Wat mag niet?

Discussie in 'Voeding' gestart door Tamara25, 19 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamara25

    Tamara25 Lid

    5 jul 2006
    52
    0
    0
    Eindhoven
    Welke dingen mag je niet eten tijdens de periode dat je borstvoeding geeft?En welke dingen zijn juist goed? :)
     
  2. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Hm men zegt ..... Dat je alles wat je eet tijdens je zwangerschap ook mag eten bij BV als de kleine er is, maar ik zou toch wel een beetje opletten met uien en kruiden :) Ze kunnen hier heftig op reageren... hoeft niet natuurlijk :)
     
  3. Ayla

    Ayla Fanatiek lid

    29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Gewoon lekker eten wat je altijd eet, ik heb nooit rekening gehouden met mijn eten (behanve alcohol) en mijn kleintjes hebben allebei (nr2 nog) erg lang bv gehad zonder krampjes of niks.
     
  4. Niet meer actief

    gewoon eten en genieten van de BV... krampjes krijgen ze toch wel een beetje, dat hoort er nou eenmaal bij en heeft niets met je BV te maken hoor... Na 3 mnd is dat ineens over...
     
  5. Marije

    Marije Actief lid

    17 nov 2005
    204
    0
    0
    zelfst.ondernemer
    Mijn oudste kon overal tegen, mijn jongste twee konden veel niet hebben. Ondanks dat ik alles tijdens de zwangerschap had gegeten. Dat maakt nl niks uit. Ja, ze krijgen allemaal last van krampjes, maar bij de jongste twee was wel duidelijk te merken wanneer ik iets "verbodens" had gegeten. Niet meteen daarna, maar een paar uur later merkte je dat, ze kunnen tot 24 uur na je maaltijd er last van hebben. Ik liet staan: kolen, prei, ui, knoflook, citrusvruchten en sappen daarvan, chocola, kerrie, peper... niks aan dus voor mij. Langzaam voeg ik nu steeds weer wat toe.

    Maar het verschilt dus enorm per kindje, gewoon een beetje voorzichtig uit proberen.
     
  6. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    In eerste isntantie hoef je helemaal niks te laten staan, m.u.v. alcohol.
    Pas alas je het vermoeden hebt dat jouw kindje ergens op reageert, zou je dat eens een poosje weg kunnen laten uit jouw voeding.

    Maar eerder is het echt niet nodig.
     
  7. cristel1986

    cristel1986 VIP lid

    25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ik heb hier een helelijst mee gekregen waar je mee uit moeten kijken ivm krampjes enzo... de volgend ingen staan er op...

    brocolli, bloemkool...(dingen die je uhm scheetjes geven :S )

    te veel kruiden
    heet eten(spaanse pepers enz)
    te veel chocolade is ook niet goed

    dat zijn een beetje de dingetjes die eropstaan die je wel eet maar eigenlijk beter de eerste maand niet kan eten
     
  8. Tamara25

    Tamara25 Lid

    5 jul 2006
    52
    0
    0
    Eindhoven
    Bedankt allemaal :)
     
  9. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Christel: die lijst is echt het jezelf moeilijker maken dan nodig is.

    Het kan inderdaad krampjes e.d geven, maar het hoeft niet. Zeker als je tijdens de zwangerschap ook gewoon gegeten hebt, kunnen de meeste kinderen er gewoon tegen. (gaat natuurlijk niet altijd op).
    En mocht de kleine er wel op reageren, dan is het snel genoeg uit je voedingspatroon geschrapt toch?
     
  10. cristel1986

    cristel1986 VIP lid

    25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ja klopt alleen ze geven hier het advies om het niet te eten plus sommige zijn niet echt goed en gezond voor je baby alles dat jij eet eet je baby ook... dus ik hou me er wel een beetje aan. want krampjes zou ik niet willen dat ze dat krijgt... en ach gelijk een dieetje ;)
     
  11. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Ja die adviezen hoor ik hier ook wel.
    Maar dat wil niet zeggen dat het klopt ;)

    Chocolade zou je kunnen laten staan, want dat is niet zo goed inderdaad. maar brocolli en bloemkool e.d. zou ik gewoon eten hoor. Net als gekruid eten.
    Zeker als je het gewend bent.
     
  12. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Wij geven het advies mee dat je alles mag eten, maar met mate.

    Kwebbel
     
  13. Fleur1

    Fleur1 VIP lid

    14 apr 2006
    5.068
    0
    0
    Ik geloof dat je alles moet laten staan wat je ook tijdens je zwangerschaop moet laten staan of moet verminderen
     
  14. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Nee hoor Fleur, das weer echt zo'n heel leuk praatje.
    Okay, alcohol moet je in het begin eigenlijk toch wel laten staan. Later als je meer een schema hebt, kun je vaak wel een glaasje drinken. Maar biefstuk, filet american e.d. mag je echt gewoon eten.
     

Deel Deze Pagina