Wat te verwachten bij 12 weken-echo?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Janneke21, 28 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janneke21

    Janneke21 Fanatiek lid

    25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Hoihoi!

    Ik heb wel gegoogled en hier en daar rondgekeken. Maar het is me nog niet helemaal duidelijk.
    Hoeveel verschil zit er in een echo van 9 weken en van 12 weken?
    Over 2 weekjes mag ik namelijk alweer!
    Geslacht is dan zeker nog niet te zien? Beweegt het dan wat meer?
    Ik zag dat het dan nog steeds erg klein is, maar zit er veel verschil?
    Wie heeft ervaring met een echo bij 12 weken?
    Ik ben gewoon heel nieuwsgierig, en natuurlijk kun je nooit 100% zeker weten wat je zal zien, maar gewoon een beetje voor een idee?

    Bij de 9 weken echo was de baby uitwendig niet bepaald goed te zien, terwijl ik met 8 weken een inwendige had gewoon en dat was veeeel duidelijker. Zal dat met 12 weken uitwendig ook al goed kunnen?

    Pfff ik ben wel verwend met zoveel echo's eigenlijk haha :) Wat een luxeprobleem he.

    Veel liefs Janneke :)
     
  2. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    Ik heb met 7 weken een echo gehad, met 9 weken ook en met 11 weken, toen kon je al armpjes en beentjes zien, er zat al wat meer vorm in :)
    Ook zag je haar toen lekker bewegen. Geslacht is nog niet te zien.
     
  3. Hummel

    Hummel Niet meer actief

    Hoi Janneke,

    Ik heb een echo gehad bij 7 weken en bij 12 weken (termijnecho) en het verschil hiertussen was enorm. Ik heb van deze echo's een foto in mijn album staan, dus daar kun je het verschil wel op zien.

    Ik denk dat tussen 9 en 12 weken ook een groot verschil zou zitten. De ontwikkeling gaat in deze periode heel erg snel. Je kindje wordt steeds herkenbaarder en groter en het beweegt ook meer. Het is dan inderdaad nog niet mogelijk om een geslachtsbepaling te doen.

    Hopelijk heb je wat aan deze informatie.

    Liefs Hummel.
     
  4. Janneke21

    Janneke21 Fanatiek lid

    25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ja ik met 6,8,9 en straks met 12 weken...

    Maar... ik zag tussen 6+8 inwendig veel verschil
    maar bij 9 weken uitwendig zag ik bijna net zoveel als met 6 weken...

    Ik vraag me dit ook af omdat ik even moet bedenken of mijn vriend mee zal gaan of niet, hij moet er een hele dag vrij voor nemen en als er weinig te zien is lijkt me dat een beetje zonde.
    Maar daarna komt er volgens mij pas met 20 weken weer een echo... dan zou hij dan pas voor het eerst een echo meemaken.. :S
     
  5. Janneke21

    Janneke21 Fanatiek lid

    25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ja die 12-weken echo zie je wel heel veel zeg.. en heel duidelijk.. Dat is ook gewoon uitwendig geweest neem ik aan?
     
  6. Hummel

    Hummel Niet meer actief

    Ja, dat was een uitwendige echo.

    Liefs Hummel.
     
  7. Janneke21

    Janneke21 Fanatiek lid

    25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Hihi mooi zo, kijk zo'n echo is wel 'de moeite waard'.

    (Klinkt beetje alsof de rest niet de moeite waard is, maar ja zo'n 'boontje' als op de 9 weken echo zal mijn vriend het niet echt warm van krijgen ben ik bang)

    Leuk! :)
     
  8. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.983
    1.800
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb met 10 weken een echo gehad. De baby was naar ons aan het zwaaien...en je zag heel erg duidelijk het hartje kloppen.
    Verder meten ze de baby, zodat ze je kunnen kijken wanneer je uitgerekend bent.
    En je krijgt natuurlijk echo foto's mee.

    Geniet ervan, het is zo ongeloofelijk mooi.
     
  9. Deurtje

    Deurtje Fanatiek lid

    8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik heb met 8,3 week een inwendige echo gehad en met 11,4 week een uitwendige. Daarop bleek ik 11,6 weken te zijn zelfs. Het is echt een verschil vond ik, bij de 12 weken echo is het echt al een kindje in wording, veel meer dan bij de eerdere echo.
    Veel plezier!
     
  10. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.026
    2.165
    113
    Ik heb net van de week mijn eerste echo gehad, met 11 weken en 1 dag, bleek achteraf.
    Je zag echt heel goed een kindje zitten, de verloskundige kon de hartkamers zien, de 2 gescheiden hersenhelften, we konden zelfs vingertjes tellen. Je kon de kaken goed zien, de neus, oogkassen, armpjes, beentjes, voetjes..... Het hartje zagen we natuurlijk goed kloppen en ook een stukje navelstreng ernaast. Het geslacht is nog niet zichtbaar, zo vroeg in de zwangerschap. Met 20 weken meestal wel, trouwens, want toen hebben we het ook van onze eerste te horen gekregen.

    De afgedrukte foto's vond ik zelf niet zo erg duidelijk, maar op het scherm kwam alles echt heel goed over.
     
  11. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.863
    7.627
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
  12. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Verplaats naar onderzoeken en echo's.
    Elmo
     
  13. Aylin16

    Aylin16 Fanatiek lid

    19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Ik vond de 12 weken echo erg leuk! Ik had met 10 weken een echo en vond dat met 12 weken je al een hoop meer mensje zag!
     
  14. sanne1234

    sanne1234 Actief lid

    14 feb 2008
    474
    0
    16
    Ha,

    Ik heb een echo gehad met 6 weken (en 7 weken ivm twijfel) 9 weken, 11 weken + 4 dagen en vandaag weer met 12 weken en 5 dagen.

    Het verschil tussen de 9 weken en 11 weken en 4 dagen vond ik al enorm! Je ziet nu gewoon een compleet mensje. Vandaag (dus weer een week verder) was het nog beter (nekplooimeting gehad)

    Je ziet echt alles bewegen, beentjes, armpjes etc. De onze leek zelfs de hik te hebben. Echt Supergaaf! Ik zal mijn echo's van vandaag er ook nog opzetten want die zijn veel duidelijker als vorige week omdat die met betere aparatuur zijn gemaakt.

    Dus ik zou zeggen zorg dat je vriend erbij is want vanaf nu is het echt een compleet minimensje! Mijn man vond het erg leuk en bijzonder om te zien!
     
  15. sasgirl

    sasgirl Actief lid

    21 feb 2008
    202
    0
    0
    Utrecht
    Ik heb tot op heden alleen de 12-weken en de 20-wekenecho gehad ik vond de 12-wekenecho nog leuker dan de 20-wekenecho!

    De 12-wekenecho was echt super! De baby was ontzettend druk je zag dr echt heen en weer jumpen en zich afzetten, de armpjes en beentjes alles was heel duidelijk te zien echt heel mooi.

    Dit was ook een uitwendige echo dus als ik jou was zou ik mn vriend meenemen. Mijn vriend vond t echt geweldig en die had ook verwacht dat t een heel onduidelijk zou zijn!

    Heel veel plezier, geniet ervan!
     

Deel Deze Pagina