Wat te doen jullie met kinderverjaardagen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door pinkellotje, 5 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinkellotje

    pinkellotje Actief lid

    19 sep 2006
    100
    0
    0
    #1 pinkellotje, 5 jul 2010
    Laatst bewerkt: 5 jul 2010
    Ons zoontje wordt volgende week 3 jaar.
    Hopelijk blijft het redelijk weer en kunnen we naar buiten.

    We zijn met 3 kinderen en 11 volwassenen.
    (Niet z'on grote groep)

    Ik heb niet z'on zin om van alles uit de kast te trekken.
    Het is een kinderverjaardag.

    Wat maken jullie allemaal klaar of wat doen jullie.

    Koffie met gebak of wat anders.
    Wel of geen alcohol drinken.
    Snoep,chips,taost,hapjes of juist heel eenvoudig


    Ben benieuwd wat jullie allemaal doen met een kinderverjaardag::)
     
  2. rodelief

    rodelief Fanatiek lid

    14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Hier vieren we het de hele dag.
    Dus als mensen binnenkomen koffie met taart.
    En daarna zorg ik dat er wat te knabbelen op tafel staat en divers drinken en alcohol.
    Voor tussen de middag haal ik denk ik wat bolletjes en blikken knakworsten voor de mensen die net even blijven plakken.
    En voor de kids snoep en zakjes chips ofzo.
    Niet te gek maar zorg wel dat er iets te eten en drinken is.
     
  3. lindavg

    lindavg Fanatiek lid

    25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Hier ongeveer een vergelijkbare groep.

    Maar doe het niet uitgebreid ofzo hoor.
    We beginnen met koffie/thee en taart, daarna komt er kaas/worst , chips en wat snoepjes (spekkies en engels drop vaak hier) op tafel

    Drinken wat ze willen ook alcohol (is in dit geval alleen bier).
    Verder vind ik het wel prima zo.
     
  4. yinte

    yinte Fanatiek lid

    28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik maak nooit een grote poeha van verjaardagen, ik heb 2 autistische kinderen die echt ontzettend uit hun ritme raken en doodmoe worden van verjaardagen. toen ze kleiner waren was dat nog veel erger. gelukkig kunnen ze het tegenwoordig beter onvangen en verwerken. ik spreek altijd af hoelaat we beginnen meestal rond 2 uur of 3 uur ofzo en dat vertel ik de gasten. dat ze verwacht worden op die tijd. en dan pakken ze de kadoo's uit van degenen die komt. bij ons komen ook niet heel veel mensen.ik vertel van te voren wie er komen. dan komt de taart en koffie, daarna ander drinken met wat hapjes. gezonde hapjes hebben hier de voorkeur. en wat kaas en worst. wat chips en ik serveer op een verjaardag nooit alcohol. dat drinken ze maar thuis.niemand rijdt tegen een boom omdat ze bij mij teveel gedronken hebben, no way! vind alcohol in de middag volstrekt onnodig.rond half 6 een broodje gezond of iets in die trant. daarna gaat iedereen weg zodat het om uiterlijk 7 uur weer rustig is in huis.dan ruimen we gezamelijk op en om 8 uur eten we met het gezin nog een stukje overgbleven taart en praten nog wat na.
     
  5. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.222
    3.670
    113
    Hier veel meer mensen op een verjaardag (ongeveer 80) en op kinderverjaarda vanaf 15.00 uur meestal.
    Hier altijd koffie/thee en taart.
    Op tafel de nodige chipjes en nootjes.
    Paar keer rond met hapjes/toastje
    Avondeten voor iedereen die dat wil (meestal of bbq of soep/salade e broodjes)
    Wij hebben altijd fris, wijn en bier.
    Heb geen zin om allerlei verschillende sterkte dranken in huis te halen
     
  6. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Kinderverjaardagen beginnen hier sowieso pas 's middags om een uur of 3... Iedereen is welkom, maar meestal is het niet zo'n grote groep... Even denken... Meestal tussen de 20 en 25 mensen, waarvan ongeveer 10 kinderen. (dat is dan inclusief wijzelf) We hebben het geluk dat mijn kinderen in Mei en Juni jarig zijn, bijna altijd weer om buiten te zitten. Vooral voor de kinderen erg fijn. Ik moet er niet aan denken om 10 gillende kinderen binnen te hebben... ;)

    Mijn schoonfamilie en mijn zus met gezin en mijn moeder en vriend blijven meestal eten. (18 mensen inclusief ons eigen gezin) Vaak iets van soep met broodjes, macaroni of chinees. Lekker makkelijk in elk geval, iets wat van te voren te maken is of wat afgehaald kan worden.

    Ik zorg altijd voor taart bij de koffie, daarna zet ik iets van een chipje op tafel, of zoals afgelopen keer een worstje/kaasje/komkommertje/worteltje, dat soort spul. Voor de kindjes heb ik altijd iets van een snoepje en een zakje chips. Toastjes ed doe ik niet meer aan voor een kinderverjaardag, meestal kan ik daarvan de helft weggooien, of iedereen heeft zich al zo volgegeten dat ik met mijn warm eten blijf zitten. Het is natuurlijk ook maar een korte tijd, tussen de taart en het warm eten, als je pas vanaf 3 uur terecht kunt...

    Qua drinken: Ik neem een grote schaal of rieten mand en daar gooi ik verschillende soorten pakjes drinken in. Wicki, appelsap, sinasappelsap, yogi enz. De kinderen kunnen daaruit nemen wat ze willen. (was een tip van een vriendin, geen gehannes met glazen, bekers en half lege flessen zoete troep die mijn kinderen doorgaans niet krijgen)

    Voor de volwassenen neem ik wat sapjes, een wijntje en bier, maar ook daarvan hou ik altijd veel over. Sterke drank doen wij ook niet aan, al scheelt het dat dat sowieso niet gedronken word. En ik vind ook, het is een kinderverjaardag, dat is geen plaats om ongegeneerd te gaan zitten zuipen... ;)

    Tipje voor de taart: Je kunt tegenwoordig bij de Hema minitompoesjes laten maken met een foto van de jarige erop. Hier een gigantisch succes!
     
  7. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Wij doen 't altijd vanaf 14:00u. en dan eerst koffie/thee en gebak. Daarna zet ik wat nootjes, chipsjes, ed. op tafel en voor de kindjes ook spekjes enzo. En nog wat later zetten we verschillende soorten hapjes op tafel (gevulde wraps, blokjes ham/kaas/worst/..., bittergarnituur, toastjes etc.). En dan rond 18:00u maak ik een grote pan soep warm (die ik de dag ervoor heb gemaakt) en dan met koude schotel en stokbrood met lekkere dingen erop. En dan zetten we ook de BBQ aan en bakken we wat satétjes en hamburgers enzo.

    Wel uitgebreid dus, maar zo zijn wij 't gewend.
     
  8. jettje

    jettje Fanatiek lid

    30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Hoi hoi,

    Wij vieren he altijd in de middag van een uurtje of 2 tot 5.
    Dat is lang genoeg voor zo een kleintje.
    We beginnen met koffie/thee en taart. We hebben van alles te drinken. Daarna wat nootjes, chips , kaas en worst.
    Voor de kids die komen heb ik vaak een klein zakje snoep, eigen zakje chips en pakjes drinken.
    Er zijn altijd wel mensen die blijven plakken en daarvoor heb ik
    soep en broodjes.

    Groetjesss Jetje
     
  9. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Hmm hier same story...
    maar niet alleen met kinderverjaardagen.. ook grote mensen verjaardagen worden hier op dzelfde manier gevierd eigenlijk

    gewoon overdag.. vanaf 1 of 2 uur... (nu komend weekend vanaf 1 uur)
    nodig mensen uit.. vraag of ze even willen bevestigen of ze komen of niet.. (dat boodschapt wat makkelijker)
    en tja.. deze keer is het waarschijnlijk stralend weer.. dus appeltaart, brownies...
    en daarna gewoon vrij rap door met wat hapjes en wijntjes (en fris natuurlijk.. maar ervaring leert dat hoop mensen niet hoeven te rijden en dus graag een glaasje wijn drinken)
    en nee ze gaan alsnog niet ladderzat de deur uit... maar dat is gewoon een kwestie van eh.. sociaal gedrag :)

    1 stel vrienden van ons blijft op verjaardagen altijd slapen.. (wonen nogal ver.. dus dat is wel zo prettig)
    en vaak blijft er wel iemand hangen tot rond het avondeten en dat is dan verder op zich geen probleem
    houden er rekening mee door "schaalbaar" eten te kopen..
    vaak eten we dus gewoon sate met rijst of iets dergelijks
    kip komt wel op als we het die avond niet opeten.. en rijst/satesaus is ook nooit een probleem natuurlijk.
    en dan is het savonds lekker uitpuffen want meestal is rond 7/8 het huis wel weer leeg.

    alleen laatste keer hadden we visite die belden "ohjee.. we zijn echt laat! is het goed als we na het eten komen?"
    nouja.. geen punt (bij karwei) dus
    en toen hebben we savonds ook nog tot denk 11/12 uur zitten kletsen.. maar dat is wel een uitzondering :)

    die hebben we dan ook elk jaar wel..
    vorig jaar vierden we het op zondag.. en familie die bij ons in de buurt naar de kerk gaat.. vroeg of ze neit wat eerder mochten komen.. namelijk meteen nadat ze uit de kerk kwamen
    dus toen was er smiddags zelfs soep met broodjes (last minute)
    vaak kan bijna alles.. maar we willen dat anne minimaal op bed ligt als de eerste visite komt (en al slaapt ook)
    anders is ze niet te genieten heel de dag en hebben we er een week last van.
    en voor die tijd moet er boodschappen gedaan worden want daar hebben we doordeweeks geen tijd voor.

    verder kan/mag bijna alles.. als je het maar even vraagt
    en even aangeeft of je komt
    spontaan 1 of 2 mensen meer is natuurlijk geen probleem
    spontaan 10 mensen meer geeft een drankjes/hapjesprobleem :)
    logische dingen dus :)
     

Deel Deze Pagina