Wat na deze bevalling? Man slecht zaad.

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Bubblez, 17 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Nou mag je verder willen kletsen staat mn pb los ;)

    Ik vond het ook erger dat er toen embryos zijn weggegooid, dan de gedachte dat iemand anders een mooi kindje mag krijgen.. gek eigenlijk..
     
  2. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik zal je in mijn achterhoofd houden. Als ik nog vragen heb weet ik je te vinden. :thumup:
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  3. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik vind het eigenlijk wel een heel mooie discussie!

    Wij staan ook een beetje anders tegenover dit soort dingen. Mijn man is spermadonor geweest en ik heb eiceldonatie serieus overwogen (was al in gesprek met iemand, alleen hadden wij andere wensen over hoe we het na de geboorte wilden). Het is natuurlijk heel persoonlijk wanneer genetisch materiaal een mens wordt. Is dat op het moment van samensmelten of later...? Sommige mensen vinden anticonceptie al niet kunnen, omdat dat een kindje zou kunnen worden.

    En dan abortus? Wanneer kan dat nog wel, wanneer niet? Gevoelsmatig is een abortus met 6 weken heel wat anders dan met 16. Maar als je bij 6 weken niets doet dan wordt dat vanzelf een foetus van 16 weken.

    Anyway, ik snap @Bubblez wel, maar ik kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die dit te heftig zouden vinden. Vooral omdat die embryo's met zoveel pijn en moeite tot stand gekomen zijn. Heel mooi dat jullie dit graag willen doneren!
     
  4. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Het is ook een lastige. Onze ouders snappen onze keuze bijv niet. Maar ik de keuzes ook niet echt een andere mogelijkheid geven. Of weggooien. Of eeuwig bewaren. Of doneren aan de wetenschap of doneren aan een stel.

    Tuurlijk is het genetisch van ons. Maar het is nog niet ons kindje. Als een ander daar zwanger van raakt en bevalt, dan is het hun kindje..
     
  5. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Ik zou mij niet schuldig voelen. Zoals je zelf al zegt, jij hebt ook genoeg meegemaakt voor jullie kinderwens, en daarvoor heb je gezorgd voor de ac. En ik zou het zeker niet zien als een stom pilletje. Dat pilletje worden heel veel vrouwen geen leuker mens van.
    Of ze het zo jong doen. Geen idee, denk het wel, als je maar een overtuigend verhaal hebt.
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  6. laurazoey

    laurazoey Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    mijn man heeft eigenlijk altijd gezegd dat het zijn beurt is als onze kinderwens compleet is. dus hij zal zich laten helpen als deze zwangerschap voltooid is en we een tweede kindje mogen verwelkomen.
    hij zegt ook jij hebt al elke maand dat gezeur en gedoe en al die jaren ac gebruikt dan vind ik het logisch dat dit mijn beurt is.

    en zo denk ik er ook over. hij is 33 dus ik hoop dat ze hem willen helpen als het zover is en dat ze niet laten rondlopen tot zn 40e. moet er nu al niet aan denken om al die tijd nog condooms te moeten gebruiken haha
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  7. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    Maar toch, jullie zijn nog zo jong en je weet nooit wat het leven brengt. Wellicht verhuizen jullie in de toekomst naar een groter huis en past het daar wel, wellicht gaat het toch nog een keer kriebelen...
    Ik ben nooit uitgesproken geweest over hoeveel kinderen ik wenste, omdat ik dat echt niet wist. We gingen ervoor, het was een tweeling en helaas hebben we na een zware strijd van beide afscheid moeten nemen. Nu een zoontje rondlopen na een zeer moeizame/ zware 2e zwangerschap waarvan ik dacht 1x en nooit weer, maar het kriebelt weer... ik begrijp dat artsen terughoudend zijn met zo’n ingreep. Ze hebben daar natuurlijk ook wel veel ervaring mee.

    Maar zoals je zei, eerst broeden! Komt tijd, komt raad!
     
  8. fruitcoctail

    fruitcoctail Niet meer actief

    Uit ervaring weet ik dat ze op die leefijd ze het nog niet willen doen
     
  9. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik vind het niet egoïstisch om te vragen aan hem om n (relatief kleine) operatie te ondergaan zodat jij geen "klein stom pilletje" hoeft te slikken. Je weet na deze behandelingen toch wel wat hormonen met je doen en ik zou honderd keer liever een ingreep ondergaan dan de pil slikken. En dat zou ik voor mijn partner ook zeker over hebben.
    Daarentegen zou ik het wel moeilijk vinden om met 100% zekerheid te zeggen dat de kinderwens over is als we nog relatief jong zijn. Kan je zeggen dat je het over 8 jaar niet leuk lijkt nog n baby'tje te krijgen?
    En nee: ik denk niet dat een arts het zomaar doet op zijn leeftijd. Een slechte vruchtbaarheid zou geen issue moeten zijn (vind ik), maar leeftijd wel. Kende iemand die begin 20 geen sterilisatie kreeg terwijl kinderwens compleet was en hij enorme pijn had down under door ontstekingen die wel over zouden gaan door sterilisatie. Weet niet welke leeftijd dan wel ok is, denk dat dat inderdaad bepaald wordt bij een gesprek.
     
  10. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Nee ik weet zeker dat ik hierna niet nog een kindje wil, mijn man ook echt niet.
    Ik hoop dat dit een gezond kindje word, dan hebben we twee gezonde kindjes en tel ik mn zegeningen.

    Wij zien alleen maar nadelen in meer dan twee kinderen. Allebei al sinds we weten dat we kinderen willen. Dus de kans dat we ons bedenken en denken "ja" is kleiner dan 1% ;)
     
  11. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    En welke leeftijd dan wel?

    Mijn vader is ooit op zn 30e gesteriliseerd. Ik ken wel meer mannen die op die leeftijd geholpen zijn.
     
  12. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    We gaan het gewoon afwachten. Ik hoop oprecht niet dat ze ons nog 10 jaar laten klungelen, dan ben ik alsnog de pisang. :(

    En we weten het echt zeker. Ik kan niks bedenken waarom ik mij laat overtuigen tot baby nmr drie. Zoals hierboven, ik (en hij) zien alleen maar "nadelen"
     
  13. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.153
    2.046
    113
    Vrouw
    Nederland
    Waarom niet eerst een jaar met condooms en dan eens verder kijken?
    Ik heb lang geroepen dat ik er niet meer dan 2 wilde. Tijdens de zwangerschap van de 2e wist ik het heel, heel zeker (net zo zeker als jij)! En in de kraamweken was ik zo'n beetje in staat om mijn man al naar de dokter te sturen. Na 2 maanden werd het wat makkelijker en ineens was daar bij mij toch de wens voor een 3e. Niet nu direct maar als de jongste rond de 3 is ofzo. Misschien komt het ooit nog, misschien niet. Na mijn 35/36ste wil ik zelf niet meer en dan zal ik toch aan mijn man vragen of hij de boel laat knippen. Hij wil absoluut geen kinderen meer maar wil zich ook niet laten helpen.

    Maak nu nog geen definitieve beslissingen. Wacht tot jullie wondertje is geboren en jullie na de eerste drukke maanden een beetje zijn bijgekomen. De operatie kan altijd nog. Terugdraaien is veel moeilijker (als dat al lukt).
    Wens een een goede en fijne zwangerschap toe.
     
    Rosy90 vindt dit leuk.
  14. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Hij gaat ook nog niet gelijk heen hoor!

    Maar, nee ik wil echt niet meer. Puur omdat als ik mijn kinderwens "open" zet, ik ik theorie weer icsi moet doen. De kans is er, maar die is 2%.
    En ik wil absoluut niet elke maand moeten denken "shit ik ben overtijd dalijk ben ik zwanger"

    Ik wil het af kunnen sluiten. Gezien kindjes maken voor ons geen kwestie is van ff een wip maken, maar juist een heel pijnlijk zwaar traject, houdt het hierna gewoon op.
    Ons huis is vol, de auto is vol, en we zien beide geen enkele reden om nog meer kindjes te willen.

    Dus hij gaat niet gelijk de dag erna naar de huisarts. Maar zeker weten dat ons gezin hierna compleet is doen we wel :)
     
  15. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Mijn man was 29 toen hij zich liet steriliseren ;) onze huisarts begreep het volkomen. 3 kinderen en ik wilde echt niet meer elke ochtend drama om die pil niet te vergeten. Andere anticonceptie zag ik niet zitten. Hij heeft gelijk gezegd dat hij dan een afspraak zou maken. Ook bij een eventuele tweede vrouw zou hij geen kinderen meer willen. Onze huisarts doet het nog zelf, dus het was zo gedaan.

    Bespreek het goed samen en maak een afspraak bij je huisarts. Gewoon de situatie uitleggende wie weet tref je net zo’n begripvolle arts als wij hebben.
     
  16. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Oh ik hoop t zo! Wij gaan het tzt gewoon vragen!

    Dankjewel!
     
  17. Roderoosjes

    Roderoosjes Fanatiek lid

    13 apr 2012
    1.117
    111
    63
    Mijn man heeft/had ook slecht zaad. De kans op een natuurlijke zwangerschap was heel klein. De eerste duurde ruim 2 jaar maar bij de 2e was het binnen 3 maanden raak. Vanwege het risico om weer zwanger te worden laat mijn man zich volgende maand steriliseren. Ik wil niet meer aan de hormonen dus ben blij met deze stap
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  18. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Mag ik vragen hoe oud jullie beide zijn?
    Als ons kindje geboren word is mn man 26, ik 28.
     
  19. Roderoosjes

    Roderoosjes Fanatiek lid

    13 apr 2012
    1.117
    111
    63
    Ja hoor, dat mag.

    Ik ben 35 en mijn man 40. Wel een stukje ouder dan jullie.
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  20. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    Mochten ze je man niet willen helpen voor nu, is een koperspiraal dan geen optie? Geen hormonen. En als je daar een nieuwe van moet, ben je 5 tot 10 jaar verder, daarna willen ze je man vast wel helpen.
     
    Bubblez vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina