Wat te doen in Sneek?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door username, 25 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. username

    username Fanatiek lid

    7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Wij zijn op vakantie in Sneek en het is prachtig weer... not ;)

    Hebben jullie tips voor in de omgeving? Leuke dingen te doen met jonge kinderen? Liefst binnen maar ook buiten is welkom.

    Dank alvast :)
     
  2. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Natuurmusem fryslan is erg leuk voor kinderen. In joure zit een binnenspeeltuin. Dat zijn er 2 die ik zo even weet
     
  3. Miss Appletree

    Miss Appletree VIP lid

    21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Spoorwegmuseum? Ballorig? Scheepvaartmuseum? Bioscoop?

    https://www.hetfriesemuseumdorp.nl (is 20 minuutjes met de auto vanaf Sneek)

    Het natuurmuseum in Leeuwarden is ook leuk.
     
  4. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.549
    319
    83
    Kameleon dorp met de kinderen is ook leuk. En vaak activiteiten in de vakantie.
     
  5. username

    username Fanatiek lid

    7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Thanks dames :) dat zijn alvast wat dingen waar we naar gaan kijken.

    Ik schrijf Sneek maar Friesland was beter geweest. We zijn met de auto en kunnen in principe overal naartoe. Dus tips voor de hele provincie zijn welkom.

    Welke zwembaden zijn aan te raden met twee kleintjes van 4 en 2?
     
  6. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Het zwembad in Joure is leuk.
    Je hebt in Heerenveen nu een trampoline ( jump ) hal, die is net geopend.
    Morgen wordt het beter weer, en dan is wandelen in de bossen bij Oudemirdum erg mooi. Bij Elfbergen ( is een camping ) heb je een blauwe en witte route. Zijn 3 en 7 km lang. Super mooi om te lopen.
     
  7. username

    username Fanatiek lid

    7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Thanks Aszz. Oudemirdum is prachtig, ouders en schoonouders wonen er vlakbij dus zodoende ken ik het daar wel. Goeie tip want ik had er nog niet aan gedacht :)
     
  8. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Ik heb er vanochtend nog door de regen lopen stampen met de mannen. Zelfs dan is het mooi.
    En je kan altijd op het mooiste plein van Friesland een bakje doen En even bij het Jopie Huisman museum kijken.
     
  9. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou naar Thialf rijden en daar lekker gaan schaatsen. 't Voelt toch al als kerstvakantie. ;)
    Om het af te maken nog even naar Hindeloopen, op zichzelf al een leuk plaatsje, naar het schaatsmuseum.

    In Leeuwarden zit een grote spellenwinkel. Althans, de laatste keer dat ik er was wel. Maar dat is een tijd geleden. Ze hebben daar ongelofelijk veel. Er zit ook een grote boekhandel, trouwens. Dus even een leuk spel inslaan en wat (voorlees) boeken. Daar heb je na dat uitstapje ook nog plezier van.
     
  10. username

    username Fanatiek lid

    7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Schaatsen is leuk maar onze dochters zijn 2 en 4... dat lijkt me te jong toch?
     
  11. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Sorry, ik had niet goed op de leeftijden gelet. Vier jaar zou nog wel gaan, met van die dubbele glij-ijzers. Maar 2 is echt wel wat jong.
     
  12. Miss Appletree

    Miss Appletree VIP lid

    21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Sybrandy's speelpark in Oudemirdum is nog niet genoemd. http://www.sybrandys.nl
    Harlingen heeft een mooi centrum, even over de Noorderhaven lopen en poffertjes eten vlakbij de Waddenzee. http://poffertjeskraamharlingen.nl
    In Drachten schijnt een leuke kinderboerderij te zitten, in Stiens ook. Die in Sneek is wat minder.
    Je kunt bij wat mooier weer, even naar Makkum. Daar staat, op het strand, een groot speeltoestel, absoluut geschikt voor de leeftijd van jouw kinderen. Een soort enorme Little Tikes-achtig schip met verschillende glijbanen, daarna even ijsje eten of koffie drinken in een van de zaakjes daar, met uitzicht op het IJsselmeer.
    Aquazoo, even boven Leeuwarden. https://www.aquazoo.nl
     
  13. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    De naturij in drachten is idd heel erg leuk.
    En het vogeltjespark ook altijd een succes.
     
  14. butterfly83

    butterfly83 Fanatiek lid

    14 feb 2008
    2.037
    40
    48
    friesland
    Aqua zoo, kinderboerderij in Sneek vind ik wel leuk, skibaan op de potten, ballorig, turnhal Sneek, zwembad Joure,
     
  15. Panda1

    Panda1 Bekend lid

    28 feb 2013
    834
    114
    43
    Overijssel
    Orgideeën hoeve in luttelgeest! Kinderboederij Stiens of Drachten.
    Met de trein via leeuwarden naar Harlingen.
    Dagje Ameland/terschelling/vlieland
     
  16. username

    username Fanatiek lid

    7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Super dames :) wij gaan de komende dagen op pad! Fijn dat jullie zoveel ideeën hebben.

    Tips qua kindvriendelijke horecagelegenheden zijn ook heel welkom.
     
  17. butterfly83

    butterfly83 Fanatiek lid

    14 feb 2008
    2.037
    40
    48
    friesland
    Van der valk in Sneek of wokrestaurant Yasmine. Laatste heeft complete springkussens in het restaurant staan.
     
  18. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Meeste van de dingen die in mij opkwamen zijn al genoemd :) Aeolus wilde ik ook nog noemen (Sexbierum) maar daarvoor zijn je meiden nog wat te klein... al zit daar inmiddels ook een "ballenbak" bij.
    Duinenzathe in Appelscha, je kunt dan evt eerst nog lekker in de bossen ravotten met de kids. Uiteraard mits het redelijk weer is.
     
  19. username

    username Fanatiek lid

    7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Het grote plastic schip op het strand van Makkum was een groot succes!
     
    jada08 vindt dit leuk.
  20. username

    username Fanatiek lid

    7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Heel blij met dit topic want we lopen net het Natuurmuseum uit en de meiden vondn het allebei super en wij ook :)
     
    VBJ82 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina