Wat te doen tegen die kleine rotbeestjes?

Discussie in 'De lounge' gestart door Dahlia, 27 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dahlia

    Dahlia Niet meer actief

    Hoe kunnen we die piepkleine beestjes bestrijden die van buiten komen? Ik weet niet eens hoe ze heten, maar het krioelt op het rolgordijn van de achterdeur van de piepkleine miertjes. Ze zullen wel geen miertjes heten maar tja hoe leg ik dat uit::(
    Ze zijn ongeveer 1 mm breed en 2 mm lang. En als je in de buurt van de achterdeur komt, dan heb je ze zelf ook over je hele lichaam zitten en dat jeukt en kriebelt als een gek.

    Weet iemand hoe die dingen heten en wat er tegen te doen is?
    (En nee, het zijn geen vlooien;))
     
  2. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.983
    1.800
    113
    Provincie Groningen
    Ik denk dat je onweersbeestjes bedoeld!
    Volgens mij kun je er vrij weinig aan doen.
    Die beestjes zijn zo klein dat ze echt overal tussendoor kunnen komen.
    Ik had ze laatst zelfs tussen me fotolijstjes zitten.
     
  3. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    lijken mij ook onweersbeestjes.. vreselijk irritant zijn die krengen.. en idd, ze gaan overal in en tussen zitten:( Vorig jaar ontzettend veel van die beesten achter het huis gehad, dit jaar lijkt het nog mee te vallen.. ik heb nog geen oplossing gevonden dus ik lees mee;) succes elk geval;)
     
  4. Iggylover

    Iggylover Fanatiek lid

    25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    bedoel je fruitvliegjes???of idd onweer vliegjes
     
  5. Dahlia

    Dahlia Niet meer actief

    Ik denk dat het inderdaad onweersbeestjes zijn. Ik had ze ook nog nooit eerder gezien. Gek word je ervan. Zelfs in de keuken zitten ze op het plafond. Ik ben er net even met de stofzuiger langsgegaan maar het zijn er honderden en misschien wel duizend(en). Vind het echt vies en onhygienisch in de keuken. Dus nu houden we maar even alles dicht en hopen dat ze snel verdwijnen. Of heeft iemand nog een tip voor een huis - tuin - keukenmiddeltje?
     
  6. mamavanukkie

    mamavanukkie Fanatiek lid

    2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Haarlak sprayen, niet direct op je gordijn maar erlangs, ze vallen zo naar beneden.
     
  7. Mamvannu

    Mamvannu Niet meer actief

    ik wordt er ook gek van,
    ze zitten hier ook in de fotolijsten!!
    Ik baal echt!
     
  8. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    huh ken ze niet
    foto??
     
  9. Dahlia

    Dahlia Niet meer actief

    Die haarlaktip zal ik onthouden. Als ze er morgen nog allemaal zitten dan spuit ik dat erover. Bedankt.

    @ Mirell, ik kan niet makkelijk foto's op de pc zetten met mijn camera. Maar hier heb je een foto van google:

    http://farm1.static.flickr.com/21/28237308_507e1526c6.jpg

    Die foto is wel flink uitvergroot, want die beestjes zijn maar 2 mm lang.
     
  10. dds

    dds Fanatiek lid

    1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hebben wij ook last van.
    Woon jij in de buurt van een boerderij?
    Tegenover ons wordt tarwe gekweekt, als dit gedorst wordt, gaan de vliegjes zelf weg!
    Nu is het zo dat we 's ochtends tot ong. 10 uur alle ramen open hebben. Tussen 10 en 19 uur niet. Dan zijn ze overal! Na 19 uur gaan ze weer weg en kunnen de ramen weer open.
     
  11. Dahlia

    Dahlia Niet meer actief

    Nee we wonen niet in de buurt van een boerderij. Maar wel vlakbij een stukje bos/ bomen. Rare beesten zijn het.
     
  12. Daan78

    Daan78 VIP lid

    25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    We zijn een paar dagen bij mijn schoonouders. Noord oost Groningen en daar stikt het van die dingen. Ik heb nog nooit zoveel van die beessies gezien.

    Ze wonen vlak bij een boerderij en grenzend aan hun tuin wordt er koren verbouwd. :(
     
  13. Ingeltje

    Ingeltje VIP lid

    16 nov 2007
    20.510
    2.426
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Even een beetje offtopic, maar heb wel dé tip voor mieren. Nouja tégen mieren natuurlijk ;)

    Kindvriendelijk én milieuvriendelijk: strooi kaneel op de plek waar ze je huis binnen komen! Ik geloofde er niks van, tot ik het probeerde, na 2 weken vloeken en lokdoosjes ver weg van de kinderen plaatsen was het voorbij, geen mier meer gezien!
     
  14. Dahlia

    Dahlia Niet meer actief

    Vanmorgen keek ik en de hele rolgordijn was weer blanco en alle beestjes waren verdwenen.

    Dus waar ze dan inkruipen: geen flauw idee.
     
  15. mama90

    mama90 Niet meer actief

    Nog een tip, moezel (witte wijn) met afwasmiddel in een glas! Doen ze bij ons in het cafe en werkt perfect
     
  16. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.862
    7.625
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ooh tripsen zijn dat. weg te krijgen me citronella. Hier tenminste.
     

Deel Deze Pagina