Wat moet ik doen en wat moet ik denken?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Hiitsme, 13 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Dan zou ik echt sterk overwegen om over te stappen naar een andere HA... want of je nu zwanger bent of niet, een basaal onderzoek van de buikstreek zou gewoon de eerste stap moeten zijn die een HA zet met jouw verhaal.

    Hopelijk heb je snel duidelijkheid!
     
    nizzie86 en Faithful vinden dit leuk.
  2. Diazz

    Diazz VIP lid

    28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Wat een onzekerheid.
    Ik begrijp inderdaad niet dat de HA je buik niet onderzocht/gevoeld heeft.
    Sterkte met afwachten!
     
  3. Pitahaya

    Pitahaya Niet meer actief

    Ik vind dat niet zo gek hoor, dat zo'n echo-centrum dat niet doet. Ze zijn toch geen medici dus je kan toch niet verwachten dat zij iets anders zullen zien in de buik?
    Die verantwoordelijkheid willen ze niet.
    Ze zijn er om baby's te zien op de echo's en je bent duidelijk niet zwanger als zowel je bloedtest als je zwangerschapstest negatief is. Dat er wellicht iets anders aan de hand is, dat kan zeker. Maar ik zou dan gewoon even afwachten op die afspraak van de gyn. Voor je het weet is het weekend om.
     
  4. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Ze heeft geen bloedtest gehad hoor. En volgens mij slui TS de mogelijkheid van een zwangerschap nog niet uit...

    Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd waarom je een doorverwijzing hebt gekregen naar de gynaecoloog en niet naar de internist of MDL TS? Heeft je HA dit toegelicht?
     
  5. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    En hier sluit ik me weer bij aan.

    Bizar dat maar liefst 2 echo bureau's aangeven dat ze 'er niet aan doen'. Hier zou ik terecht kunnen en zoniet, een lulverhaal ophangen zodat ik alsnog terecht kon als ik me in de steek gelaten zou voelen door mijn huisarts.

    Ik snap ook echt niet waarom je bereid bent te accepteren dat het mogelijk pas na je vakantie wordt uitgezocht als je je oprecht zorgen maakt over wat er binnenin aan de hand is. Dan eis je toch je plek op?

    Mocht het een kwestie zijn van overgewicht -wat ook een hoop zou kunnen verklaren- zelfs dan is het niet acceptabel dat een huisarts je zorgen niet serieus neemt. Je geeft aan dat je buik een abnormale vorm heeft aangenomen en je van binnenuit dingen voelt die abnormaal zijn vergeleken bij hoe je je normaal voelt. Dat op zich moeten al tekenen zijn voor verder onderzoek, helemaal gezien je aangeeft verder amper bij de huisarts te zijn.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  6. Faithful

    Faithful Niet meer actief

    Afspraak maken kan je gelijk maandag al doen als de afdeling open is. Belangrijkste is vooral dat de doorverwijzing er is op het moment dat je daadwerkelijk de afspraak hebt, dus niet perse als je de afspraak maakt. ;)

    Jammer dat je nog niet echt duidelijkheid hebt wat er wel speelt, (vreemd idd dat ze niet heeft gevoelt aan de buik, al is de test negatief dan zou ik toch willen weten hoe en wat als arts zijnde...lijkt me) maar je bent iig gehoord en doorverwezen. Hoop dat je snel langs kan komen en duidelijkheid krijgt. Sterkte tot die tijd en houd je ons op de hoogte?
     
  7. Hiitsme

    Hiitsme Lid

    21 jan 2016
    14
    3
    3
    NULL
    NULL
    Dit is helaas niet waar. Ik mocht dinsdag pas weer bellen, dan hebben ze de verwijzing zeker binnen. Ze konden absoluut niets voor me betekenen zonder de verwijzing.

    Ik houd jullie zeker op de hoogte!
     
  8. Faithful

    Faithful Niet meer actief

    Oké zijn ze daar strenger dan hier, succes iig!
     
    Hiitsme vindt dit leuk.
  9. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Succes. Ik zou dinsdag een afspraak afdwingen voor je vakantie. Sterkte
     
  10. aruorah

    aruorah Lid

    2 dec 2016
    26
    15
    3
    NULL
    NULL
    Mss naar de
    Gyn gaan ?
     
  11. Aaf88

    Aaf88 Bekend lid

    26 okt 2012
    596
    279
    63
    Sorry er ging iets mis. Sterkte met alles!
     
    Hiitsme vindt dit leuk.
  12. Hiitsme

    Hiitsme Lid

    21 jan 2016
    14
    3
    3
    NULL
    NULL
    Ze wil me nog niet doorverwijzen. Alles hangt van die vaginale echo af.
     
    aruorah vindt dit leuk.
  13. noukie 1992

    noukie 1992 Fanatiek lid

    4 feb 2016
    4.940
    3.654
    113
    Vrouw
    Jesus, wat een klucht is dat toch in Nederland met die doorverwijzingen ..!
    Ben blij dat dit in België op zen minst beter gaat ..
    Vind het echt erg voor je meid dat je zo behandeld wordt!
    Zonder mijn eigen zelf onderzoek en van dokter naar dokter lopen stond ik zelf nu ook nog nergens, als er iets niet goed voelt je zeker niet laten doen hoor en eisen dat het verder wordt onderzocht. Dokters zijn soms toch zo lax, ongelofelijk. Hoop dat ze je snel helpen en je snel weet wat er aan de hand is, want dit kan niet.

    Heb met mijn pds en endo ook wel vaak een 'zwangerschapsbuik' en last van 'plopjes', maar ik weet ten minste zeker waar het aan ligt als je niet zeker kan zijn moet je het zeker verder laten onderzoeken.

    Veel succes !!
     
  14. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Heb je het ziekenhuis al gebeld @Hiitsme?
     
  15. Hiitsme

    Hiitsme Lid

    21 jan 2016
    14
    3
    3
    NULL
    NULL

    Ja, vanochtend. Hou je hart vast.. Mijn 'spoed echo' (hun woorden), in verband met te kort aan artsen is op: 8 AUGUSTUS!!!

    Heb ruzie staan maken aan de telefoon, maar 'er waren wel ergere dingen, want ik bloede niet of viel niet af'.

    Heb ik haar uitgelegd dat ik elke dag gewoon zeurend/pijnlijk gevoel heb ik de buik etc, maar vond ze niet voldoende.

    Ik ga vanmiddag weer naar de huisarts want hier ga ik niet mee akkoord
     
  16. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Schandalig!
    Zou je huisarts vragen om met spoed die echo te regelen en je buik laten onderzoeken en evt algeheel bloedonderzoek aan laten vragen
     
  17. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Wauw wat asociaal!
    Anders kan je ook nog via je zorgverzekering wachtlijstbemiddeling aanvragen.
     
  18. mama en zoon

    mama en zoon Bekend lid

    27 jan 2017
    740
    209
    43
    Ik lees dit echt met open mond. Ongelofelijk wat een lakse vreemde manier van handelen heeft jouw huisarts.
    Ik ben echt zeer benieuwd wat de uitslag gaat zijn.... 8 augustus, wat een verstand. Op je strepen staan hoor meid!
     
  19. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Nou ik zou het wel weten.... ik zou vanavond met onverklaarbare helse buikpijn de HA-post bellen :cool::oops:. Niet rechtsom dan maar linksom.
     
    Paardenbloem, Maan14, Faithful en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Inderdaad!
    Als je zo slecht geholpen wordt...
     

Deel Deze Pagina