welk hondenras?

Discussie in 'De lounge' gestart door wheelie, 29 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wheelie

    wheelie Bekend lid

    11 apr 2013
    782
    0
    0
    wij zijn al een tijdje aan het kijken welk hondenras bij ons gezin zou passen. nu hebben we wel een paar dingen waar we op moeten letten namelijk:

    -moet goed met jonge kindjes kunnen
    -niet boven kniehoogte uitkomen

    mijn partner heeft ervaring met mechelse herders maar dat is nu geen optie. zelf ben ik opgegroeid met chihuahua's alleen weet ik niet of chihuahua's en kinderen een goede combinatie zijn.

    welk hondenras zouden jullie aanraden?
     
  2. Adorable

    Adorable Fanatiek lid

    20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Labrador? Boomertje?
     
  3. mamavan5bengels

    mamavan5bengels Fanatiek lid

    21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ik denk niet dat het zozeer met een hondenras te maken heeft hoor. Maar een kwestie van, kun je een hond consequent genoeg opvoeden? Heb je tijd voor een hond, red je het financieel?

    Sowieso moet je een hond nooit alleen laten bij een kind, ongeacht welk ras het is.

    Je wil een hond tot kniehoogte, ja hangt er vanaf hoe lang jullie zijn :D Als ik mijn kniehoogte aanhoud, kom ik op rassen zoals boomertjes, dwergsnautzers, west highland terrier, cocker spaniel etc.
     
  4. wheelie

    wheelie Bekend lid

    11 apr 2013
    782
    0
    0
    we hebben veel ervaring met het opvoeden van honden en we gaan er ook mee op cursus. financieel is het zeker mogelijk dat is het probleem niet. en ik ben de gehele dag thuis dus tijd genoeg. onze kinderen komen vaak in aanraking met honden en weten ook dat ze er voorzichtig mee moeten spelen. uiteraard moet je altijd opletten en ze nooit alleen laten.

    dat van de kniehoogte is vooral omdat ik binnenshuis nog kan lopen en de herder van mijn ouders liep wel eens per ongeluk tegen de zijkant van mijn knie aan waardoor deze uit de kom schoot.

    op dit moment denken we aan 3 rassen namelijk:
    cavalier king charles spaniel
    cocker spaniel
    welsh corgi
     
  5. mamavan5bengels

    mamavan5bengels Fanatiek lid

    21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Zoek die 3 rassen eens via google op, en vergelijk hun karakter eigenschappen.

    Ik weet dat de cocker spaniel hele leuke lieve, aanhankelijk rustige hondjes zijn. Mijn tante heeft er eentje, en dat is echt een dotje. En ze verharen niets tot weinig.
     
  6. wolfje89

    wolfje89 Niet meer actief

    Ik heb een kruising chi/jack

    Maar dit hondje is echt super sociaal en kan met alles goed door een deur
    We hebben twee katten er komen hier geregeld kids beneden een jaar en dat gaat prima mogen zelf ze botjes afpakken dit trouwens niet bewust gedaan maar is een keer gebeurd.
    Ook met mega honden gaat het prima nog nooit tramalant geweest.
    Mijne heeft ook totaal het karakter van chi noch jack niet hij is helemaal niet nerveus doet tegen geen een mens lelijk is soms alleen bang voor mannen met een zware stem of vrouwen die tegen hem praten alsof ze hamsters zijn.


    Maar ik ken ook genoeg chihuahuas die absoluut niet met kids kunnen dus ja is ook hoe je er zelf mee omgaat.

    Enige nadeel aan ons hondje is dat hij constant likt en hij echt heel aanhankelijk naar mij toe is waar ik ga daar gaat hij en dat is opzich leuk maar kan ook problemen veroorzaken maar dit heb ik zelf veroorzaakt dusja ik denk dat je er grotendeels zelf bij bent neem je een klein hondje zet hem dan net als gewone honden gewoon op straat zodat hij zich niet beter als de rest voelt denk dat dit het grootste probleem is bij kleine hondjes mensen zijn bang dat er wat gebeurd en lekker makkelijk vast houden maar dat hebben wij dus nooit gedaan maar je hebt al chihuahuas gehad dus je weet dat allemaal wel haha.
     
  7. wolfje89

    wolfje89 Niet meer actief

    Zie nu pas dat je helemaal geen chi wil haha
    Persoonlijk zou ik Dan voor king Charles gaan die zijn cute
    Een spaniel is een jacht hond geloof ik en die hebben wel veel beweging en uitdaging nodig.
     
  8. Ntje

    Ntje Fanatiek lid

    11 nov 2012
    3.689
    76
    48
    Almere
    Ik heb een Franse bulldog, super lief, super aanhankelijk en heel lief voor kindjes van alle leeftijden. Heel zacht voor kleine baby'tjes en ook heel lief voor peuters en grotere kinderen.

    Ik vind het een ideale kleine hond. Ik ben grote honden gewend (rotwijlers) en wilde een ras wat goed bij ons zou passen wat niet te groot is omdat we toen nog 3 hoog zonder lift woonde en toen Werd ik verliefd op de Franse bulldogs.

    Maar ik zou me inderdaad even goed verdiepen in wat voor ras het beste bij jou gezin past.

    Succes en veel plezier ermee:D.
     
  9. catje1981

    catje1981 Bekend lid

    13 mrt 2012
    717
    0
    0
    Mops hondjes zijn ook nog wel een optie denk ik, hoewel die van mij niet zo van babygehuil houdt. :)

    -Marcel
     
  10. wensmoeder

    wensmoeder Actief lid

    11 mrt 2013
    295
    0
    16
    Chihuahua en kinderen gaan super.
    Heb er zelf 5 en nog nooit is er iets mis gegaan met kindjes.
     
  11. Leentje21

    Leentje21 Bekend lid

    1 feb 2011
    690
    0
    0
    Ik ben helemaal verliefd op de Franse bulldog. Superlief ras en mijn zoontje en onze bull gaan super samen. Ideale gezinshond wat mij betreft.
     
  12. Ellen1989

    Ellen1989 Bekend lid

    21 dec 2009
    635
    264
    63
    Vrouw
    Militair
    Tilburg
    Wij hebben een mops, gaat heel goed samen met onze kinderen. Mopsen zijn vaak heel aanhankelijk, Dus als je van een hondje houdt dat constant achter je aan loopt is dit een goede optie ;)
     
  13. sannie30

    sannie30 Fanatiek lid

    24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Beagles zijn echte gezinshonden en ook niet zo heel erg groot. Wij hebben er 1. Zou niet anders willen met kinderen.
     
  14. zj84

    zj84 Fanatiek lid

    16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wilde ook net zeggen beagle, maar wel een teef. Is net iets makkelijker met kinderen :)
     
  15. Vica86

    Vica86 Niet meer actief

    Wat ook een belangrijke is.. hoeveel beweging zal de hond krijgen en hoeveel heeft het hondje nodig.
    Een hond die veel beweging nodig heeft (zoals veel jachthondjes) kunnen best verelend worden als ze dat niet krijgen.
    Ik heb zelf ook een hondje met schofthoogte 40cm. Ideaal hondje, maar het is een mixje van vanalles. Vuilnisbakkie dus.
     
  16. Myhiro

    Myhiro Actief lid

    13 okt 2012
    492
    0
    0
    Het eerste wat in me op komt
    - amerikaanse cocker
    - bearded collie (echte familie honden zijn dat )
     
  17. sara1988

    sara1988 Bekend lid

    3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
  18. jippie84

    jippie84 Bekend lid

    13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL
    volgens mij mogen cavalier king charles spaniels niet meer gefokt worden wegens ernstige gezondheidsproblemen. De hoofdjes zijn vaak te klein voor de hersenen.

    Ik zou voor een boomertje gaan. Zeker met kinderen vind ik een gezelschapshondje de beste keus. Het zijn geen jagertjes, blaffertjes en heel kindvriendelijk. Het formaat is echt heel leuk met kindjes omdat ze al snel het hondje zelf aan de lijn kunnen vasthouden. Mijn dochtertje van 4 loopt altijd met ons hondje aan de lijn als we gaan wandelen. zo schattig ;)
     
  19. Char1983

    Char1983 Fanatiek lid

    19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Wij hebben een labrador die hadden we al voordat onze zoon geboren werd, hij is zo ontzettend lief met kinderen en hij en onze zoon zijn de beste vriendjes!
     
  20. Momof3

    Momof3 Fanatiek lid

    5 dec 2011
    3.421
    0
    0
    Full time huismama
    Thuis

    Dat is niet helemaal waar.. Ik heb een cocker en die is knettergek en je moet er ook wel heel consequent mee zijn

    Caveliertjes kunnen inderdaad ernstige problemen krijgen.

    Ik zou eerder zeggen een west highland white terrier/maltezer leeuwtje/golden retriever/labradoodle/franse bull
     

Deel Deze Pagina