ja, drie. Ben nu wel met een inhaalslag op kleertjesgebied bezig want ik bedacht me dat dit wel eens de laatste kon zijn dus hij draagt alleen nog maar kleertjes die ík leuk vind! :D
     
  17. mamabeertje

    mamabeertje Fanatiek lid

    9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Van te voren heb ik bijna geen nieuwe dingen gekocht voor de tweede. Alleen een wieg met toebehoren(bij de eerste hadden we een wieg geleend) en een paar minikleertjes om toch ook wat nieuws te hebben.
     
  18. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Hier hebben we veel bewaard. Goede kleding in bakken op maat gesorteerd en we zien wel wat we opnieuw gebruiken.
    Heb niet zoveel nieuw gekocht:
    - Nieuwe zomerdeken omdat de oude terug is gegaan wegens recall
    Bijpassende aankleedkussenhoes
    - Lakentje
    - Onderlakens omdat een paar oude verstaft waren
    - een extra senzy kruik
    - een kipkep woller
    - Eerste setje kleding en nog wat nieuwe kleertjes/romper/pyjama die ik niet kon laten hangen
    - nieuwe hydrofiel washandjes omdat de oude er smoezelig uitzagen
    - verder wat praktische dingen zoals nieuwe flesspenen en flessenborstel en een originele parasol voor de kinderwagen omdat de universele niet zo mooi bleef zitten.
     
  19. Dobbertje26

    Dobbertje26 Actief lid

    7 dec 2016
    104
    24
    18
    Vrouw
    Hier nu voor de 2e keer een jongen. Waar bijna 5 jaar tussen zit.
    Wat we hergebruiken (en dus bewaard hebben)
    - babykamer
    - kinderwagen
    - nuna leaf (haal er nu wel een speelboog bij)
    - veel kleertje, afhankelijk of het past in het treffende seizoen natuurlijk
    - had nog redelijk wat nieuwe flessen en spenen over van de oudste
    - beddengoed ledikant, heeft mn moeder gemaakt
    - luiertas
    - spuugdoekjes, hydrofielen, (puckababy)slaapzakken, waskussenhoezen, wikkeldeken.

    Wat bijkopen/gekocht:
    - kleding mt 56 en 62, veel weggedaan van 1e. (en gewoon vet leuk om te shoppen)
    - box
    - maxi cosi
    - xxl hydrofielen
    - magnetron sterilisator
    - boxkleed
    - accessoires babykamer
     
  20. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.609
    113
    Vrouw
    Je hebt 6 kindjes? En je heb voor elke kindje ALLES nieuw gekocht?!:eek:


    Ik heb hier wel alles bewaard, de middelste draagt genoeg van de oudste en voor de 3e heb ik wel alles nieuw gekocht want dat is een meisje, de andere 2 jongens :)
     

Deel Deze Pagina