Wat te doen als....

Discussie in 'Voeding' gestart door roever, 28 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roever

    roever Niet meer actief

    je terror puber peuter niet 1 hap meer wilt nemen met/tijdens avond eten?

    En dan heb ik het natuurlijk niet over patatjes oid
     
  2. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Bordje weghalen terwijl je doet alsof je kalm blijft. Inwendig kook je van woede natuurlijk.
    Ik gaf ook geen toetje als er geen hap gegeten was, maar daar verschillen de meningen over.
     
  3. roever

    roever Niet meer actief

    Hier eten we bijna nooit toetjes dus dat scheelt haha
    Maar savonds nog wel een stuk fruit.
    Maar jeej... al haal ik zn bordje weg dan loopt ie nog alles bij elkaar te brullen en huilen?!
    “Normaal”?
    Hij is net in zn 2=nee fase en ik merk dat ik het er echt even moeilijk mee heb!!!
    Moet er even een weg in zoeken
     
  4. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ik vind het ook lastig...vandaag zat er weer een dag tussen dat hij geen avondeten wilde.
    Gelukkig wel genoeg overdag gegeten en ik geef hem na het eten wat Griekse yoghurt (eet hij wel altijd) zodat hij toch iets in zijn buikje heeft.
     
    wwrr vindt dit leuk.
  5. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Hier gaat het bord dan gewoon weg.
    Dochter is 13 maanden en kneed sinds een paar dagen alles tot moes en gooit het dan op de grond. Dan haal ik het bord weg en mag ze het daarna nog 1-2x proberen en af en toe probeer ik wat te helpen, maar meestal wil ze dat niet.
    Tja, kan het er niet in proppen...
     
  6. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Herkenbaar. Alles gaat goed, brood, fruit en koekjes uiteraard. Zodra het om warm eten gaat dan weigert hij al aan tafel te komen.
    Ik heb meerdere opties geprobeerd. Negeren, aan tafel houden door hem in de kinderstoel te zetten (eet normaal op een gewone stoel), bordje weghalen en vertellen ‘je eet toch niets’.
    Meestal doe ik niks behalve herhalen dat hij niet hoeft te eten maar dat hij wel aan tafel blijft tot papa en mama klaar zijn.
    We eten daarna altijd kwark en dat gaat er dan wel in...
    Ik lees mee ;)
     
    roever vindt dit leuk.
  7. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Rustig blijven, zolang ze maar iets eten.
    Hier gelukkig een heel goede eter met slechte dagen ertussen.
    Op een slechte dag krijgt ze gewoon haar bordje eten.
    Ze krijgt de tijd totdat wij klaar zijn en wat ze op heeft heeft ze binnen en dat is dan prima. Knoeien met eten dan in het klaar en gaat t bordje weg.
    Eten wordt hier iig geen ding van gemaakt.
     
  8. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Geen aandacht aan schenken, jullie lekker eten, 5 minuten voor je gaat afruimen even waarschuwen dat je dat gaat doen dus dat het zn laatste kans is.
    Dan weghalen en niks meer geven. Geen yoghurt, fruit, brood oid.
    Peuters hebben nl niet veel nodig om hun buik te vullen, dus met een beetje fruit/yoghurt hebben ze genoeg om geen honger meer te hebben en worden ze zeker niet gestimuleerd om de avondmaaltijd te gaan eten.
    Ik denk dat je bij kordaat, duidelijk gedrag deze fase het kortste houdt.

    Verder is het natuurlijk leuk om samen te bedenken wat je gaat eten, samen boodschappen doen en koken.
    Eet hij dan nog niet, schenk daar geen negatieve aandacht aan, maar juist positief: " wat een goed idee van jou om (ik noem maar wat) macaroni te eten, en wat heb je lekker gekookt. Papa en mama vinden het erg lekker".
    Dat is voldoende.
     
    Zoe123 en Riverdale87 vinden dit leuk.
  9. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.372
    560
    113
    Vrouw
    Wij negeren het gedrag en als ze zegt dat ze klaar is dan vragen we aan haar of helemaal klaar is. Mocht ze dan ja zeggen dan gaat haar bord weg en gaat ze vaak van tafel (dit mag ze altijd als ze klaar is). Verder besteden we er geen aandacht aan, ze krijgt 's avonds nog een fles melk voor het slaoen gaan en meestal eet ze 's ochtends extra bij het ontbijt, ze heeft t ooit max 3 dagen volgehouden.

    Dit zelfde doet ze soms ook met het middageten en dan doen we exact hetzelfde.
     
  10. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Haha als kind zei ik dan " joepie hoef ik dat ook niet te vreten"
     
  11. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Hier is het karma.

    Ik was ook een draak met eten.

    Maak er geen probleem van want weet uit eigen ervaring dat vanzelf wel goed komt. Bied alles aan, ook toetje. Echter krijgt ze dan geen snoep of koek bij slecht eten.
     
  12. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.078
    286
    83
    Emmeloord
    Wij zijn smiddags warm gaan eten en in de avond brood Haha. Dan eten ze warme hap lekker niet. Heb ik meer ;)
    En brood ging prima, dus geen lege buik in bed. Vond ik wel fijn met onze klein van stuk meisjes.
     

Deel Deze Pagina