Wat moet ik met hem?

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Koningsgezin, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koningsgezin

    Koningsgezin Fanatiek lid

    24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Hallo meiden,

    Ik moet even mijn hart luchten. Ik weet het niet meer met hem en ik ben bang dat scheiden een optie gaat zijn.

    Ik weet niet wat ik met mijn man aan moet... Het enigste wat hij doet is schreeuwen, snauwen en ruzie maken met mij en de 2 oudste kinderen. Al maanden... Praten is niet mogelijk, hij werkt buiten deze activiteiten aan zijn eigen bedrijf of zitten stil tv te kijken tot wij om 22:30 uur naar bed gaan. Wel erg fijn dat niet gesnauw en geruzie. Een kus, een knuffel, liefde, geborgenheid heb ik sindsdien ook niet meer gehad. O ja wel, als anderen er bij zijn, dan krijg ik een knuffel en een kus wat erg opgedrongen voelt en totaal niet spontaan.

    Praten is niet mogelijk, maar zie hem wel worstelen met zijn werk.

    Wil voor nu niet te veel in details treden, maar zie mijn huwelijk in duigen vallen. En wil ik dit wel? Soms denk ik dat dit wel het beste is, maar zie hem ook moeten knokken voor zijn bedrijf. Dat maakt het het lastige hieraan. Ze zeggen nog wel eens in voor en tegenspoed. Maar in tegenspoed moet je toch juist praten? Of moet ik als vrouw van zijnde maar alles accepteren, omdat hij worstelt en weigert te praten? Ik kan en wil dit niet diep in mijn hart. Ik wil best in voor en tegenspoed getrouwd zijn, maar wel met een man die op zijn minst praat. Of verwacht ik te veel?

    O ja, hij maakt wel grapjes. Hele kwetsende grapjes, dat dan weer wel. Hij kan er denk ik prima om lachen.

    Ik zie hoeveel het mijn kinderen doet als hij weer eens naar ze schreeuwt omdat ze geluid maken. En dat doet mij enorm veel pijn. Mijn ouders hebben (of hadden, geen idee, geen contact mee) veel ruzie en ik hoopte vroeger echt dat ze gingen scheiden hierom. Dus ik weet wat het met de kinderen doet, dat maakt het nog moeilijker.

    Kinderen hebben nu vakantie, ik heb voor nu besloten om mijn kinderen een leuke vakantie te geven, met uitjes zonder mijn man. En waarom? Omdat het dan tenminste wel gezellig is.

    Sorry, moest mijn hart luchten.
     
  2. rodewolk

    rodewolk Niet meer actief

    Hij maakt hele kwetsende grapjes? Wat zegt hij dan? Ik ken je man niet maar het lijkt alsof het hem allemaal te veel is.
     
  3. Regina88

    Regina88 Niet meer actief

    Klinkt alsof je man behoorlijk met zichzelf in de knoop zit.
    En als praten niet helpt, misschien eens flink uit je stekker gaan als hij weer eens schreeuwt of stomme grappen maakt? Dat je eens goed opkomt voor je kinderen en hem op zn plek zet. Ik ben echt niet voor ruziemaken in bijzijn van kinderen, maar als hij zo staat te schreeuwen zou ik ook boos worden.
    En bij een 'grap'vragen waar hij in hemelsnaam mee bezig is. Misschien als je echt boos wordt en flipt dat hij ziet dat het jou ook teveel wordt zo.
     
  4. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Oei wat lastig, ik zou toch proberen een gesprek met hem aan te gaan, te laten weten dat je boos bent en dit gedrag niet accepteert en eist dat hij aan zichzelf gaat werken en je hem graag wil helpen maar dit niet kan als hij je buiten sluit en zijn gevoelens niet uit.
     
  5. 1BB

    1BB Bekend lid

    3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Klinkt als een man die inderdaad met zichzelf in de knoop zit, behoorlijk opgebrand is. Ik persoonlijk ben niet van de ultimatums of dingen eisen.

    Mijn vraag is meer: heeft hij iemand om mee te praten? Buiten jou om? Heeft ie vrienden waarbij hij even de boel de boel kan laten en lekker kan ouwehoeren?

    Ik zou in eerste instantie begrip tonen en niet met verwijten gooien.. Hij mag best weten dat je boos bent, maar boosheid met boosheid bestrijden heeft vaak weinig zin.

    Zijn eigen bedrijf: klinkt alsof hij verzuipt.. gaat het slecht/ werkt hij veel te hard (wellicht omdat hij denkt dat hij alles zelf moet doen en dragen)? Mannen vinden het vreselijk om te falen.

    Hij ziet in dat zijn gedrag ook niet normaal is aangezien hij anders doet als er andere mensen bij zijn. Dat is een goed teken, hoewel dat best ^&/ kan voelen voor jou.

    Als ik jou was zou ik om de tafel gaan met hem, als hij dat niet wil dan zou ik naar zijn hoofd gooien dat hij heus wel 5 minuten de tijd heeft.. dat je ziet dat het niet goed met hem gaat en dat heel jammer vind want hij is normaal altijd zo lief/aardig/iets waarom jij hem leuk vindt/vond. Dat je hem graag zou willen helpen maar dat je begrijpt dat hij niet met je wilt praten (doe je niet, ik ook niet maar zo zijn mannen).. dat je hoop dat hij steun kan vinden bij bijvoorbeeld "naam goede vriend", want de situatie thuis is niet heel gezellig. Terwijl het wel heel gezellig was en je hoopt dat het zo ook weer kan worden. Dat je hem weer blij wilt zien.

    Ik zou het zo proberen. Als hij boos wordt gewoon lekker rustig blijven en niet reageren op lullige dingen die hij zegt. En als hij echt iets lulligs zegt waar je wel iets van MOET zeggen dan zeg je dat zoiets je heel erg kwetst.

    Sorry voor het lange verhaal, de vragen die ik stelde zijn niet bedoeld om hier beantwoord te krijgen maar meer voor jezelf om na te denken. Ik weet dat het moeilijk kan zijn om alsnog begrip op te brengen voor hem, omdat je wellicht voelt alsof je er in je eentje voor staat.. alleen dan met een extra chagrijn om je heen. Ik hoop dat je er iets aan hebt.. :) x
     
  6. Pasta

    Pasta Fanatiek lid

    12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    Mooie tips van 1BB!
    Niet aanvallend te wetk gaan en vooral ook aangeven hoe het voor jou voelt.
    Zonder te vervallen in verwijten.

    Veel succes, en sterkte.
     

Deel Deze Pagina