Wat maakte het voor jou makkelijker?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Gwenvd, 9 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Tijdens mijn eerste zwangerschap vooral de nodige zaken aangeschaft. Niet verder gekeken dan dat eigenlijk.

    Nu zwanger van nummer 2 en we willen kijken wat we aan kunnen schaffen wat het allemaal wat makkelijker maakt. Dus niet perse nodig maar iets wat het net makkelijker kan maken.

    Zelf al gedacht aan:

    - baby nestje
    - cosleeper

    Naja en daar houdt t dus op...

    Wat vond jij nou echt een toevoeging zonder dat t op een lijst stond of iets?
     
  2. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Cosleeper! Heb er echt meer nachtrust door gehad dan wanneer ik steeds op moest staan. In het begin heb je alleen nog wel dat je vaak ook snachts moet verschonen, maar verder is het heerlijk.

    Draagdoek was echt onmisbaar de eerste maanden. Met alle krampjes en dingen was het een heerlijkheid dat ze stil en rustig werd dicht tegen ons aan. Wij maar wandelen en doen, maar we hadden tenminste wel onze handen vrij.

    Ik weet niet of je borstvoeding gaat geven, maar dan is purelan of een ander merk lanelol ook echt geweldig. Vanaf dag 1.

    Verder weet ik het ff niet. Naarmate ik ga voorbereiden zal ik vast meer tegen komen wat ik superhandig vond of wat ik nog mis.
     
    Gwenvd vindt dit leuk.
  3. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Draagdoek of draagzak :thumup:
     
    Gwenvd vindt dit leuk.
  4. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Tot nu toe de draagdoek!
     
    Gwenvd vindt dit leuk.
  5. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Borstvoeding wil ik wel gaan proberen, met mijn zoontje lukte het niet. Ik ben uiteindelijk gaan kolven waardoor hij wel 10 weken bv heeft gehad maar aan de borst wilde hij niet.

    Ik heb een draagdoek! Alleen kreeg ik mijn zoontje er nooit goed in :$ dus misschien is een draagzak beter. Maar dan wel een goede, soms zie ik die baby’s er in hangen :oops:
     
  6. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Draagdoek en babybjorn bouncer wipstoel
     
  7. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.543
    1.895
    113
    Wipstoel!
     
  8. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Oh en wij zijn heel blij met onze extra Tripp Trapp met newborn set erop!
     
  9. HvO

    HvO Niet meer actief

    Draagdoek/zak met stipt op nummer 1 hier. Kan mij voorstellen dat het met twee kindjes zelfs nog handiger is.
     
  10. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Trip trap met newborn set hebben we inderdaad! Een wip stoeltje is een goede!
     
  11. Whoopie

    Whoopie Fanatiek lid

    20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Babykuipje van Stokke tripp Trapp, had ik bij de eerste niet en bij de tweede merkte ik hoe fijn het was!

    Draagzak van Storchenwiege!

    Flesjes van dr. Brown.
     
  12. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Een commode beneden. De commode vd babykamer gebruiken we bijna niet. Die hadden we beter beneden kunnen zetten.
    Douche is hier ook beneden... Nu een ikea commode in de achterkamer.

    Wipstoel was hier ook fijn de eerste maanden.
     
  13. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Dat is idd ff uitzoeken. Heel veel zeggen er ergonomisch te zijn maar zijn het vervolgens absoluut niet. :( wij hebben toen dochter ouder was een kadoki toddler gekocht. Is een hele fijne, maar dus wel pas voor maat 80 en hoger. Maar ik hoor ook goede verhalen over de tula.

    Oefenen net knopen deed ik met een knuffel.

    Ik zie een extra commode hierboven genoemd staan, een extra aankleedkussen kan sowieso wel handig zijn. Hoef je niet steeds naar boven terwijl de oudste aan het spelen is.
     
  14. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.406
    4.729
    113
    Tripp trapp met babyset
    Wipstoel
    Draagzak en rekbare doek
    Aankleedkussen voor beneden
     
  15. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.845
    2.256
    113
    Een aankleedkussen voor beneden!
     
  16. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    We wonen in een appartement :D maar zeker een goede tip mochten we verhuizen!

    De draagdoek/zak zal ik tzt uitzoeken wat goed is. Die komt er sowieso!

    We hebben een Aankleedkussen in de badkamer.

    Bedankt al voor alle goede ideeen!

    Ik dacht ook om alleen omslag rompers te halen... mijn man krijgt t bij een kleine baby met een gewone romper bijna niet voor elkaar. De gewone zijn dan reserve met poepalarmen enzo :D
     
  17. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Goed bedacht! Omslagrompers zijn echt ideaal als ze zo klein zijn nog. Heb hier toen ook bijna alleen maar omslag gehad.
     
    Gwenvd vindt dit leuk.
  18. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    hier heb ik een doos gemaakt met daarin luiers, billendoekjes, billenzalf en een aankleedkussen (kan ik op de eettafel leggen ipv elke x naar boven te moeten voor verschonen).
    Rompertjes en extra setje kleding neem ik dan wel mee naar beneden 's morgens..
    Verder ligt ze dan overdag of in de box of wiegbak van de kinderwagen (mits ik mij snel weer goed voel dan gewoon boven op haar eigen bedje).
    Tevens heb ik een grote curverbox met daarin extra dekentjes/omslagdoeken, paar spuugdoekjes (ook boven ligt een stapeltje) en reserve aankleedkussenhoezen erin.

    Ik ben nu bijna uitgerekend van onze 4e dochtertje en dit vond ik wel prettig..
    Ook mijn 3 andere meiden, 11,8 en 6 jaar, weten hoe de spulletjes liggen en kunnen evt. ook zo helpen met pakken als ze thuis zijn..

    Ik sta er zelf wat relaxter in, en ga mij ook bewust relaxter opstellen in de kraamweek ipv gelijk alles willen doen..
    Dus nu al veel voorbereidingen getroffen (zelfs tractatie grote zussen al klaar)
     
    Gwenvd vindt dit leuk.
  19. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Rite aid gelpads om kloven bij borstvoeding te voorkomen en te behandelen.

    Een draagdoek kan eigenlijk elke baby in dus misschien een consult bij een draagconsulent?

    En misschien minder voor de hand liggend maar onze Dyson stofzuiger maakt ons leven ook makkelijker. Veel minder tijd kwijt aan huishouden.

    Aankleedkussen beneden hadden wij niet nodig. Met hydrofiel op de bank is vele malen handiger.

    Voedingskussen van Snoozebaby is echt superfijn. En ze kunnen er ook op slapen als ze na het voeden in slaap vallen.
     
  20. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    @Bootcamp babe wat bedoel je met die stofzuiger? OnE stofzuiger is een jaar uit maar doet t echt niet zo best :(

    Wat vind je fijn aan dat Voedingskussen? Ik vond die grote zo lekker.

    We hebben nu ook een trip trap en een newborn set, we halen er zeker nog 1 bij (de trip trap dan)

    Wat voor wipstoel raden jullie aan dan?
     

Deel Deze Pagina