Wat proberen klanten wel eens te retourneren?

Discussie in 'De lounge' gestart door lidu1, 16 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.395
    10.592
    113
    In een buffetrestaurant flink eten en daarna komen klagen met als doel om geld terug te krijgen :eek:
     
  2. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.352
    774
    113
    Vrouw
    Pas stond ik in de zeeman en de vrouw voor mij kwam een kinder jas terug brengen want de rits was kapot. Haar dochter had hem gekocht in de uitverkoop voor 25 euro! Toen dacht ik al dat geloof ik nooit bij dr zeeman dat kosten ze zonder korting nog niet eens. Ze had geen bon en kaartje zat er niet aan. Als ze de code van de jas invoerde kwam er 7.99 te staan. Volgens die vrouw was het echt 25 euro en ineens zei ze geef dan 17.50 dat is ook Oke!
    Helaas was ik toen klaar en ben weggegaan maar ben heel benieuwd hoe dit afgelopen is maar het verhaal rammelde aan alle kanten.
     
    Vitamientjuh vindt dit leuk.
  3. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Een kapotte boodschappenkarretje
    Ze had em 7 jaar geleden gekocht en hij was op de dag dat ze em gekocht had kapot gegaan.o_O
     
    lies276, smax en qwerty123 vinden dit leuk.
  4. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Een kerstboom.
    In november gekocht en eind januari willen terug brengen.

    Ze mocht de boom weer mee naar huis nemen :D
     
    vinorosso, Light, Rannie en 13 anderen vinden dit leuk.
  5. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Koekoek o_O!!
     
  6. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Haha serieus ... wat stom :|!
     
  7. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ik heb weleens een badpak opgestuurd gekregen waar nog een inlegkruisje van de vorige klant in zat....
    Sindsdien ga ik voor zoiets ook gewoon naar de winkel.

    In een winkel kom je echt vanalles tegen.
    Ik heb als bijbaantje in winkels gewerkt toen ik jonger was.
    Bij een sieradenwinkel weleens een klant gehad die een sieraad kwam terugbrengen die compleet uit elkaar lag en zij beweerde dat hij zo van haar nek was gevallen....er waren gewoon ringetjes verbogen en gebroken.

    In paskamers van een kledingwinkel weleens een hoopje kleding vol met ondefinieerbare smurrie tegengekomen.

    In een schoenenwinkel waar ik werkte laarsjes retour gekregen die roken alsof ze 6 jaar waren gedragen in een tropisch land.
    Was volgens de klant na even passen toch niet wat ze zocht :rolleyes:
     
    lies276 vindt dit leuk.
  8. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.659
    984
    113
    #28 Korenbloem86, 17 jul 2018
    Laatst bewerkt: 17 jul 2018
    Wij waren dit voorjaar verbaasd dat de Zweedse winkel het hoofdboord van het bed terugnam.

    Het was uit de verpakking geweest, ik had er 3-4 weken naar gekeken, maar vond het gewoon niet mooi. De verpakking had het grootste deel van de tijd buiten gelegen naast de papierkliko (net verhuisd en dus veel oud papier), een paar regenbuien over heen gegaan. Maar ja, op hun website staat dat het in de originele verpakking terugmoet. Dus dat maar gedaan (echt wat een gedoe om dat in een verregende, gerimpelde doos terug te doen).

    We waren er vanuitgegaan dat we 70% van de aankoopprijs terug zouden krijgen in de vorm van een cadeaukaart en niet in "echt" geld. Het was (in onze ogen) toch overduidelijk dat het gebruikt was.
    Kregen we het hele bedrag terug en omdat we gepind hadden, zou via retourpinnen gaan (was weekend, dus zou maandag op de rekening staan).

    Manlief daarna de winkel nog in (om een ander hoofdboord te halen), belt me even later dat er te weinig geld op de rekening staat. Tja, ik dacht dat we met de cadeaukaart konden betalen:) en had dus niet naar het saldo op de rekening gekeken.

    Eerlijk gezegd, schaamde ik me best wel om met zo'n doos aan te komen en dan nog het volle bedrag terug te krijgen.
    Overigens erg blij met ons nieuwe hoofdboord.

    Dus als er een verkoopster is met een verhaal over hoe sommige verpakkingen eruit zien bij retour, dat waren wij dus (onder andere).
    Of we komen voorbij in het 'onbeschofte klanten'-topic :oops:
     
    Beertje8, lies276, Popidepi en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    Haha heerlijk die verhalen. Ik zelf niet meegemaakt maar mijn man komt regelmatig met van dit soort situaties thuis. Een keer probeerde iemand een kast terug te brengen omdat hij toch niet in de smaak viel. Was echter niet een kast die bij hun was gekocht maar bij een concurrent aan de overkant. En maar vol blijven houden :roflmao:

    Met regelmaat komt er een klant iets terug brengen dat stuk/beschadigd/intensief gebruikt is. Hebben ze iets nieuws gekocht waarvan ze thuis een oud model hebben staan, om vervolgens volgende dag met de nieuwe bon het oude product proberen terug te brengen. Zo heeft m'n man dus keer wat terug genomen en zat na het bekijken van het product in de verpakking de originele bon van 6jaar geleden
     
    lies276 vindt dit leuk.
  10. fanona

    fanona Bekend lid

    9 dec 2014
    892
    336
    63
    Niet echt "retour", maar een keer heeft collega van mij in de paskamer een vieze,natte onderbroek gevonden:|. En op de openingsdag van de winkel, een gebruikte condoom op de kinderafdeling...echt,sommige mensen zijn zó goor, dat ze van mij allemaal op een onbewoond eiland gedumpt mogen worden.
     
    lies276 en Zara75 vinden dit leuk.
  11. lidu1

    lidu1 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    aaaah bah!
     
  12. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wij hebben wel eens gasten die chanteren met een slechte review als ze geen korting of zelfs het uitje gratis krijgen.

    Ze staan dan al met een blij smoelwerk op sociale media met ons bedrijf getagd. Helemaal blij en gezellig. Dat soort mensen vertellen we alsjeblieft nooit meer terug te komen cq een bezoek verbod vanuit onze kant. Ik laat me niet chanteren.
     
    lies276 en Manque vinden dit leuk.
  13. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Oooh echt van alles. Kleding dat te klein gekocht is en dat men er uit scheurt, Kleding met make up vlekken, shirtjes die gedragen zijn, kleding dat stinkt naar eten. Broeken die gedragen en gewassen zijn. "En ja nee kaartje zat er echt niet meer aan hoor..."

    En dan moet ik nog netjes en beleefd zijn anders kom ik in t onbeschofte winkelpersoneel topic :D
     
    lies276 en Oceanna vinden dit leuk.
  14. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.946
    6.038
    113
    Happyland
    Ex collega werkt bij de Mediamarkt. Daar kwam een vrouw een vibrator terugbrengen, zonder blikken of blozen zei ze dat hij niet beviel.
    :roflmao::roflmao: WTF.
     
    Beertje8, Lisanne1811, lies276 en 11 anderen vinden dit leuk.
  15. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.946
    6.038
    113
    Happyland
    WTF de brutaliteit he.
    Ik heb heel veel discussies gehad met klanten die met kinderschoenen terugkwamen waarvan de neuzen helemaal kaal waren. Tja, dat heb je nu eenmaal met kinderschoenen.
    Gedragen schoenen en dan stug volhouden dat ze al zo waren. ( Wij hadden vloerbedekking in de winkel)
    Gedragen kleding.
    Schoenen die wij nooit verkocht hadden en dan laaiend worden omdat ik er niks mee ging doen. (Duh)
     
    lies276 vindt dit leuk.
  16. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.822
    2.674
    113
    't Gezellige Brabant
    Een joggingbroek die verschrikkelijk naar de frituur rok. Ook wel eens iemand die ná de winter een jas kwam terugbrengen omdat deze niet warm genoeg was. Wij namen 'm in eerste instantie niet terug. Een half jaar gedragen, gewassen en de labels er uit geknipt. Die klant heeft toen bij het merk zelf geklaagd en mocht het van hen wel retourneren. Bijzonder dat ze daar toch op toe gaven.
     
    lies276 vindt dit leuk.
  17. Petra82

    Petra82 Fanatiek lid

    10 jul 2008
    1.600
    1.315
    113
    Westland
    "paté de beaujolais" die volgens de klant niet goed meer was. Het smaakte naar wijn....
     
    lies276 en Cynnie1984 vinden dit leuk.
  18. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.652
    1.822
    113
    Mijn moeder lukte het wel. Iets ander verhaal, maar bij kerstboom sla ik op tilt. Zeker 35 jaar geleden zocht moeders een echte boom uit. Het ding werd thuis afgeleverd. Hij ging in de pot. Twee dagen lampjes ontknopen. Ballen erin. Slingers. Piek. En toen gebeurde het. Dit was niet de boom die zij had uitgezocht. Meende ze. Hij was prachtig. Maar wat ze in haar kop heeft zitten, zit niet in haar kont. Op hoge poten en slaanse ruzie. We konden het kreng weer aftuigen en inleveren. Ze kreeg een nieuwe boom. Vergeet ik nooit meer.
     
    lies276, Ysabella en mamabri vinden dit leuk.
  19. Marnatman

    Marnatman Fanatiek lid

    17 jun 2010
    2.367
    198
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Planken die doormidden gezaagd zijn. Of ze die konden ruilen, want ze hadden verkeerd gemeten.
    Artikelen die een half jaar geleden gekocht zijn proberen in te leveren. Tja we hanteren toch echt 30 dagen.
     
    lies276 en Manque vinden dit leuk.
  20. Tika86

    Tika86 Fanatiek lid

    8 sep 2014
    1.153
    225
    63
    Vrouw
    Oke hier moest ik echt ff op reageren:oops:
    Wij hebben dit namelijk met een ps3 game gehad. Mijn man maakt het open wil het gaan spelen. Doet de game het dus niet. Kijk hij op die cd onder de krassen!
    Dus het kan wel echt hoor!
    Ze geloofde ons in de winkel toen ook niet. Maar uiteindelijk mochten we hem gelukkig wel omgeruilen
     
    lies276, Ysabella en moielle vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina