zetpil lastig inbrengen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tinkerbell81, 26 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Nog steeds is het erglastig om een (kinderparacetamol) zetpil bij ons mannetje in te brengen..we maken hem nat houden echt zijn beentjes goed omhoog, maar het lijkt wel of t amper past...
    nou ist niet zo dat ik erg onhandig ben ermee ofzo want dat ben ik niet, doe het wel vaker (verpleegkundige) maar bij grotere kinderen...

    maarre hebben jullie dat nou ook? want begin me nu toch echt af te vragen of t wel normaal is...mijn moeder en vriend hebben er net zo problemen mee hun lukt t ook amper/niet...

    ga morgen ook maar sinaspril drankje halen...
     
  2. Kimmeding

    Kimmeding VIP lid

    13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Op de linker zij leggen en wat vaseline er op doen.
    Glijd het wat makkelijker naar binnen.
    Werkt op mijn werk erg goed bij mensen die het vaak ook helemaal niet willen.
     
  3. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Heb je hem wel goed om. Volgens mij moet de ronde kant eerst en het puntje naar achteren. (je zal het vast goed doen, maar ik dacht ik meld het toch nog even).
     
  4. loca

    loca Bekend lid

    18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Hmmm, dan heb ik toch altijd iets verkeerd gedaan....arme kinders van me :D
    Serieus, moet het echt op die manier?
    Ik vind nl. de achterkant (nou ja, de kant waar geen punt aan zit) zo scherp, bij mij zijn ze nooit afgerond.
     
  5. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Wat ik begreep moet de punt naar achteren, zodat de anus hem omsluit, waardoor hij niet terugschiet. Maar ik heb het van horen zeggen, en heb nog geen ervaring in de praktijk. ;)
     
  6. loca

    loca Bekend lid

    18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Ik vroeg het aan mijn man, en die riep dat hij dat ook altijd zo heeft geleerd.
    (En zoals het een man is, verduidelijkte hij het meteen met een grote boodschap op de wc, dan zit toch ook de punt achter, jakkkk!)

    Ik heb dus waarschijnlijk altijd verkeerd de zetpil ingebracht.
    Beetje sneu, maar gelukkig hebben de kinderen nog nooit een traan gelaten daarom.
     
  7. knorretje21

    knorretje21 VIP lid

    1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    huh... punt naar achteren? nooit geweten..
    hier altijd gewoon met vaseline dan glijd het makkelijk en dan beetje debilletjes masseren zal maar zeggen dat het sneller smelt.... en werkt altijd goed hier..

    maar ik doe het dan toch fut echt nog nooit geweten
     
  8. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Naar mijn weten moet ook eerst de stompe kant erin (wat een zit) en de punt idd naar achteren... Ik weet het wel, maar ik doe het dus ook andersom haha, eerst de punt, vind het zo vreemd die theorie...!

    Maar even ontopic, hier geen problemen met inbrengen van de zetpil... Gaat eigenlijk elke keer heel soepel (gelukkig pas een paar keer nodig gehad!)
     
  9. knorretje21

    knorretje21 VIP lid

    1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    heb even op google gezocht...
    maar staat dat et niet uitmaakt,
    op de site van VSM staat met de punt er eerst in en op een apotheker site staat dat je moet doen wat het makkelijkst is ;)
     
  10. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hier eerst 't puntje, lijkt mij prettiger, en dan billetjes even tegen elkaar houden haha

    maar gaat de pil er echt niet in of komt deze er weer uit?
     
  11. Kimmeding

    Kimmeding VIP lid

    13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik heb tijdens de bhv cursus die ik heb gehad dat je eerst het puntje inbrengt.
    Als je hem ver genoeg heb ingebracht dan houd je even de billen op elkaar en dan komt hij er echt niet meer uit.

    Als je een zetpil door de helft wil doen omdat de dosis te hoog is dan doe je dit met een warm mes in de lengte, dus niet gewoon hopla door midden.

    Oke genoeg bhv theorie
     
  12. frederike80

    frederike80 Fanatiek lid

    21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    maar de grote boodschap is iets wat eruit moet ;)...dan komt dus toch ook het puntje eerst :)...ik zou zeggen puntje eerst
     
  13. Malaika

    Malaika Fanatiek lid

    27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Je doet de platte kant eerst, dan komt hij minder makkelijk terug. Geleerd van de verpleegkundigen in het ziekenhuis.
     
  14. Lara11

    Lara11 Niet meer actief

    nou, hier altijd puntje eerst hoor! lijkt me toch wat bilvriendelijker...
    Tip: ik dompel de paracetamol eerst even in een kopje heet water, dan glijdt íe toch makkelijker.
     
  15. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Hahaha, zoals ik al zei, ik heb nog geen ervaring. Het gaat erom dat hij erin blijft zitten. Ze houden er vast niets aan over. ;)
     
  16. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.023
    2.159
    113
    ik doe ook altijd het puntje eerst. Wel ver genoeg doorduwen, dan lijkt het wel of ie naar binnen wordt gezogen of zo. En dan gauw billen tegen elkaar knijpen om te voorkomen dat ie terugploept. Zo heb ik het van het consultatiebureau geleerd toen hij z'n eerste prik kreeg.
     
  17. Chebu

    Chebu VIP lid

    17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik moet zelf elke dag een zetpil:
    - puntje er eerst in. Gaat makkelijker
    - induwen tot aan het 2e vingerkootje. Blijft ie geheid zitten want dan wordt ie naar binnen 'gezogen'.
    Ben helaas zetpilexpert :(
     
  18. loca

    loca Bekend lid

    18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Dat zei ik dus ook tegen mijn man, grappig.....
     
  19. pregnantlady

    pregnantlady Bekend lid

    29 mei 2007
    635
    0
    0
    haha leuke discussie. Hier (van de zuster in het ziekenhuis) ook geleerd eerste het puntje te doen en daarna de billetjes op elkaar en even vasthouden.
     
  20. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    hihii hele discussie op gang geholpen, ik heb geleerd dat t niet uitmaakt (verpleegkundige) of de punt eerst gaat of niet het heeft alle2 zijn voors en tegens...

    zal tip van vaseline dan maar gaan toepassen misschien dat dat wil helpen...punt is als ie zit heb ik wel een tactiek dat ie blijft zitten, maar t inbrengen is zoooooo onwijs lastig bij mijn zoontje...alsof zijn poeperdje (hihi wat een woord) een beetje te klein is voor de pil; en we hebben echt een minimale dosering echt kleintse pil....

    natmaken hielp niet hier...
    thanks voor de tips in ieder geval...nog meer tips? altijd welkom!
     

Deel Deze Pagina