Wat moeten ze mee naar groep 3?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door lovekees, 16 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zana28

    Zana28 Actief lid

    29 dec 2010
    369
    46
    28
    Halen ze dan ook tijdens schooltijd hun zwemdiploma?

    Hier hebben wij nog geen informatie gekregen, wat mee moet. Heb nog eens de schoolgids bekeken, maar daar staat het ook niet in. Denk wel dat ze potloden en zo van school krijgen, maar hoe het zit met werkboekjes of werkbladen en een mapje hiervoor, geen idee.
    Ze gaan wel vanaf groep 3 in een echte gymzaal sporten en hebben dan sportkleding/ schoenen nodig, maar zwemmen is pas vanaf groep 5.
    Kan mij uit mijn eigen schooltijd herinneren dat wij speciaal een schooltas en etui met inhoud gingen kopen toen ik voor het eerst naar school ging, maar dat was in een ander land. En wij hadden toen een hele lijst met spullen die wij nodig hadden.
     
  2. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Op onze school hoeven kinderen -buiten gymkleding en eten- niks mee te nemen. Maar een vriendin van ne kreeg een hele waslijst aan spullen die ze moest kopen. Elastiekmap, ringband, stiften, stabilo potlood. Echt belachelijk. Bij mijn weten mag dit niet eens. Basisonderwijs is gratis in Nederland, ook alle spullen die kinderen nodig hebben moeten door school geleverd worden.
     
    rijo vindt dit leuk.
  3. Jute

    Jute Fanatiek lid

    20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Heb ik nooit nagevraagd omdat mijn dochter al 6 zwemdiploma's heeft. Ik hoor van veel mensen dat ze hun kinderen B via schoolzwemmen laten halen. In hoeverre dit realistisch is weet ik niet.
     
  4. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.495
    24.370
    113
    Bij onze school is schoolzwemmen vergelijkbaar met een natte gymles. Er zijn maar weinig kinderen die daar hun diploma mee halen, maar het kan wel. Bij mijn jongste dochter is er bv om de twee weken zwemles, en vaak valt het ook uit omdat het net zo uit komt met vrije dagen oid. Dus dan is er voor veel kinderen gewoon niet genoeg continuiteit om een diploma te halen. En als ze wel mogen afzwemmen is dat idd onder schooltijd.
     
  5. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Hier helemaal niets. Ze krijgt alles van school. Gymspullen is vanzelfsprekend, maar ze gingen hier al in de grote gymzaal gymmen in groep 2. Toen hadden ze ook al een gymtas met spullen.
     

Deel Deze Pagina