Wat liet de nesteldrang jou vandaag doen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Eva2011, 16 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Ik houd van een opgeruimd huis, maar sinds we aan het verbouwen zijn staan er overal dozen en ligt er een laagje stof waar ik niet tegen kan stoffen en stofzuigen.

    Bij mijn dochter begon de nesteldrang al halverwege de zwangerschap, deze keer gelukkig pas twee weken geleden.
    Vorige week kwam ik langzaam op gang, naast het gebruikelijke poetswerk in huis, wat nu eigenlijk 24/7 doorgaat ipv een uurtje per dag...

    - de Duplo is op kleur gesorteerd
    - de speelgoedkast is uitgesopt en al het speelgoed ook (een dag werk!)
    - alle babykleding is gesorteerd op j/m en daarnaast op maat en in aparte kratjes verpakt
    Overbodige meuk uit de badkamer weggegooid. Dat ruimt lekker op! Zo ook de woonkamer aangepakt, 1 grijze container vol. Heerlijk gevoel :)
    Drie keer per dag gaat de stofzuiger door de kamer. Twee keer per dag sta ik het aanrecht te soppen, elke dag een ander kastje aan de binnenkant...

    Maar vandaag... Oh man...
    - kledingkast zoon uitgeruimd, kleine maten eruit, grotere maat erin
    - kledingkast dochter idem
    - mijn kledingkast compleet overhoop gehaald, alles wat ik niet meer draag gaat naar het leger des heils. Normale kleding achterin de kast, positiekleding naar voren gehaald (werd tijd) en een deel klaargezet voor op de weggeefhoek.
    Tussendoor allerlei wasjes gedraaid tot alles er door was. Ook een unicum!

    Morgen verder in de kast van vriend :) vorige maand ook al gedaan en aangezien hij niets 'mist' kan ik er nog wel een keer door. Mag normaal niks weg doen van hem...


    Misschien doe ik nog wel ideeën op van jullie nesteldrang. Vertel!
     
    Merell90 vindt dit leuk.
  2. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Echt ik wordt al moe als ik alles lees :p
    Ik heb nu nog geen drang om te poetsen. Bij zoon kwam dat ook wat later, iets van 37 weken.

    Nu is het ook een bende in ons huis door verbouwen, dus het is vechten tegen niks.
    En ik kan amper nog wat. Dus ben blij dat ik die drang niet heb..

    Vanmorgen de ordnerkast uitgepakt en gesorteerd. Zoon zn kamertje opgeruimd en twee wassen gedaan. Toen was het bedtijd en daarna verjaardag.
     
  3. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief


    Ja juist dat vechten tegen niks is ZO frustrerend.
    Bij mijn eerste kwam de poetsdrang pas na 40 weken. Gelukkig bleef hij zitten tot 42w :p
    Had er eigenlijk op gehoopt dat het niet zo vroeg zou beginnen haha
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  4. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.673
    33.040
    113
    Twee tassen voor mezelf klaargezet als ik eerder naar het ziekenhuis moet dan verwacht. Één met kleren en één met toiletartikelen.
    Één tas voor m’n baby met z’n kleertjes ed voor het ziekenhuis.
    Ook hiervoor geldt; mocht hij zich eerder aandienen dan heb ik wel de juiste kleertjes bij me en hoeft manlief niet in kasten te graaien en hebben we het juiste pakje niet bij ons :roflmao:
    Ik krijg een geplande keizersnede ;)
    Verder heb ik álle witte was gedraaid vandaag. Drie trommels vol :eek: en opgevouwen. Witte was lag al weken te wachten op me...
     
  5. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief


    Holy sh*t! Dat was ik dus vergeten op mijn lijstje te zetten. Ook hier een geplande KS, en net de luiertas in handen gehad maar die moet nog gewassen worden en daarna ingepakt, en ik heb nog een pyjamabroek nodig... En...en...en.... Nog 7 weken... Adem in, adem uit...

    Thanx! :)

    Hier draait nu een knuffel was, en daarna ligt er nog een wasmand vol want vriend heeft zijn was naar beneden gebracht. Wonder!
     
  6. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.673
    33.040
    113
    Een pyjamabroek!!!
    Goeie! Thanx.
    Hier nog 3 weken :eek:
     
    Eva2011 vindt dit leuk.
  7. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.673
    33.040
    113
     
    Eva2011 vindt dit leuk.
  8. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Ik heb er wel een, maar die is al 8 jaar oud haha... Van de eerste zwangerschap. Geeft me wel weer een reden om te gaan shoppen ;) en wat draag je daar op? Voedingsshirt?
     
  9. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ik heb de hele zwangerschap eindeloos geminimaliseerd. En alle troep is toen ze een paar dagen oud was op de rommelmarkt voor de deur voor een prikkie verkocht.

    Op de dag dat ik beviel heb ik de trap nog schoon gemaakt. Ik moest en ik zou dat doen. Brandschoon.
     
    Wollig vindt dit leuk.
  10. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief


    Hahaha ja zo stond ik bij de eerste met 41.6 bovenop mijn aanrecht de bovenkant van de keukenkastjes te poetsen want stel je voor dat de kraamzorg dat zou zien!
    Kon er alleen niet meer af klimmen met die dikke buik...
    Daarna beddengoed verschoond, want zo de volgende dag ingeleid worden, en bij het opschudden van het dekbed braken mijn vliezen ineens :eek:
     
    Spoetnik en Stampertje1 vinden dit leuk.
  11. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Ik ga me aanmelden voor de garage sale hier in het dorp volgende maand. Alle troep in de nieuwe tuinkamer zetten nu die nog leeg is! Paar kledingrekken voor de kinderkleding, heel wat speelgoed in de kasten, fietsjes, bakfiets etc. Moet al die meuk kwijt!
     
  12. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Voordeel aan zo'n verbouwing tijdens je zwangerschap is dat je daarna alles schoon hebt. Tenminste, hier waren alle meubels het huis uit geweest, leeggemaakt en dus ook geschrobt. Daardoor hoefde ik daarna alleen nog maar bij te houden.

    Hier staat deze week nog de troep in de garage naar de stort brengen, kledingkast en voorraadkast opruimen en ik wil met de hoezen van de bank naar het tankstation rijden waar ze van die gigantische wasmachines hebben. Want die passen niet in mijn eigen machine :roflmao:
     
    Eva2011 vindt dit leuk.
  13. Triesje91

    Triesje91 Bekend lid

    9 apr 2014
    925
    1.228
    93
    Vrouw
    Twente
    Oneindig veel stofzuigen tijdens de verbouwing. ONDANKS dat er een uur later weer stof ligt van iets nieuws van de verbouwing.

    Graag zelf nog van alles willen doen. Met 36 graden schuren en schilderen bijvoorbeeld..
     
    Eva2011 vindt dit leuk.
  14. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Dit herken ik :roflmao: stond nog alles te verven, kozijnen te schuren en schilderen. Iedereen werd gek van me :D
     
    Triesje91 vindt dit leuk.
  15. Triesje91

    Triesje91 Bekend lid

    9 apr 2014
    925
    1.228
    93
    Vrouw
    Twente
    Ja hier gaan ze de discussie al niet meer aan haha zolang ik mij er goed genoeg voor voel loop ik met schuurpapier en kwasten en rollers door het huis
     
    Littlegirl1989 vindt dit leuk.
  16. Bumpie

    Bumpie Bekend lid

    28 dec 2015
    864
    523
    93
    Ik weet niet of dit iets over mij zegt maar vind het best normaal dat je elke dag een paar keer stofzuigt met een peuter in huis en een paar keer het aanrecht soppen na het afwassen is ook normaal in mijn ogen. Tijdens mn zw ging ik zo ver dat er overal een doekje stond paraat om een vlekje weg te werken, das mijn nesteldrang haha. Dat sorteren op kleur e.d. vind ik ook wel echt nesteldrang LOL.
     
  17. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief


    Uhhhh.. normaal gezien dacht ik, waarom overdag stofzuigen als er binnen een kwartier toch weer kruimels liggen, dus dan even snel stoffer en blik erbij ;) dus voor mij telt het wel als nesteldrang. Alles is net een tikkie extremer :p

    En die Duplo, zal wel ocd zijn hahaha
     
    Bumpie vindt dit leuk.
  18. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Wij zijn afgelopen donderdag verhuist en ik heb twee weken "vakantie" (lees: uitleeftijd op nesteldrang). Heb vandaag:

    - Kleding, glas, flessen en papier weggebracht
    - Hele huis stofgezogen en gedweild
    - Met emmer sop alles afgenomen
    - Was gedaan
    - Alle spiegels en glas schoongemaakt
    - Douche geschrobt
    - Bad geschrobt

    En voor morgen heb ik alweer een lijstje klaar staan. Ondertussen kan ik aan het einde van elke dag bijna niet meer lopen van de bekkenpijn. Maar verder gaat het top hoor :thumup:. Grrr.... nesteldrang is echt erg!!:eek:
     
    Eva2011 vindt dit leuk.
  19. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.583
    1.203
    113
    randstad
    Bij dr 1e nooit nesteldrang gehad maar vandaag moest ik per se beginnen met de was dus ja nu toch wel wat nesteldrang denk
     

    Bijgevoegde bestanden:

  20. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Ik zet plafonds op mijn lijstje. Soppen dan! Badkamer is kunststof en mag wel weer eens gedaan worden. Woonkamer een balkenplafond. Denk dat ik die de komende weken ook nog opnieuw wil schilderen :roflmao: maar zal mezelf inhouden. Eerst afnemen (open keuken... Niet fijn met aanslag) met ammoniak of andere ontvetter.

    Volgende week kamertje in orde maken, dwz bedje naast mijn bed want de babykamer is nog lang niet klaar (nieuwe slaapverdieping is in aanbouw). Kastruimte maken... Een kast voor dochter zoeken en commode leegmaken etc. Dochter slaapt nl ook nog bij ons (2 slk woning en straks vier nieuwe erbij)

    Kan echt niet wachten tot alles klaar is hier, en vooral er geen nieuw stof bij komt!!!
     

Deel Deze Pagina