Wat moet ik nu weer zeggen?

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door StasyMae, 29 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. StasyMae

    StasyMae Lid

    16 jun 2017
    21
    11
    3
    Daar ben ik weer met vragen om advies.
    Sorry, mijn hoofd zit zo vol de laatste tijd met de zwangerschap en de verhuizing en de (lastige) relatie met de vader van mijn kindje.

    Ik ben nu 21 weken zwanger en ik weet ondertussen dat mijn kleine een kereltje is :D

    Ik heb met de vader van mijn zoontje af en toe contact, voornamelijk omdat hij vraagt hoe het met mij is.
    Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik daar niet op zit te wachten.
    Ik wil geen contact met hem om mij, maar alleen om het kind, ofwel ik heb hem gezegd dat ik wel contact met hem opneem als ik informatie over ons zoontje heb (verloskundige etc).

    Maar...
    Volgens mij heeft hij nu het idee dat hij helemaal geen contact op mag nemen met mij.
    Ik wil hem graag zeggen dat hij wel omwille van het kind contact met mij op mag nemen, maar zonder dat letterlijk te zeggen. Ik moet hem namelijk al van alles gaan vertellen (zoals dat ik nog niet weet hoe een omgangsregeling er uit gaat zien als de kleine is geboren).

    Hij heeft mij namelijk ook al van alles beloofd, zoals steun (hoe weet hij niet) en dat hij dingen gaat kopen die nodig zijn voor een kindje (ik heb ondertussen bijna alles zelf al gehaald omdat hij er dus niet mee komt en ik niet op het laatste moment nog op babyspullen jacht wil gaan. Daarbij kom ik nu allerlei dingen tegen die gratis of voor een klein prijsje kan overnemen.)

    Waarom wil ik dat hij me wel berichten om het kind gaat sturen, maar dit niet direct zeggen? Omdat ik niet straks het risico wil lopen dat als er een rechtzaak komt om het kind (want daar dreigt hij dus telkens mee) hij als argument heeft dat hij geen contact met me op mocht nemen, maar ik wil hem dit dus niet voorkauwen dat dit dus wel mag, want dit heb ik al genoeg gedaan in het verleden.

    Iemand ideeën?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. 1BB

    1BB Bekend lid

    3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Zolang jij nooit ergens op papier hebt staan dat je niet wilt dat hij contact met je opneemt, heeft hij toch geen bewijs dat je dat ooit gezegd zou hebben?

    Je kunt aangeven dat je het niet prettig vind dat hij je appt ober niet-gerelateerde baby zaken. Maar ik vind jou ook eeen gerelateerde "babyzaak". Dus als hij vraagt hoe het met jou gaat zeg je dat je blij bent dat de baby zo goed groeit (oid)? En verder niks.

    Aangeven dat je het onprettig vind dat hij dreigt met een rechtszaak, want je wilt het beste voor je zoontje. Dat terzijde, waarom nu al niet dingen op papier zetten? Misschien dreigt hij met een rechtszaak omdat hij bang is dat je er opeens vandoor gaat met jullie kindje? Dan neem je gelijk ook de financiële kant mee, dan weet je waar je aan toe bent. Het is wel belangrijk dat de baby na de bevalling eerst een tijd bij jou blijft en dus niet gelijk wanneer hij 2 dagen is een dag naar de vader gaat zonder jou
     
  3. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Mannen hebben duidelijkheid nodig over wat wij van hun willen en verwachten een wat we wanneer willen. Jij wil niks zeggen dus hoe moet hij weten dat jij het bijvoorbeeld tijd vind om spulletjes te gaan kopen? Je verwacht van alles van hem zonder dit duidelijk naar hem te communiceren. Dat vind ik eerlijk gezegd een beetje flauw en zo werkt het mannenbrein nou eenmaal niet.
     
    Olliebol, suus1983, jessy77 en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. StasyMae

    StasyMae Lid

    16 jun 2017
    21
    11
    3
    Dat snap ik. Mannen zijn nou eenmaal niet zo, maar ik moet alles al voorzeggen. Hoe hij me kan steunen, dat het niet normaal is dat hij een week op mijn bank komt slapen in mijn kraamperiode, wat financiele steun inhoud etc. Dit was tijdens de relatie ook al zo. Ik moest hem (terwijl het mijn eerste relatie was en zijn zoveelste) gaan uitleggen hoe een relatie werkte. Dat je eerstdat moet gaan daten enzo en niet het eerste het beste meisje mee naar huis neemt en haar als huisvrouw in gaat zetten. Dat ben ik gewoon beu ondertussen. Het is genoeg geweest, vandaar dat ik het hem wel wil zeggen, maar niet "direct". Hij moet zelf ook maar eens wat verzinnen.

    1BB: we gaan inderdaad dingen op papier zetten, maar daarvoor wil ik eerst dat hij normaal gaat doen. Hij verwacht bijvoorbeeld dat ik samen met hem en zijn ouders ga praten, maar er mag van mijn kant weer niemand bij zijn. Zodra hij inziet dat dat voor mij geen optie is, dan gaan we om de tafel zitten.
     
  5. Yasmientje14

    Yasmientje14 Fanatiek lid

    10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Als ik heel eerlijk mag zijn, vind ik dat je veel te hoge eisen stelt en een vrij egoistisch denkbeeld hebt, jouw visie lijkt in jouw topic de juiste visie en dat je ex ook zijn visie heeft en dat dit goed bedoeld kan zijn mis ik. Mijn man vraagt niet vaak naar de baby hij zegt altijd dat omdat het kindje in mij zit, het voor hem pas echt wordt als hij het kindje voelt bewegen etc. Als hij dus vraagt naar mij zit daar ook een verborgen boodschap in mbt het kindje. Wat verwacht je dat hij vraagt met betrekking tot het kindje ? Voel je hem haar al schoppen of groeit je buik al veel oid ? Zijn toch vrij persoonlijke vragen al snel...

    Ik lees in je post dat hij voorstelt om in de kraamweek op je bank te blijven zodat hij je mee kan helpen met de verzorging, is toch supppppppper lief en betrokken????
    Ook lees ik dat jij met 20 weken al alles hebt gekocht omdat hij niks koopt, tja sorry... maar de gemiddelde zwangere mama heeft met 20 weken geen gehele uitzet in huis gehaald, en bovendien ontneem je hem ook wel de kans iets daarin bij te dragen of met initiatief te komen. In het belang van het kind is een goede communicatie belangrijk, je had prima kunnen communiceren met de vraag in welke bedragen hij wilde bijdragen aan de uitzet of iets in die trant zodat jij weer kan aangeven wat je nog nodig hebt. Vind het zelfs een beetje sneu dat ondanks dat hij aangegeven heeft je daarmee te willen helpen je alles al met 20 weken hebt...

    Sorry heel negatief bericht geworden nu, totaal niet mijn intentie geweest, maar misschien dat het je wat openheid geeft voor een andere visie?
     
    jupke, sweetL, Lindalovesmo en 12 anderen vinden dit leuk.
  6. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ben het grotendeels met bovenstaande eens.


    Ondanks dat je geen relatie meer met hem hebt en je weet hoe hij altijd was, wil je hem nu veranderen? Dat gaat je niet lukken en moet je ook niet willen, dat had je kunnen doen als jullie bij elkaar gebleven waren ;). Gewoon zeggen waar het op staat en wat je wil.

    Dat hij vraagt hoe het met jou gaat is indirect ook een vraag hoe het met de baby gaat. Ik vind dat juist heel goed van hem. Verder moet je gewoon concreet aangeven wat je van hem verwacht. Op het moment dat je dingen wilde gaan kopen, had je hem moeten informeren. Ik vind het ook al wel heel vroeg dat je alles zo ongeveer al in huis hebt, kan me voorstellen dat hij dat ook niet verwacht. Maar misschien kan je zeggen wat je allemaal gekocht hebt en wat hij daarin wil bijdragen? Of zelf met een voorstel komen dat hij een kwart ofzo betaalt?
    Wat betreft de kraamweek, heb je een tegenvoorstel gedaan? Want je keurt zijn idee af, maar kom je dan wel met concrete oplossingen? Hij weet het allemaal niet, jij volgens mij wel al grotendeels, gewoon dat aan hem vertellen. Probeer het juist als voordeel te zien dat hij niets onderneemt, dan kan jij het grotendeels bepalen :)
     
    Olliebol vindt dit leuk.
  7. frummelke86

    frummelke86 Fanatiek lid

    17 feb 2017
    1.984
    2.530
    113
    Vrouw

    Je haalt me de woorden uit de mond! Dacht precies hetzelfde maar wist het niet zo goed te verwoorden zoals jij het hier doet.
     
  8. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.616
    11.158
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dit dus.

    Het zullen vast de hormonen zijn maar ik heb het wel een beetje te doen met je ex. Hij probeert vanalles en wil ook in vanalles helpen.

    Geloof mij maar. Als die kleine straks 2 of 3 jaar oud is smacht je naar de weekenden dat hij af en toe bij pappa kan zijn. Als hij een veilige plek kan bieden aan jullie kind zou ik dus ook maar zorgen omwillen van jullie zoon en ook voor jezelf dat hij een goede band met zijn pappa krijgt.

    Die logeerpartijtjes moet je niet te vroeg doen maar op den duur is het wat fijn even een weekend zonder verantwoording ;)
     
  9. StasyMae

    StasyMae Lid

    16 jun 2017
    21
    11
    3
    Ja, klinkt misschien egoïstisch, maar jullie kennen natuurlijk alleen het verhaal van mijn kant. Ik heb bijna alles al omdat ik ook ga verhuizen en nu wat ruimer in mijn geld zit. Daarbij krijg ik ook behoorlijk wat spullen van familie. Hij heeft altijd aangegeven geen kinderenprobleem te willen en toen we hetuitstapten afbraken zei hij niet financieel bij te willen dragen. Dat vertelde mij al genoeg. Later kwam hij terug op zijn uitspraken, maar ik vertrouw dus niet dat hij er echt gaat zijn. En ja, het klinkt misschien suuuper lief dat hij aanbied om op de bank te slapen, maar hij eist het, dus vandaar dat ik het tegenhoud. Ik zit er niet op te wachten om hem een week lang om me heen te hebben. Niet na wat hij me aangedaan heeft. Vriendinnen hebben zelfs gezegd dat ik het contact helemaal moet verbreken met hoe hij reageert op allesde. Maar dat vind ik weer niet kunnen. Een kind heeft recht op beide ouders.
     
  10. Yasmientje14

    Yasmientje14 Fanatiek lid

    10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    ik denk dat je zijn woorden teveel onder eem vergrootglas legt. soms zeggen mensen in bepaalde situaties dingen die ze niet menen en komemn ze hier later op terug, precies zoals hij deed.

    in jouw belang en dat van je kindje zou ik in oplossingen gaan denken. niet tegen alles in gaan en zijn goede bedoelingen voor ogen houden al komt het er missvhien slungelig uit. ga lekker in gesprek met zijn ouders en hem en kijk wat ze je willen vertellen, neem desnoods het gesprek op als bang bent voor rare wendingen. Als je eenmaal je kindje hebt zul je hopelijk inzien dat veel dingen die hij heeft aangeboden echt duiden op een man die wel zeker betrokken wilt zijn. Laat los waarom je zo boos op hem bent, pak hem niet terug voor hetgeen hij je in je relatie heeft aangedaan want dit gaat niet om jullie maar om je kindje en die heeft een vader nodig. Wees duidelijk naar wat je wilt en verwacht en bied alternatieven ipv zijn ideeen weg te vegen, bijvoorbeeld in de kraamweek 2 keer per dag langs te komen zodat jij kan slapen (zul je super hard nodig hebben) en hij kan binden met je kindje en verzorgen. relax lieverd... het komt dan helemaal goed!
     
    Issie, lies276, Huismuisie en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Als hij in de kraamweek een week lang op je bank wil slapen, maar jij wil dat niet, dan hoef je daar niet mee in te stemmen. Je kunt wel een alternatief bieden; 2 nachten op de bank, of een hotel in de buurt, of op bezoek komen.

    Als hij wil meebetalen aan de uitzet, maar jij wil dat niet mag je het allemaal zelf betalen. Maar je kunt wel een alternatief bieden; Ik heb alles al gekocht, maar hij heeft zometeen ook een bed/bad/knuffel/fles/etc bij jou nodig.

    Als hij graag een plan wil maken voor na de geboorte, maar jij wil dat nog niet dan hoeft dat niet vandaag. Maar je kunt wel een datum afspreken wanneer je wel toe bent aan het maken van concrete afspraken.

    Je verwacht van alles, zegt vervolgens op alles nee, maar komt niet met alternatieven.... Dat is natuurlijk niet helemaal eerlijk.

    Je kunt hem ook een kans geven.. misschien verrast hij je nog eens in positieve zin.
    En daar naast, als jij heel duidelijk kunt uitleggen wat je verwacht en wat je wel en niet wil, wordt het voor hem waarschijnlijk een stuk makkelijker aan die verwachtingen te voldoen. Het zorgt ook voor rust in de tent. En dat lijkt me ook niet verkeerd.

    Succes!
     
    Olliebol, xNadine, Issie en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    Vervelende situatie zeg :( Volgens mij kun je niet proberen om hem te veranderen en zijn gedrag ook niet. Het lijkt me slim als jullie om de tafel gaan zitten (eventueel met de ouders erbij) en een onafhankelijk persoon en dan concreet dingen gaan afspreken. Zoals: wat draagt hij financieel bij, hoe vaak gaat hij het kindje zien, wat wordt zijn rol in de opvoeding, wat wordt de rol van beide grootouders, wat zijn de wensen voor de bevalling en de kraamweek enz, gaat hij het kindje erkennen, wie koopt welke spullen en wie is waar verantwoordelijk voor, wat wordt de opvang voor jullie kindje na jouw zwangerschapsverlof, wat worden de rechten en plichten van jullie beide. En dat laten vastleggen. Volgens mij is het dan duidelijk voor iedereen. En als het eenmaal zwart op wit vaststaat hoeven jullie er ook niet meer over te discussiëren. Ik denk dat zolang je geen afspraken op papier zet het voor beide partijen niet duidelijk is wie wat doet. Ik denk dat je ex hier ook behoefte aan heeft. Heb het idee dat hij wel wat wil doen, maar dat hij niet goed weet wat precies.
    Succes hoor!
     

Deel Deze Pagina