Wat moet ik doen en wat moet ik denken?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Hiitsme, 13 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hiitsme

    Hiitsme Lid

    21 jan 2016
    14
    3
    3
    NULL
    NULL
    #1 Hiitsme, 13 jul 2017
    Laatst bewerkt: 13 jul 2017
    Hi,

    Ik zit al een paar weken met een dilemma.. Ik heb op 9 februari een miskraam gehad. Niemand wist precies hoe ver ik was, omdat ik de ene mand ongesteld werd en de andere niet, maar de Clear Blue test gaf aan 2 - 3 weken. Ik zou dus rond 4 a 5 weken zijn geweest volgens de test.

    Ik heb bij die miskraam krampen gehad, bloed verloren en stolsels. Na 2 a 3 dagen helder (matig) bloedverlies hield het ook wel op. Ik heb nooit een onderzoek of echo gehad of ik schoon was.

    Daarna ben ik in maart ongesteld (?) geweest ook maar 2 a 3 dagen, heel matig, terwijl ik normaal gesproken een volle week redelijk heftig ongesteld werd. Daarna ben ik ook niet meer ongesteld geweest.

    Sinds februari heb ik altijd van lichtelijk tot redelijk erg last van mijn borsten gehad, misselijk geweest (tot dag van vandaag) puisten met vlagen, haaruitval en heftige vermoeidheid. Ik denk/dacht dat dat gewoon door die miskraam kwam en mijn lichaam gewoon moeite had met hormonen weer op orde te krijgen.

    Nu sinds 3 weken ongeveer, heb ik iets raars. Ik heb het idee net of ik een baby voel trappen.. Het zijn geen plopjes, maar echt 'schopjes' achtige, drukkend gevoel. Mijn buik is opgezet, lijk echt zwanger. qua vorm (zie foto's). Nou heb ik al jaren last van spastische darmen, maar nooit maar dan ook echt nooit op deze manier, zelfs niet bij verstoppingen!

    Oh trouwens, ik houd vocht vast en voel mij als een geplofte kip en dat terwijl ik aan het dieeten ben (Weight Watchers) en mij er aan houdt, gaat er geen grammetje af! *zucht*

    Ik ben een maand geleden bij de huisarts geweest en die zei 'de kans is 50/50. We kunnen het beste afwachten'. Hij vertikte het gewoon om mij een echo te laten doen of bloed te laten prikken. Ik heb al wel 20 zwangershapstesten gedaan de laatste maand, maar het schijnt dat als je verder in de zwangerschap bent, de test best negatief kan aangeven terwijl je wel gewoon zwanger bent.

    Nou is mijn vraag, zou het mogelijk zijn dat ik nog zwanger ben? Dat het bijvoorbeeld een tweeling was en ik een miskraam heb gehad of.. Ik weet het niet! Het vreet mij op en weet niet zo goed wat ik ermee moet! En nee, ik denk niet dat ik schijnzwanger ben, want ik heb mij er totaal niet mee bezig gehouden met zwanger worden of zwanger zijn tot dat dit de laatste weken allemaal begon.

    Zijn er hier dames die zo iets soortgelijks hebben meegemaakt?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Faithful

    Faithful Niet meer actief

    Hoi @Hiitsme
    Wat een onzekere/onduidelijke situatie zeg en wat raar van je huisarts. Ik zou een doorverwijzing vragen naar de gynaecoloog voor een echo, heb je recht op. Desnoods via andere arts in de praktijk als ie moeilijk blijft doen, als je zwanger bent op dit termijn dan valt er niets 'af te wachten' en heb je gewoon regelmatig controles nodig.

    Misschien kan het ook via een verloskundige, maar daar heb ik geen ervaring mee (zelf altijd gynaecoloog) je zou ze eens kunnen bellen. Maar sta op je recht, neem desnoods iemand mee naar de arts en eis een echo.

    Het kan natuurlijk ook zo zijn dat er lichamelijk wat anders speelt en dan is duidelijkheid wel wenselijk van hoe verder nu. Hoe lang wil je arts dat je moet afwachten dan?

    Sterkte en zou echt nog ff bellen vandaag.
     
    Hiitsme vindt dit leuk.
  3. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Ik zou gewoon een bloedtest eisen. Geen of zeer onregelmatige menstruatie met zo'n opgezette kan namelijk ook duiden op kanker. Dus huisarts bellen en die bloedtest eisen, laat je niet afschepen.
     
    Hiitsme vindt dit leuk.
  4. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Zijn de foto's van je buik op dit moment? Zo ja vind het een zwangeren buik. Wat een onzekerheid. Ik zou een verloskundige bij jou in de buurt bellen met de vraag voor een echo. Desnoods een pretecho bureau
     
    Hiitsme vindt dit leuk.
  5. Newmom1986

    Newmom1986 Actief lid

    13 jul 2015
    462
    105
    43
    Vrouw
    Belachelijke reactie van je huisarts. Dat kan ik bijna niet geloven? En jij moet veeeeel meer op je strepen gaan staan. Eis een test, en ga anders desnoods naar de eerste hulp of huisartsenpost wanneer er niet wordt geluisterd. Wanneer je echt zwanger bent die je onder controle te staan! Ik denk dat het mogelijk is! Succes en laat je niet met een kluitje in het riet sturen!!
     
    Hiitsme vindt dit leuk.
  6. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    Als je echt denkt dat je momenteel zwanger kunt zijn en de huisarts werkt niet mee kun je altijd zelf nog een 'pretecho' boeken. Heb je gelijk duidelijkheid.
     
    Hiitsme vindt dit leuk.
  7. Iejoor57

    Iejoor57 Lid

    12 jun 2016
    56
    9
    8
    Hoi @Hiitsme ,

    Ik heb dit zelf niet mee gemaakt. Maar een collega van mij wel. Zij was inderdaad zwanger van een tweeling, waarbij 1 vruchtje niet verder is ontwikkeld en zij een miskraam kreeg. Ze bleef zich zwanger voelen, misselijk en moe. Na een tijdje kwam ze er achter dat ze zwanger was en ze heeft een mooie dochter gekregen.
    Vraag een doorverwijzing naar een gynaecoloog laat bloed prikken.
    Veel succes!
     
    Hiitsme vindt dit leuk.
  8. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.906
    15.346
    113
    Wauw wat een onzekerheid... Ik zou zeker een bloedtest opeisen.

    Wat betreft de thuistesten: ik heb op meerdere momenten tijdens mijn zwangerschap testjes gedaan (voor de grap en om te zien of het inderdaad klopt wat ze zeggen :p), maar ik bleef gewoon streepjes zien.

    Ik zou nogmaals naar de huisarts gaan en écht op je strepen staan. Ben je inderdaad (nog) zwanger dan heb je gewoon dringend controles en zorg nodig. Ben je niet zwanger dan lijkt het mij ook dat je verder onderzocht moet worden...

    Succes!
     
    qwerty123 en Hiitsme vinden dit leuk.
  9. Daisy120

    Daisy120 Bekend lid

    2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Bel de verloskundige of een pretecho bureau, denk dat zij je het snelst kunnen helpen ipv je niet meewerkende huisarts en gyneacoloog zal je minder snel terecht kunnen

    Edit: ook zou ik deze stap nemen, mocht een bloedtest positief zijn dan moet je als nog een echo, dus waarom niet gelijk? Mocht je niet zwanger zijn, dan is het misschien nog wel goed nav je miskraam alles even na te kijken.
     
    Hiitsme vindt dit leuk.
  10. LiefenLeed

    LiefenLeed Fanatiek lid

    4 mei 2017
    1.275
    1.030
    113
    Jeetje! Wat een bijzonder verhaal!
    Ik zou mijn huisarts bellen en echt duidelijk aangeven dat ik duidelijkheid wil en daarom wil doorverwezen worden naar gynaecoloog of verloskundige.

    En ik zou als ik jou was ook even stoppen met weight watchers tot je meer duidelijkheid hebt :)
     
    Hiitsme vindt dit leuk.
  11. LolaJames

    LolaJames Bekend lid

    5 nov 2014
    694
    181
    43
    Ik weet natuurlijk niet hoe jouw buik er normaal uitziet, maar je lijkt inderdaad wel zwanger.
    Gelijk nu een pretecho laten maken. Heb je gelijk duidelijkheid! De meeste bureaus kun je wel op korte termijn terecht. Succes!
     
    Hiitsme vindt dit leuk.
  12. Hiitsme

    Hiitsme Lid

    21 jan 2016
    14
    3
    3
    NULL
    NULL
    Thanks voor jullie reacties. Ik heb vanmiddag huisarts om 14:00 uur. Dit keer is er een andere, want de mijne is met vakantie. Hopen dat dit wat wordt en anders ga ik idd zelf een pret-echo laten maken.

    Ik hou jullie op de hoogte!
     
    Frieke en Newmom1986 vinden dit leuk.
  13. LolaJames

    LolaJames Bekend lid

    5 nov 2014
    694
    181
    43
    Fijn dat het andere huisarts is.
    Succes! Ben benieuwd....
     
  14. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.906
    15.346
    113
    Succes vanmiddag!
     
  15. Krullennbol

    26 aug 2015
    84
    17
    8
    Wat een vervelende situatie dat je huisarts niet meewerkt. Hopelijk is het positief dat je nu een andere huisarts hebt. Spannend. Succes!!
     
  16. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Succes vanmiddag! Hopelijk wordt er naar je geluisterd en anders zou ik inderdaad voor een pretecho gaan.
     
  17. LiefenLeed

    LiefenLeed Fanatiek lid

    4 mei 2017
    1.275
    1.030
    113
    Succes vanmiddag!
     
  18. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Jeetje wat een situatie. Je lijkt inderdaad een zwangere buik te hebben, maar weet niet hoe je buik er normaal uit zag?
    Fijn dat je bij de huisarts terecht kunt. Zou inderdaad vragen of ze op hcg kunnen prikken en wellicht toch even langs de gyn voor een echo... Sowieso om te checken op zwangerschap of dat je baarmoeder wel echt schoon is als je een mk hebt gehad. Heel veel succes! Laat je weten hoe het afgelopen is
     
  19. izzy1984

    izzy1984 Actief lid

    29 jun 2015
    296
    78
    28
    Jeetje wat een onzekere situatie, op basis hiervan zou ik ook bijna geloven dat je zwanger bent. Heel veel succes vanmiddag!
     
  20. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Succes vanmiddag! Ben erg benieuwd welke stappen er genomen gaan worden. Op bovenstaande foto's lijk je inderdaad zwanger...
     

Deel Deze Pagina