Wat te vragen als kraamcadeau?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door sunnybaby, 7 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angela27

    Angela27 Actief lid

    29 jun 2006
    204
    0
    0
    Planner
    Ergens in zonnig Gelderland
    Mijn ervaring van onze eerste is dat iedereen gewoon iets mee bracht, kleertjes met name. Ouders hadden natuurlijk wel iets specifieks. Mensen vroegen vt voren nooit wat we wilde hebben voor ze op kraambezoek kwamen. Maar nu ik weer zwanger ben gaan we op het geboorte kaartje de cadeau tip toepassen. En dan Bonnen v bv Prenatal.
     
  2. Bri

    Bri Niet meer actief

    #22 Bri, 10 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 aug 2009
    Ik kan me ook helemaal niet herinneren dat mensen hebben gevraagd wat we wilden hebben voor de kleine.... Ze kopen gewoon zelf iets en meestal is dat wel leuk. Ik heb ook nog nooit gevraagd wat de wensen waren, voordat ik op kraamvisite ging. Ik zoek gewoon zelf een kleinigheid uit, en probeer natuurlijk wel rekening te houden met wat ik weet qua smaak.

    Ik geef uit principe (bijna) nooit geld of bonnen en zal er zelf ook nooit om vragen. Al kan ik me voorstellen dat het anders is als je het zelf niet zo breed hebt; dan ben je misschien blijer met een bon waar je zelf iets voor uitzoekt dan dat je spullen krijgt die je niet nodig hebt.

    Een badthermometer heb ik dus echt nooit gebruikt: ik heb een elleboog waarmee ik redelijk goed kan voelen of het water de juiste temperatuur heeft. (en anders neem je de gewone koortsthermometer, die doet het ook als je 'm in een badje met water steekt. En die moet je sowieso van tevoren hebben; één voor jezelf en één voor je baby!)

    Wat ik leuke cadeautjes vond:
    pyjama (maat 74/80 of zo, eerder sliep hij toch niet in pyjama)
    dick bruna boekjes
    knuffeldoekje, knisperboekje
    zwembroekje (koop ik zelf ook vaak als kraamcadeau, al vind ik de bikini'tjes nóg leuker!! maar dan mot 't wel een meissie wezen)
    kleertjes, slofjes en schoentjes (al kon hij die laatsten meestal niet aan; hij had nogal flinke voeten voor een pasgeboren baby dus dat was eigenlijk wel zonde)
     
  3. Sannehai

    Sannehai Niet meer actief

    ja en wie weet heb je ook wel gelijk een flessenwarmer nodig,

    want stel je wilt b.v. geven, maar het gaat niet zoals je wenst of het lukt niet, en je kan b.v. wel kolven, dan heb je dus ook w.s. gelijk een flessenwarmer nodig...
     
  4. Sannehai

    Sannehai Niet meer actief

    moet je wel een waterdichte thermomether hebben bri;) hahah
     
  5. LovingMom

    LovingMom VIP lid

    12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Ik heb vooral gevraagd om bonnen van de v&d. Ik heb de eerste kleertjes allemaal zelf aangeschaft, maarja de herfst/winter komt er ook weer aan dus kan ik heerlijk gaan shoppen bij de v&d :D
     
  6. Gentle

    Gentle VIP lid

    10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Niemand heeft het nog gevraagd ofzo, alleen onze ouders (maar dat waren grotere cadeau's). Iedereen die het vraagt vraag ik straks wel om cadeaubonnen denk ik. Ik vind het zo zonde als ik dingen krijg waar we niets aan hebben of wat we niet leuk vinden! Een Hema, Prenatal of Baby-Dump kan iedereen vinden en dan kunnen we ook bv. tegen die tijd kleertjes halen voor de winter ofzo, ipv dat nu al te vragen. In de eerste maatjes heb ik toch genoeg, dus dan wordt het al snel een beetje gokken hoe snel ze groeit...
     
  7. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.981
    1.799
    113
    Provincie Groningen
    Bij ons heeft ook niemand gevraagt wat we wilden hebben.
    Had ook een mooi lijstje gemaakt...maar niemand die er naar vroeg.
    En eigenlijk heb ik maar 1 ding gekregen wat ik echt lelijk vond. Een wit pakje met allemaal watermeloenen erop...die was dus al heeeeeel snel te klein (lees, nooit aangehad)
     
  8. foetbal

    foetbal Actief lid

    20 feb 2008
    209
    0
    0
    #28 foetbal, 11 aug 2009
    Laatst bewerkt: 11 aug 2009
    Bij mij werd wel vaak gevraagd wat we wilden hebben, als mensen belde om een afspraak te maken om langs te komen. (maar ik heb ook het merendeel kenissen/vrienden zonder (kleine) kinderen)

    Ik zou iets vragen voor als je kindje ouder is, kan je dan gewoon nog even wegzetten en kan je dan over een tijdje gebruiken. (of leuk de babykamer mee opfleuren)
    Op een bepaald moment willen ze toch meer uitdaging dan knuffelbeesten. (bonnen geven vind ik écht niet leuk als kraamcadeau)

    De mijne is nu bijna 9 maanden en ik heb net een blokkenstoof voor hem gekocht. Hoeft niet zo duur te zijn en daar kan 'ie wat mee.
    Bij Ikea hebben ze een toren van gekleurde ringen, is ook niet zo duur en is hier helemaal populair.
    En ik denk dat houten puzzles ook leuk zijn om te vragen, kan je gebruiken als je kindje rond de één jaar is.
    Of een boek met 365 verhaaltjes voor het slapen gaan. (voorlezen kan je al heel snel mee beginnen) of een cd met meezingliedjes.
    Deze dingetjes zijn leuk voor zowel jongen als meisje.

    En de mensen die niet vragen wat je hebben wilt komen over het algemeen aan met dingetjes die je kindje nu al kan gebruiken, zoals knuffels.
     
  9. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    wij hebben bi jde eerste om geld gevraagd, zijn er zat bij die dit niet willen doen maar heb zelf een heel eigen smaak. en vodn het zonde dat mensen geld aan dingen uit zouden geven die ik dr toch neit aan zou doen.
    we hadden op kaartje gezet,
    kleertjes en beertjes heb ik genoeg i nde kast, ik heb liever iets dat in een envelopje past.

    bij deze doen we het weer, alleen dan op een appart kaartje waar we ook het kraamfeest op aangevne omdat wen iet iedereen op het feest willen dit keer. en de rest tjah dat zien we dan wel. vind het persoonlijk erg praktisch hebben er de vorige keer een fietskar van gehaald en nog kleren en speelgoed want is tocfh bij elkaar een redelijk bedrag wat ze gekregen had.
     
  10. sunnybaby

    sunnybaby Bekend lid

    19 jan 2009
    599
    0
    0
    Dat zou wel eens de reden kunnen zijn. Ik heb ook vrijwel geen vrienden met kinderen en die vragen idd nu al wat ik wil hebben. Zelf vraag ik het ook vaak, omdat ik zonder kinderen geen idee had wat allemaal handig/leuk/nuttig is. Dat lijstje is dus ook alleen voor mensen die zelf vragen wat ik wil, mijn grootste cadeau ga ik toch zelf baren :D.

    Nog een ander vraagje. Ik heb nu een paar keer een zwembroekje voorbij zien komen als tip. Draag je daar dan een zwemluier onder of zo? Want je baby is toch niet zindelijk? Ik zag namelijk pas een pak zwemluiers staan en dacht toen dat je die enkel droeg, omdat die zwembroekjes zo klein zijn/lijken.
     
  11. foetbal

    foetbal Actief lid

    20 feb 2008
    209
    0
    0
    Bij ons in het zwembad hoeft er geen zwemluier onder.
    Daar zeggen ze dat die kleintjes (vrijwel) nooit in het water poepen. Ik heb het ook nog nooit meegemaakt.

    Maar dit kan per zwembad verschillend zijn.
     
  12. Sjors82

    Sjors82 Niet meer actief

    Helemaal mee eens! Ik ben blij met alles wat ik krijg, en ik ga daar zeker geen eisen aan stellen. Ik heb gewoon zelf alles gekocht wat ik nodig heb en dan zie ik wel. Mijn moeder zei al, stop nou met kopen straks weet je niks meer te vragen! Maar ik ga nergens vanuit en ik ga geen lijstje maken, en als mensen echt vragen wat ik wil vind ik zo'n knisperboekje wel een leuk idee, en kleertjes in wat grotere maatjes bijv. vanaf 68, omdat ik nu veel in 50/56 heb.
     
  13. beby2

    beby2 Actief lid

    1 dec 2008
    371
    0
    0
    mijn ervaring is dat mensen helemaal niet vragen wat je wilt "hebben" (op ouders en zus/schoonzussen na die hebben ook wel samen iets duurders gedaan).
     
  14. soepstengel

    soepstengel Fanatiek lid

    1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    ik heb ook nooit gevraagd wat iemand wilde hebben als ik op kraamvisite ging.....

    heb ook nooit een lijstje gekregen van iemand....

    Mijn moeder koopt bijvoorbeeld meestal iets van kleertjes in een iets groter maatje, en ik koop vaak iets van speelgoed voor als het wat groter is (maandje of 4-6)

    zelf maakt het me helemaal niet uit... vin dhet al leuk dat mensen de moeite hebben genomen om iets uit te zoeken...
     
  15. sunrise

    sunrise Actief lid

    19 feb 2009
    109
    0
    16
    Ik had zelf ook alles gekocht wat ik echt nodig had of wilde hebben, omdat ik het raar vond overkomen om (grote) dingen aan de kraamvisite te vragen. Twee tantes hadden al vroeg gevraagd wat ik wilde, en na lang nadenken heb ik een wipstoel gevraagd en nog een campingbedje erbij gekregen (gratis omdat dat nog bij hen op zolder lag en zo mocht hebben). Dit alleen omdat ik wist wat voor bedrag ze ongeveer wilden uitgeven, anders vond ik dat een veel te groot kado!!
    Als bezoek vroeg wat ik wilde hebben, vroeg ik meestal een leuk prentenboek of kleertjes grotere maten, of kadobonnen. Minder leuk om te geven, maar wel super om te krijgen want zo kan ik zelf iets leuks uitzoeken. Smaken verschillen nl....
    Verder was ik blij met elk kado, ook al vond ik niet alles even mooi (sommige kleertjes niet zo mijn smaak) maar ik vond het al leuk dat mensen moeite deden om iets te zoeken. En daarbij, ik wilde gewoon mijn kindje showen, dat je dan nog iets krijgt was voor mij bijzaak en gewoon een leuk extraatje!
     
  16. sunrise

    sunrise Actief lid

    19 feb 2009
    109
    0
    16
    Oh ja, wat ik heb gekregen en een leuk kado vond: (maar geen idee wat het kost!)

    - zitje voor in bad (zo'n ligzitje, kan hij nu ongeveer in met bijna 3 maanden denk ik)
    - badring (zitje voor in het grote bad, voor als ze zelf kunnen zitten denk ik?)
    - geboortekaartje nageschilderd op een tegeltje
    - gepersonaliseerd voorleesboekje, met de naam van je kindje er in verwerkt (volgens mij heb je die ook van personal gifts . nl, verschillende soorten)
    - klein speelgoed zoals rammelaars, knisperdoekjes
     

Deel Deze Pagina