werken als oproepkracht

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door lotjebobje, 3 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lotjebobje

    lotjebobje Actief lid

    11 dec 2008
    101
    0
    0
    mama
    almelo
    Hallo iedereen

    ik heb vandaag sinds tijden weer een sollicitatie gesprek gehad. Was echt al super blij dat ik werd uitgenodigd.
    nu bleek dus dat ik alleen als oproepkracht ingezet kan worden als ik die baan krijg.

    weet iemand hoe je dit moet regelen met de toeslag want ik werk dus geen maand dezelfde uren. de ene maand zal het maar 20 uur zijn en de andere maand misschien wel 50 uur ik krijg mijn rooster ongeveer 4 weken van te voren

    ook zal ik soms vanaf 7 uur al moeten weken dat betekent dat ik om 6 uur de deur uit moet is dit te doen met z'n kleintje

    ben er erg onzeker over en twijfel of de baan wel geschikt is

    ik heb geen rijbewijs en moet dus eerst op de fiets mijn dochter naar de GO te brengen
     
  2. mama van 2 meiden

    mama van 2 meiden Niet meer actief

    Het lijkt mij erg heftig...zou er niet voor kiezen, maar ja...je moet toch geld verdienen.
    Moet je kindje om 6u mee of kan je (evt?) partner die brengen?
     
  3. lotjebobje

    lotjebobje Actief lid

    11 dec 2008
    101
    0
    0
    mama
    almelo
    mijn man gaat om kwart voor 6 al weg dus dat is ook geen optie

    het enige wat zou kunnen is dat als ik om 7 uur moet beginnen dat hij een half uur of een uur later naar zijn werk gaat maar dan is hij wel weer pas tegen 7 uur thuis
     
  4. Eline078

    Eline078 Bekend lid

    15 dec 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    hmm. eerlijk? niet doen. zoek verder naar andere baan als het kan.

    Je hebt met een oproepcontract geen poot om op te staan.
     
  5. lotjebobje

    lotjebobje Actief lid

    11 dec 2008
    101
    0
    0
    mama
    almelo
    @Eline078
    ik kan je reactie begrijpen maar als je al in 5 maanden geen sollicitatie gesprek meer hebt gehad en al 14 maanden thuis zit (onslagen door vorge werkgever vanwege ziekte door zwangerschap)

    ik ben zo ongeveer wanhopig aan het worden.

    ik vraag me alleen wel af dat als ik die baan zou nemen hoe ik dit in vredesnaam bij de belastingdienst moet doorgeven want geen maand zal het zelfde zijn.
     
  6. MamavanJordy

    MamavanJordy Fanatiek lid

    14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ik werk zelf als kraamverzorgende. Mijn uren zijn dus ook elke maand verschillend. Ik ben alleen wel zeker van een minium inkomen wat ik altijd krijg ook al heb ik minder gewerkt. Krijg mijn contracturen altijd gewoon uit betaald. Maar daar staat dan wel tegenover als ik die maand minder werk ik min uren heb staan die ik het liefst de maand erop weg moet werken, wat dus inhoud extra werken.

    Ik heb bij de belastingdienst een gemiddelde opgegeven aan uren wat ik dacht dat ik elke maand zou werken. Houd wel in dat ik goed in de gaten moet houden hoe of wat. Want heb ik een keer minder gewerkt dan de uren die ik opgegeven heb dan krijg ik dus teveel aan geld en heb ik de maand erop meer gewerkt dan moet ik vanuit mezelf dus meer aan de opvang betalen maar compenseerd dat soms weer de maand die ik minder heb gewerkt.

    Wat je zou kunnen doen als je de baan gaat aannemen is dat je het geld dat je terug krijgt van de belasting. Het geld wat je dus teveel zou ontvangen als je die maand minder hebt gewerkt dat je die op een aparte rekening gaat zetten. Mocht je dan aan het einde van het jaar terug moeten betalen omdat je teveel ontvangen hebt dan hoef je het zomaar over te boeken van je rekening.
     
  7. houda

    houda Actief lid

    17 jul 2007
    285
    0
    0
    Amersfoort
    Je moet inderdaad een gemiddelde opgeven van wat je denkt aan opvang nodig te hebben.

    Aan het inde van het belastingjaar wordt dan bekeken of je niet teveel hebt gehad. Of te weinig natuurlijk...

    Lastig, maar je kan toch dez ebaan aannemen en dan verder kijken naar een baan dat beter bij je past?

    Je hebt geen poot om op te staan inderdaad (zoals hierboven wordt gezegd) maar je hebt ook geen plichten. Je kan zo je contract opzeggen en je hebt als het goed is geen opzegtermijn.
    Dus naar een andere baan zoeken wordt makkelijker omdat je per direct beschikbaar kan zijn!

    Succes!
     
  8. lotjebobje

    lotjebobje Actief lid

    11 dec 2008
    101
    0
    0
    mama
    almelo
    @ houda

    ja zoiets had ik ook al bedacht ik kreeg vorige week te horen dat ik in principe was aangenomen en dat ze een contract voor me wilde opzetten voor een half jaar. Helaas kan ik alleen op dit moment geen opvang krijgen voor mijn meisje omdat alle gastouders dus eerst geschoold moeten worden. IK moet dus morgen de baan gaan afzeggen hoe rot ook.
    wat wel weer een lichtpuntje is is dat ik ga beginnen aan mijn kinder ehbo en omdat ik zelf al afgestudeerd sociaal dienstverlener niveau 3 ben is dat alles wat ik nodig heb om gastouder te worden.

    dus laten we hopen dat ik over 2 maanden eindelijk aan het werk ben

    Wish me luck ;)
     
  9. Annemarie76

    Annemarie76 Fanatiek lid

    25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik ben 1 febr. als oproepkracht begonnen..
    heb 2 ochtenden flex. kdv contract.. Maar werk nu 2 weken niet en laatste week maart 5 ochtenden..
    Ik werk meestal maar 3 uurtjes en ben momenteel aan t omkijken ( heb gister een open soll. gestuurd naar mn oude baas) naar ander werk.. Wel in de zorg.

    Ik moet kdv zo'n 3 weken vooraf aangeven wanneer Gijs komt. nadeel van flex-contract kdv is dat de uurprijs iets hoger ligt dan bij vaste dagen..

    Over toeslagen heb ik nog geen idee, dat vragen we pas na afloop aan ivm eigen bedrijf van mn man..
     
  10. Annemarie76

    Annemarie76 Fanatiek lid

    25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    werkgever en -nemer hebben, zoals in mijn oproepcontract staat, beide een maand opzegtermijn...Ga er maar niet zomaar vanuit dat bij oproep-contract niet t geval is.. "geen opzegtermijn" Of, als t in t contract wel staat, hierover onderhandelen of t er uit kan.. wat ik zelf niet nodig vond..
     
  11. lotjebobje

    lotjebobje Actief lid

    11 dec 2008
    101
    0
    0
    mama
    almelo
    Ik heb net het bedrijf gebeld en verteld dat ik in verband met opvang helaas niet kan beginnen.
    Hij melde mij wel dat als er wel opvang is dat ik dan alsnog an het werk zou kunnen

    ben op dit moment met mijn cursus kinder EHBO bezig hopen dat dat allemaal goed gaat en dan kan ik straks werken als gastouder
     

Deel Deze Pagina