Wat koop je weer?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Kiekieboe, 13 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje@12345

    Meisje@12345 Fanatiek lid

    19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Ik heb nieuw gekocht :

    Kleertjes
    Omslagdoek
    Hydrofiele doeken
    Speentje/flesjes
    Dekentjes
    Hoeslakens
    Babynestje
    Voetenzak

    Ik vind het leuk om sommige dingen nieuw te kopen , hydrofiele doeken en hoeslakens zijn zo intensief gebruikt,vind het fijn om dat nieuw te hebben.
    De 1ste is een meisje nu een jongen, ik hou niet zo van unisex kleding, dus alle kleding nieuw gekocht.
     
  2. Kiekieboe

    Kiekieboe Fanatiek lid

    28 jul 2017
    1.724
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    Super leuk om te lezen!
     
  3. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ik heb dingen weggedaan die ik zeker weten niet ging gebruiken. De magnetron sterilisator (want inmiddels een vaatwasser), de flesjes die we niet gebruikt hebben (hier alleen dr Brown), kleertjes die ik niet leuk vond of die vies bleven.

    Wij kochten een buggy bij omdat er maar 21 maanden tussen zat. Een tweede ledikant en tweede Hemnes kast als commode. Ik heb wel nog koeka spullen bij gekocht en een nieuw boxkleed zelf gemaakt zodat de tweede ook wat eigen dingen heeft.
     
  4. veense

    veense Niet meer actief

    Wij hebben alles opnieuw moeten kopen, er zit bijna 9 jaar tussen onze 2 kinderen en wij hadden dus helemaal niets meer! Had 1 kleine bak babyspeeltjes en 1 doos babykleertjes, maar ja, kan mijn zoon moeilijk in een Dirndljurkje hijsen ;) Paar unisekskleertjes hebben ze beide gedragen. En nu speelt zoontje wel met bijv de knuffels en Schleichdieren van zijn zus, die waren nog in gebruik toen hij op komst was
    Bij sommige dingen (triptrap, Maclarenbuggy) etc deed dat echt pijn. Gewoon het besef dat je er ooit al zoveel geld aan uit hebt gegeven en dat daar nu een ander van profiteert voor een zacht Marktplaatsprijsje en jij het weer opnieuw moet kopen... Maar ja, wij hadden dit mannetje nooit meer verwacht.
    Heb zelfs getwijfeld over een derde, omdat deze spullen ook allemaal weer door maar 1 kindje gebruikt zijn/worden, maar ja, dat is ook zo wat...
     
  5. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    We kopen ook nieuwe verschoonkussens, die zijn na 2 jaar helemaal versleten en opengrsprongen, misschien omdat ik er na een tijdje geen hoes meer omheen deed.

    Verder wil ik een ouderwetse kinderwagen kopen, een matrasje voor in de box, nieuw matrasje in ledikant, en een nieuwe voedingsstoel.
     
  6. Dolce82

    Dolce82 Bekend lid

    19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Ik ben zwanger van ons tweede zoontje. Het was een verrassingskindje en we hadden al wat dingen verkocht van de eerste. Een aantal 'grote stukken' zoals de kinderwagen, maxi cosi, de box met bekleding, het badje en een elektrische borstkolf hadden we reeds verkocht. Wel wat jammer achteraf gezien, maar soit...

    Wat we dan nu voor de 2e nieuw (of opnieuw) hebben gekocht:
    - kinderwagen (hebben we tweedehands gekocht, een Bugaboo Cameleon, aangezien je hiervan de volledige bekleding kan wassen vond ik dit zeker oké)
    - maxi cosi (wel nieuw gekocht)
    - box met matrasje en inlegger (bij de eerste hadden we een hele dure bekleding die uiteindelijk slechts enkele weken gebruikt is geworden :rolleyes:)
    - badje met staander
    - "eerste pakje" en wat leuks waar ik op uit kom (voor de rest heb ik nog veel van de vorige in goede staat dus dat ga ik beperken, temeer omdat onze beide zoontjes rond dezelfde periode in het jaar geboren zijn/worden)
    - hydrofieldoeken
    en dan de voor de hand ligende dingen zoals flesjes (ik wil borstvoeding geven maar ook kolven), tutjes, pampers, verzorgingsproducten, ...

    Het valt dus allemaal nogal mee. Moesten we nu niet al zoveel verkocht hebben zouden we nu eigenlijk haast geen kosten hebben aangaande benodigdheden...
     

Deel Deze Pagina