Pas stond ik in de zeeman en de vrouw voor mij kwam een kinder jas terug brengen want de rits was kapot. Haar dochter had hem gekocht in de uitverkoop voor 25 euro! Toen dacht ik al dat geloof ik nooit bij dr zeeman dat kosten ze zonder korting nog niet eens. Ze had geen bon en kaartje zat er niet aan. Als ze de code van de jas invoerde kwam er 7.99 te staan. Volgens die vrouw was het echt 25 euro en ineens zei ze geef dan 17.50 dat is ook Oke! Helaas was ik toen klaar en ben weggegaan maar ben heel benieuwd hoe dit afgelopen is maar het verhaal rammelde aan alle kanten.
Een kapotte boodschappenkarretje Ze had em 7 jaar geleden gekocht en hij was op de dag dat ze em gekocht had kapot gegaan.
Een kerstboom. In november gekocht en eind januari willen terug brengen. Ze mocht de boom weer mee naar huis nemen
Ik heb weleens een badpak opgestuurd gekregen waar nog een inlegkruisje van de vorige klant in zat.... Sindsdien ga ik voor zoiets ook gewoon naar de winkel. In een winkel kom je echt vanalles tegen. Ik heb als bijbaantje in winkels gewerkt toen ik jonger was. Bij een sieradenwinkel weleens een klant gehad die een sieraad kwam terugbrengen die compleet uit elkaar lag en zij beweerde dat hij zo van haar nek was gevallen....er waren gewoon ringetjes verbogen en gebroken. In paskamers van een kledingwinkel weleens een hoopje kleding vol met ondefinieerbare smurrie tegengekomen. In een schoenenwinkel waar ik werkte laarsjes retour gekregen die roken alsof ze 6 jaar waren gedragen in een tropisch land. Was volgens de klant na even passen toch niet wat ze zocht
Wij waren dit voorjaar verbaasd dat de Zweedse winkel het hoofdboord van het bed terugnam. Het was uit de verpakking geweest, ik had er 3-4 weken naar gekeken, maar vond het gewoon niet mooi. De verpakking had het grootste deel van de tijd buiten gelegen naast de papierkliko (net verhuisd en dus veel oud papier), een paar regenbuien over heen gegaan. Maar ja, op hun website staat dat het in de originele verpakking terugmoet. Dus dat maar gedaan (echt wat een gedoe om dat in een verregende, gerimpelde doos terug te doen). We waren er vanuitgegaan dat we 70% van de aankoopprijs terug zouden krijgen in de vorm van een cadeaukaart en niet in "echt" geld. Het was (in onze ogen) toch overduidelijk dat het gebruikt was. Kregen we het hele bedrag terug en omdat we gepind hadden, zou via retourpinnen gaan (was weekend, dus zou maandag op de rekening staan). Manlief daarna de winkel nog in (om een ander hoofdboord te halen), belt me even later dat er te weinig geld op de rekening staat. Tja, ik dacht dat we met de cadeaukaart konden betalen en had dus niet naar het saldo op de rekening gekeken. Eerlijk gezegd, schaamde ik me best wel om met zo'n doos aan te komen en dan nog het volle bedrag terug te krijgen. Overigens erg blij met ons nieuwe hoofdboord. Dus als er een verkoopster is met een verhaal over hoe sommige verpakkingen eruit zien bij retour, dat waren wij dus (onder andere). Of we komen voorbij in het 'onbeschofte klanten'-topic
Haha heerlijk die verhalen. Ik zelf niet meegemaakt maar mijn man komt regelmatig met van dit soort situaties thuis. Een keer probeerde iemand een kast terug te brengen omdat hij toch niet in de smaak viel. Was echter niet een kast die bij hun was gekocht maar bij een concurrent aan de overkant. En maar vol blijven houden Met regelmaat komt er een klant iets terug brengen dat stuk/beschadigd/intensief gebruikt is. Hebben ze iets nieuws gekocht waarvan ze thuis een oud model hebben staan, om vervolgens volgende dag met de nieuwe bon het oude product proberen terug te brengen. Zo heeft m'n man dus keer wat terug genomen en zat na het bekijken van het product in de verpakking de originele bon van 6jaar geleden
Niet echt "retour", maar een keer heeft collega van mij in de paskamer een vieze,natte onderbroek gevonden. En op de openingsdag van de winkel, een gebruikte condoom op de kinderafdeling...echt,sommige mensen zijn zó goor, dat ze van mij allemaal op een onbewoond eiland gedumpt mogen worden.
Wij hebben wel eens gasten die chanteren met een slechte review als ze geen korting of zelfs het uitje gratis krijgen. Ze staan dan al met een blij smoelwerk op sociale media met ons bedrijf getagd. Helemaal blij en gezellig. Dat soort mensen vertellen we alsjeblieft nooit meer terug te komen cq een bezoek verbod vanuit onze kant. Ik laat me niet chanteren.
Oooh echt van alles. Kleding dat te klein gekocht is en dat men er uit scheurt, Kleding met make up vlekken, shirtjes die gedragen zijn, kleding dat stinkt naar eten. Broeken die gedragen en gewassen zijn. "En ja nee kaartje zat er echt niet meer aan hoor..." En dan moet ik nog netjes en beleefd zijn anders kom ik in t onbeschofte winkelpersoneel topic
Ex collega werkt bij de Mediamarkt. Daar kwam een vrouw een vibrator terugbrengen, zonder blikken of blozen zei ze dat hij niet beviel. WTF.
WTF de brutaliteit he. Ik heb heel veel discussies gehad met klanten die met kinderschoenen terugkwamen waarvan de neuzen helemaal kaal waren. Tja, dat heb je nu eenmaal met kinderschoenen. Gedragen schoenen en dan stug volhouden dat ze al zo waren. ( Wij hadden vloerbedekking in de winkel) Gedragen kleding. Schoenen die wij nooit verkocht hadden en dan laaiend worden omdat ik er niks mee ging doen. (Duh)
Een joggingbroek die verschrikkelijk naar de frituur rok. Ook wel eens iemand die ná de winter een jas kwam terugbrengen omdat deze niet warm genoeg was. Wij namen 'm in eerste instantie niet terug. Een half jaar gedragen, gewassen en de labels er uit geknipt. Die klant heeft toen bij het merk zelf geklaagd en mocht het van hen wel retourneren. Bijzonder dat ze daar toch op toe gaven.
Mijn moeder lukte het wel. Iets ander verhaal, maar bij kerstboom sla ik op tilt. Zeker 35 jaar geleden zocht moeders een echte boom uit. Het ding werd thuis afgeleverd. Hij ging in de pot. Twee dagen lampjes ontknopen. Ballen erin. Slingers. Piek. En toen gebeurde het. Dit was niet de boom die zij had uitgezocht. Meende ze. Hij was prachtig. Maar wat ze in haar kop heeft zitten, zit niet in haar kont. Op hoge poten en slaanse ruzie. We konden het kreng weer aftuigen en inleveren. Ze kreeg een nieuwe boom. Vergeet ik nooit meer.
Planken die doormidden gezaagd zijn. Of ze die konden ruilen, want ze hadden verkeerd gemeten. Artikelen die een half jaar geleden gekocht zijn proberen in te leveren. Tja we hanteren toch echt 30 dagen.
Oke hier moest ik echt ff op reageren Wij hebben dit namelijk met een ps3 game gehad. Mijn man maakt het open wil het gaan spelen. Doet de game het dus niet. Kijk hij op die cd onder de krassen! Dus het kan wel echt hoor! Ze geloofde ons in de winkel toen ook niet. Maar uiteindelijk mochten we hem gelukkig wel omgeruilen