Wat koop jij dit jaar voor Sint/Kerst?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door chantal1985, 7 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.577
    832
    113
    In het peuter/kleuter gedeelte is het topic ook alweer geopend, maar met een inmiddels 7-jarige ben ik vooral benieuwd wat jullie gaan kopen/gekocht hebben voor je schoolgaande kids.

    Zelf kan ik nog wel wat inspiratie gebruiken. Ik wil dit jaar vooral wat kleine dingen kopen. Geen grote sets Lego/Playmobil meer, dat hebben we al genoeg. Ik heb tot nu toe een setje Stabilo fineliners gekocht en een katten bordspel. Daar komt sowieso nog een bioscoopbon bij. Verder wacht ik ook nog even op het speelboek van Intertoys, kan ze zelf nog wat dingen aankruisen.
     
  2. Loewiese

    Loewiese Actief lid

    15 okt 2006
    124
    4
    18
    Zo jij bent er echt op tijd bij, daar ben ik nog helemaal niet mee bezig! Eerst maar herfstvakantie en daarna gaan we erover nadenken. Ze moet een nieuwe fiets dit jaar, misschien doen we dat voor sinterklaas. En ze krijgt standaard een pyama in ieder geval. En een spel voor de Wii denk ik.
     
  3. Proudmama2012

    Proudmama2012 Bekend lid

    16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Ik zoek ook ideeën dus lees mee:)
     
  4. Yellowsun

    Yellowsun Fanatiek lid

    23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Voor ons dit jaar makkelijk, wij krijgen in januari een nieuw huis en onze zoon wil een star wars slaapkamer, dus krijgt hij een nieuw dekbed en een star wars nachtlampje
     
  5. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.390
    4.245
    113
    Vrouw
    Ik heb deze week een little pony iets gekocht en een klein hatchimal-ei bij de action. De eerste twee schoenkadootjes

    Ik heb me vorig jaar aan dit gedichtje gehouden:
    Something to wear (mooie onesie en een verkleedjurk)
    Something to reed (het groteleesboek)
    Something she wants (veel Lego & Friends)
    Something she needs (ze heeft/had niets nodig, dus een paar spellen)

    Ik kijk al op Ali voor meer lego-dingen, verder weet ik het ook nog niet.
     
    Caithy vindt dit leuk.
  6. Petra82

    Petra82 Fanatiek lid

    10 jul 2008
    1.600
    1.315
    113
    Westland
    De meiden krijgen hier allebei een pyjama. Verder krijgt de oudste (= dan 10 jaar, jongste is dan 1) in haar schoen: minisetjes lego friends, adventkalender lego friends, nagellak, emojistickers met diamantjes. In de zak gaat ook nog iets van lego friends denk ik. Ik heb ook nog zelfhardende klei, waar ik nog verf bij wil kopen en dan misschien nog een spel of zo.
     
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.534
    113
    Ik heb nog geen idee. De oudste is eerst jarig in oktober.
     
  8. dina88

    dina88 Fanatiek lid

    7 nov 2008
    2.356
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Nog geen idee, hij speelt niet echt met speelgoed
     
  9. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Ik had al het eea gekocht de afgelopen weken, maar een deel ervan krijgt de oudste toch al eerder ivm kamp. :roflmao: Ik had bv. een onesie en leesboek. ;) Onesie kwam de jongste opeens mee, dat de oudste die eigenlijk wel moest hebben voor kamp. En ik bedacht me opeens dat mijn moeder me altijd een nieuw boek mee gaf met voorin een geschreven tekstje en hoe leuk en bijzonder ik dat vond. De onesie en het boek gaan dus mee op kamp. ;) Nu weet ik nog genoeg leesboeken voor haar, dus geen enkel probleem. ;)

    Wat ik verder voor de oudste heb:
    - strandlaken van Harry Potter (logisch in de winter :D)
    - mok van Harry Potter
    - kussen van Harry Potter
    - (aardig wat) oorbellen (ze raakt heel vaak een deel kwijt...)
    Verder voor haar op het lijstje op dit moment, maar nog niet in huis: een springtouw, een hoepel, LOL supriseballen, basis Legodingen (dus juist geen Friends ed en ik twijfel nog erg over Lego Boost). En in ieder geval één boek.

    En voor de jongste:
    - kussen met een eenhoorn
    - pyjama onesie
    Verder voor haar op het lijstje op dit moment, maar nog niet in huis: de nieuwste cd van Kinderen voor Kinderen, een hoepel, een springtouw, LOL surpriseballen en een Beanie Boo knuffeltje. Voor haar vind ik het een stuk lastiger...
     
    In your eyes vindt dit leuk.
  10. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.178
    4.314
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Geen idee. Het is begin september. ;)
     
  11. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.182
    2.834
    113
    Geen idee.
    Ik denk een spel,een boek en verder allemaal paarden dingen :)
    Binnekort maar even op Ali kijken voor paarden decoratie voor op haar kamer.
     
  12. Miss T

    Miss T Fanatiek lid

    3 mei 2012
    4.346
    297
    83
    Leuk topic! Ik had al wel gereageerd in het andere topic, maar dit is natuurlijk veel leuker!

    Mijn dochter gelooft niet meer. We maken er waarschijnlijk een spelletjesavond van met een buffet. Dat was in ieder geval het idee van mijn dochter.

    Ik heb gezegd dat ze geen cadeautje met sinterklaas krijgt, maar met kerst. Maar ik ga wel iets kopen. Ik hou heel het jaar een lijstje bij met ideeën. Wat me nu even in me opkomt:
    - nieuwe wekker
    - leesboek
    - (proef)abonnement op Tina
    - accessoires voor haar slaapkamer (lampjes, e.d.)
    - een spelletje
    - kaartjes voor een theatervoorstelling
    - invulboek Tienerklets
    - iets van Schleich horses
    - handdoek met paard of poes

    Dat wil niet zeggen dat ze alles krijgt, maar dit staat wel op mijn lijstje voor haar.
     
    chantal1985 vindt dit leuk.
  13. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Eerst de verjaardagen maar eens doorkomen in september ;) en wat we kopen hangt af van wat ze graag willen hebben. Dat schrijven ze op een verlanglijstje dat ze in hun schoen stoppen, dus wij gaan in november eens winkelen en echt niet eerder.
     
  14. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik weet het nog niet.
    Ik denk dat ik voor mijn dochter een elsa (frozen) jurk ga kopen. Dat wil ze graag.
    Verder heb ik er nog niet over nagedacht.
    Het lastige is dag mijn zoon 6 dec jarig is, dus daar moet ik ook nog wat voor bedenken.
    Ze houden niet van lego. Dus dat valt al af.
    Misschien dat ik wat barbie spul koop voor mijn dochter.
     
  15. TopperD

    TopperD Bekend lid

    9 jun 2015
    777
    156
    43
    Something they want
    Something they need
    Something to wear
    Something to read.
    Dat is mij vorig jaar goed bevallen, en de kids ook. Toen ze de onesies uitpakten hebben ze naar de rest niet meer omgekeken. Speelgoed is sowieso een drama hier. Kijken ze niet naar om en de berg is ook al drastisch geslonken.
    Voor de oudste heb ik al wel ideeën, de andere twee weet ik nog niet. Budget is zeker niet onbeperkt, maar ze moeten er wel echt iets aan hebben.
    Dus hoop dat anderen hier wat inspiratie strooien ;)
     
    Caithy vindt dit leuk.
  16. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.509
    1.939
    113
    Niks.
    Vorig jaar verteld dat sinterklaas niet bestaat.
    De spanning was te groot.
    Weken niet slapen en druk, druk, druk.
    Huilbuien en niet luisteren.
    Ze mag voor een x bedrag iets uitzoeken in de december maand en op 5 december gaan we gourmetten.
    Verder geen heisa en spanningen
     
  17. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
  18. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.577
    832
    113
    Grappig om te lezen dat de moeders met oudere kids wat rustiger aan doen qua wanneer kopen cadeau's, hoeveelheid, etc. (zie topic in peuter/kleuter deel)

    Ik let wel het hele jaar door op goede aanbiedingen. (maar dat doe ik ook met boodschappen, uitjes, etc. I love korting, haha.) En als ik wat bedenk zet ik dat alvast op een lijstje. Vorige week kocht ik bijv. alvast Stabilo pennen met 50% korting bij AH. M'n dochter is in juni jarig, dus daar zit precies een half jaar tussen met de feestdagen. Wat nog op het lijstje stond van haar verjaardag schuift dan door voor de feestdagen. Mijn dochter weet inmiddels hoe het zit, maar vieren het wel nog klein met oma & opa. In totaal krijgt m'n dochter vijf cadeau's voor Sinterklaas. Met kerst doen we ook wat cadeautjes onder de boom, dat vieren wij als gezin.
     
  19. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.328
    243
    63
    Noord-Brabant
    Ik heb toevallig afgelopen vrijdag alles besteld.
    De oudste krijgt een cap, dekbedovertrek en badlaken van Max Verstappen en een muts en verzameldoos van Dylan Haegens.
    De middelste krijgt Lego Architecture Chicago (hij heeft met z'n verjaardag van Lego de Big Ben gekregen, dus zijn budget is daarom op).
    De jongste krijgt 3 sets van Lego Elves.

    En dan nog de standaard pyjama en schoencadeautjes.
     
    chantal1985 vindt dit leuk.
  20. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Ik kwam er vandaag achter dat ik voor mijn dochter al best wat cadeautjes heb liggen die door kunnen voor schoen/zak cadeaus. Dingen die ik dan wel eens meeneem in de Kruidvat sale, weg leg en er vervolgens niet eens meer aan denk.

    - puzzel
    - pyjama
    - set met kleurplaten en stickers
    - boek
    - prinsessen klei set
    En ik geloof nog iets maar dat ben ik echt alweer vergeten :rolleyes:. Ik ben zo in ieder geval al een eind. Over een tijdje het speelgoedboek maar eens door kijken met haar.
     

Deel Deze Pagina