Baby op vakantie naar Egypte?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door vanesje, 10 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vanesje

    vanesje Fanatiek lid

    17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Wij willen graag aan het einde van dit jaar naar Egypte, Olivier zal dan 7 maanden zijn.

    Heeft iemand ervaring met een babietje naar Egypte (is dit goed te doen qua hygiene en eten en zo) en hebben jullie tips voor bijvoorbeeld een goed hotel?

    Alvast bedankt!
     
  2. Mowtom

    Mowtom Fanatiek lid

    22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ik ben twee jaar geleden naar Hurghada geweest en is erg goed bevallen. Wel moet ik je zeggen dat bijna iedereen wel een poepaanval krijgt zeg maar. Het hotel waar wij zaten was uitmuntend goed dus daar lag het niet aan. Ik zag zelfs mensen met een infuus in t zwembad. Die hadden ze gekregen omdat ze aan t uitdrogen waren. Verder is het erg warm daar. Wij waren er in aug-sep en toen was t nog 45 graden overdag. Verder mooi land en ja wel te doen maar je moet wel rekening houden met wat dingen zoals ik hierboven beschrijf. Neem ORS mee voor jezelf en de kleine! Ons hotel heette Melia Pharao (als ik t zo goed schrijf). Veel plezier met de vakantie voorpret alvast!
     
  3. Iman

    Iman Bekend lid

    31 jul 2006
    987
    0
    0
    Het licht eraan waar je in Egypte naar toe wil.. wij komen uit Alexandrie en daar is het best wel fris hoor rond die tijd.. als je meer naar het zuiden gaat zal je beter weer hebben. Ik zal je adviseren nooit water uit de kraan te drinken niet dat het vies is maar er zit een hoog chloorpercentage in.. ook moet je uitkijken met versgeperste sapjes want daar voegen ze ook nog wel eens kraanwater aan toe. Als je een goed hotel neemt moet het met de hygiene en eten geen probleem zijn, waarschijnlijk eet je wel anders dan je thuis gewend bent en ga je even aan de race met zn allen.. dat heeft zelfs de familie hier als ze op vakantie zijn geweest in Nl en weer teruggaan.
     
  4. vanesje

    vanesje Fanatiek lid

    17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Hi Iman,

    Bedankt voor je antwoord.

    Wat zou je aanraden qua beter en warmer weer voor eind december/begin januari, Hurghada of Sharm?

    En waar zitten de betere hotels? weet je toevallig een goed hotel?
     
  5. Iman

    Iman Bekend lid

    31 jul 2006
    987
    0
    0
    Ik zal het voor je navragen
     
  6. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Ben met mijn mannetje een paar jaar geleden naar Egypte geweest en zou hier persoonlijk niet met zo'n kleintje heen gaan.
    Vanwege het klimaat, de vliegreis etc...volgens mij is je uk er ontzettend van uit zijn ritme en twijfel ik er over wie je hier nu eigenlijk een plezier mee doet...maar goed is mijn mening
     
  7. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Wij zijn anderhalf jaar geleden naar Egypte geweest. Weliswaar zonder kind (ik was toen net zwanger), maar we hebben meteen tegen elkaar gezegd dat we dit niet met een baby zouden willen doen. En dat heeft dan te maken met het klimaat, de minder goede hygiene en ook de vliegreis van 5 uren leken ons erg lang voor een kleintje. Wij zaten wel in een resort, wat overigens prima verzorgd was (Hurghada, Giftun Beach resort). Maar met een kleintje...nee, toch maar niet!
     
  8. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Kan prima hoor.
    5 uur vliegen is niets.
    Als je naar zuid frankrijk gaat met de auto ben je langer onderweg. ( en ook daar krijgt je kind niets van)

    In de delen van egypte die jij noemt is veel toerisme en de de hotels etc prima. Ik ben daar ook geweest, maar toen was ze al wat ouder.

    Heerlijk toch lekker warm weer zo in de koude winter.
    Heb ik ook gedaan met mijn dochter toen ze die leeftijd had ( maar dan Gran Canaria) beviel goed, ook mijn dochter beviel het goed. Lekker op het strand onder de parasol met papa en mama.

    En dat je je kind er geen plezier mee doet..... vind ik ook nogal onzin.
    Waar doe je het wel een plezier mee, thuis in de regen en sneeuw zitten, met twee chagarijnige ouders die liever met zijn drietjes hadden genoten van de zon, het strand en de mooie omgeving....

    Net of er in egypte geen kinderen wonen :)

    Je hebt nou eenmaal ouders die stoppen met leven zodra er kinderen zijn, en denken dat ze hun kinderen daar een plezier mee doen ....


    ( sorry hoor, maar de kritiek die je kreeg vond ik zo extreem, over een normale vakantie , naar een prima plek, met een vrij korte reisduur)
     
  9. Niet meer actief

    Waar zie jij kritiek dan? De mensen delen alleen hun ervaring en mening, daar werd toch ook om gevraagd?


    @vanesje Ik persoonlijk zou even kijken of je de kleine al naar zo'n land mee wilt nemen. Je hebt namelijk best wat vaccinaties nodig.
    http://www.gezondopreis.nl/zoekland.asp ... ken=Zoeken

    En ik weet niet of je je kleintje zo jong al daarmee in mag enten en/of je een kindje naar een land wilt laten gaan waar ze dus zonder vaccinatie zulke ziektes op kunnen lopen...

    Verder zou ik het om de vliegreis of het klimaat niet laten...

    Als volwassene zou ik me niet inenten hoor, voor een land als egypte. Maar met een kleintje wil ik het risico niet lopen...
     
  10. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Nou nou! Alsof je stopt met leven als je ervoor kiest om niet met je kind naar een warm en ver land te gaan. Ik heb daar zo mijn redenen voor, omdat ik dat gewoon niet een goed idee vind op basis van mijn ervaringen. Dat jij dat wel doet dat is toch prima, jouw ervaringen zijn daarmee goed. ieder zijn mening en laten we dat respecteren en mensen niet gaan beledigen.

    TS vroeg naar meningen van mensen, die heeft ze gekregen en ze heeft absoluut geen kritiek gekregen op haar plan om met haar kindje naar Egypte te gaan. Lees nog maar eens na!

    Ik heb overigens niet de bedoeling om een discussie aan te zwengelen, maar vind wel dat je nogal hard overkomt en dat wilde ik je even laten weten. Nu maar weer on topic :D
     
  11. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    wat is lezen soms toch moeilijk he ;)

    ik bespeur ook geen kritiek alleen maar ervaringen

    en daar vroeg ze toch om :)
     
  12. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Wannabe, wat geeft je een ontzettend rare reactie!
    Wij zijn hier thuis echt niet chagerijnig hoor, als we een jaartje niet gaan vliegen! Mooi triest trouwens, als je daar al chagerijnig van wordt! en nee, we gaan ook niet 8 uur in de auto zitten met zo'n kleintje, we vermaken ons thuis ook prima, of een keer wat dichter bij huis!
    ik vind het namelijk belangrijker dat mijn kindje lekker in haar ritme blijft
    en geen last heeft van hitte, onhygienische toestanden, een lange vleigreis, omdat ik haar daar nog te klein voor vind. En tja, dat ik zelf liever wel in het vliegtuig had gezeten omdat ik anders chagerijnig thuis zit, ja dat zijn de keuzes die je maakt als je moeder bent.

    En stoppen met leven? wat een belachelijke opmerking! Omdat ik denk dat ik mijn kind er geen plezier mee doen om zo'n reis te ondernemen?
    Als jij een vliegreis naar een ver oord verstaat onder 'het leven' .....betreur ik het voor je dat je het echte genieten van het leven nog niet hebt ontdekt.

    Voor de TS: ik probeerde uit te leggen dat wij ook in Egypte zijn geweest en dat ik het NU mijn kindje niet aan zou willen doen om zo'n reis in zo'n klimaat en omgeving te ondernemen. Omdat het te warm is, omdat ik denk dat mijn kind er meer last van heeft dan genot, om de hygiëne.

    Daarom zou IK het NU niet doen!
     
  13. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Vanesje: ik kan je niet zeggen of je naar Egypte moet of niet met een baby van 7 maanden (om me niet in de discussie hierboven te storten).
    Ik kan je wel zeggen dat ik een keer in december in Sharm ben geweest, en dat was heerlijk weer, rond de 20-22 graden. En een keer in Hurghada in juni, dat was toen natuurlijk wel warmer. Ik vond Hurghada iets leuker, en denk dat het weer ook daar in december prima zal zijn.
    Hygiene is met zo'n ukkie overal belangrijk. Ze hebben prima hotels in die 2 badplaatsen. Alleen staat Egypte natuurlijk wel erom bekend dat velen diarree krijgen. Ikzelf heb het geen van de keren dat ik er geweest ben, gehad. Maar je moet wel goed opletten met je eten (salade's, ijs, water zijn natuurlijk de beruchtste). Maar als je voor je zoontje potjes meeneemt, heeft hij daar verder geen last van.
    Wb vaccinaties: Olivier heeft zijn DKTP recent gehad, dus dat hoeft niet. Je moet dan alleen nog beslissen over hepatitis A en B. Verder is er geen malaria ofzo.
     
  14. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
  15. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    fijne vakantie heb je dan :) en dit is geen onnodige quote cimbomlu ;)
     
  16. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Laat ook maar.

    Persoonlijk aanvalen is kwetsend, ik viel een grote groep ouders in het algemeen aan....
    Nieand persoonlijk, want ik ken hier niemand persoonlijk.

    Ik heb de rest van mijn bericht verwijdert, ik wil deze discussie niet voortzetten.
     
  17. Mowtom

    Mowtom Fanatiek lid

    22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ja echt cimbomlu...ik schrok er ook van toen ik dat zag die infusen. Maar die hadden ze erin laten zitten nog voor het geval dat de uitdroging terug kwam en ze nieuw infuus zouden moeten prikken. We hebben er nog naar gevraagd waarom ze die hadden namelijk...was echt vanwege het uitdrogen van het ziek zijn, diaree en overgeven. Zelf ook wat dagen flinke diaree gehad wij gelukkig alleen niet uitgedroogd...
     
  18. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    lijkt mij ook het beste....
     
  19. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    En weet je al of je nog gaat vanesje?

    Ik vind het echt een aanrader hoor. Wij zijn pas geweest eind juli begin augustus, dus was erg warm, boven de 40. Maar ik kan je zeggen met Alyssa is het echt heel erg goed gegaan. Denk dat wij nog meer last hadden van de hitte dan zij, eerste dagen wel wennen, maar dat was meer het hele gebeuren en het vreemde bedje, daarna ging het echt heel goed.

    De hotels in Egypte zijn, wat betreft hygiene heel goed hoor. Alleen geen kraanwater drinken! Voor Alyssa had ik een fles roosvice meegenomen en daar met flesjes water aangemaakt. Ideaal. En voor iedere dag een potje voeding.
    Volgens mij gaat idd iedereen wel ff aan de race.."de vloek van de farao", maar ze zeggen dat dat niet door het eten komt, maar meer door de warmte en de 1 heeft er wel last van en de ander niet! Wij helaas wel, alleen Alyssa niet.. :( ;)

    Wat betreft vaccinaties, dan heb je alleen voor de kleine hepatites A nodig en dat is dan ook in overleg met de ha. Weet ook niet of ze dat geven als ze nog geen jaar zijn.

    Wij zaten in het Sonesta beach resort in Sharm el-Sheikh en ik geloof dat als je aan het einde van het jaar gaat de temperatuur daar rond de 25 graden is!

    Ik vond dit echt een super mooi en netjes/schoon hotel en het eten was ook super.

    succes met je besluit.
     
  20. vanesje

    vanesje Fanatiek lid

    17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Hi Eliesja,

    Dank je wel voor je antwoord!

    Ja we hebben besloten om te gaan. We gaan eind december 12 dagen ook naar Sharm en dan naar Hilton Sharks Bay.

    Olivier is dan 8 maanden en ik neem dan voor hem alle potjes en voedingen mee in de koffer. Zal wel goed gaan en de temperatuur is dan heerlijk in Egypte. Opa en oma gaan ook mee dus wij kunnen ook lekker gaan snorkelen en duiken terwijl zij met Olivier zwemmen ;)

    Goed geregeld he!
     

Deel Deze Pagina