Wat trek je aan....?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Missy88, 18 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evi83

    evi83 Fanatiek lid

    10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi, ik heb me hier dus ook druk om zitten maken.
    Ik werd uiteindelijk ingeleid en toen zeiden ze trek maar wat makkelijks aan.
    Ik heb een bigshirt gepakt waar ik normaal in slaap met de gedachte dit later om te wisselen.
    Maar ja, meneer was er na 4 uur al, ging te snel om dit nog te doen.
     
  2. Linana

    Linana Niet meer actief

    Hier zat ik mijn hoofd ook al over te breken.....
    Ben er nog steeds niet over uit. Ik ben niet van de wijde shirtjes... slapen doe ik in een joggingbroek en vest (koukleum) en om daar nou in te bevallen lijkt me geen goed plan :D

    Ik ben er in ieder geval nog niet over uit....
     
  3. Bloembloem

    Bloembloem Bekend lid

    21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Ik ben in bad bevallen, ik had niks aan.
     
  4. Juud74

    Juud74 Fanatiek lid

    15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    De eerste keer een flanellen pyjamajasje (winterkindje), was wel handig want dat kon je openknopen en dan kan de baby meteen op je buik.

    Tweede keer een zomerkindje en toen had ik een zwart katoenen strandjurkje aan, beetje een vodje waar ik eigenlijk vooral in sliep, maar prima om in te bevallen.
     
  5. sjudith

    sjudith VIP lid

    19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Ik heb in mijn vluchttas een hemdje, en een shirt van mijn man :p de lelijkste ever hahaha
     
  6. Soekie

    Soekie Bekend lid

    26 mrt 2010
    733
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende IG
    Het was 6.30 s ochtends en ik moest hals over kop naar het ziekenhuis i.v.m. volledige ontsluiting (wilde in het ziekenhuis bevallen) Mijn vriend had snel een joggingbroek en een shirtje met lange mouwen uit de kast getrokken. Zag er niet uit, maar het zat heerlijk. Gelijk het moment dat mijn zoontje geboren werd, heeft 'iemand' ;) dat shirt uitgetrokken zodat mn zoontje heerlijk op mn borst kon liggen. Het maakt je op dat moment echt niet uit wat je aan hebt hoor :) Tenminste, mij niet. ;)
     
  7. Bri

    Bri Niet meer actief

    Overdag kreeg ik weeën, ik was toen nog gewoon gekleed.
    's Avonds werd het heftiger. Ik ben gaan douchen, en heb daarna een groot shirt (tweede keer wel bewust een donker shirt, vond het zo zonde van de foto's dat je de bloedvlekken zo duidelijk zag :)) aangetrokken. Blote onderkant, ik had wel door dat het zó ging gebeuren.
     
  8. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Ik had een Zwarte top aan bij mijn dochter. Was Onderdeel van mijn outfit ( broek, vest en top) maar de rest was al snel uit. Bij mijn zoon had ik een nAchthempt aan en uiteindelijk naakt bevallen :)
     
  9. misa

    misa Niet meer actief

    Ik ben ingeleid, maar had gewoon mijn kleding aan. Totdat de vliezen braken en toen heb ik mijn bevallingsshirt aan gedaan. Een bigshirt/nachthemd met korte mouwen.
     
  10. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij de eerste had ik een donkernachthemd(shirt) aan... uhm... maar volgens mij ben ik twee keer "verkleed" omdat ik vreselijk heb overgegeven. De tweede keer konden ze zelfs het hele bed gaan verschonen :)
    En bij de tweede had ik een shirt van mn vriend aan, maar had ook bloot kunnen gebeuren omdat ik een deel van de bevalling in bad heb gezeten. En oorspronkelijk had ik ook badbevalling gewild..... maar uiteindelijk niet gelukt.
     
  11. Babystew

    Babystew Niet meer actief

    Haha.. Ehmm, degene met het gat aan de onderkant :D
     
  12. steenbokje83

    steenbokje83 Bekend lid

    20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Ik ben in het ziekenhuis bevallen en bijna in een mooi topje :D Totdat ik zei dat ik me liever ff wilde omkleden maar toen had ik dus al een infuus in m'n pols.. De vroedvrouw, stagiaire en gyn-stagiaire hebben me toen alledrie geholpen om een strak zittend grijs hemdje van de H&M aan te trekken en daar ben ik toen in bevallen, beviel me best. Geen bh en de bloedvlekken waren zo uitgewassen, er was al niet zo veel bloed moet ik zeggen. Bewust niks speciaals voor de bevalling gekocht want ik had al genoeg van dat zulk hemdjes en die vond ik er perfect voor.
     
  13. zaterdag

    zaterdag Fanatiek lid

    28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    ik had ook een bigshirt aan. Vantevoren niet echt over nagedacht, ben normaal ook niet van de wijde tshirts enzo maar moet zeggen dat ik dit wel prettig vond, vooral omdat het wat langer is.
    Ik stond op een gegeven moment in mn blote kont weeën weg te puffen, vlos had net getoucheerd en tja, die onderbroek is toen niet meer aangegaan dus was blij dat er iets over mn kont heen hing eigelijk.
    Ik denk dat ik deze keer op zoek ga naar een soort stretch katoenen nachtpon die wat strakker zit dan een big shirt maar lang genoeg is om over mn kont te hangen want zie me al staan in een kort shirt zonder onderbroek.
    En dan korte mouwen want moet in augustus bevallen en van bevallen krijg je het warm en in het ziekenhuis is het ook warm.
    Kan altijd nog iets overheen als ik het toch koud krijg :)
     
  14. Neeltje1986

    Neeltje1986 Fanatiek lid

    29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Ik ben in een trainningsbroek, sweater en nike's naar het ziekenhuis gebracht.. (onderweg biddend dat niemand raar zou kijken naar me aangezien ik zware weeën weg zat te puffen ;)) Na het bad hebben ze me in mijn big shirt gehesen. Ik had een sarcastisch big shirt met de tekst; 'My most favorite thing to do!' :D:):p

    Maar kan niet zeggen dat ik over mn tranningsbroek etc na heb gedacht. Gepakt wat voor handen lag.
     
  15. muffinmeisje

    muffinmeisje Actief lid

    7 aug 2009
    461
    0
    16
    Niks, ik was helemaal naakt :p
    Ik ben 2 keer thuis bevallen. De eerste keer werd ik s´ochtends wakker met weeën en ben ik in een joggingbroek en tshirtje naar beneden gaan. Toen het serieus werd ben ik verder gegaan onder de douche en in bad, dus was alles uit en heb ik ook niks meer aan gehad tot ná de bevalling.
    Bij de 2de begonnen de weeën overdag en had ik dus gewoon mijn kleren aan en wederom ging alles uit voor de douche/het bad.

    Voor de zekerheid had ik natuurlijk wel een vluchtkoffer klaarstaan en daarin zat een joggingbroek, een voedingstop en een (warm) vest.
     
  16. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Zonde zeg! Ik heb boven het nachthemd waar ik in geboren ben in de kast liggen. Heb het ook een hele poos zelf gedragen, is nu alleen wel oud aan het worden dus ligt gewoon te liggen. Tussen de pyama's die ik nooit draag.
     
  17. Djamila

    Djamila Fanatiek lid

    8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Bij de eerste had ik een straks shirt aan, bij de tweede had ik niks aan en bij de derde een strak haltertruitje.
    Heb er nooit over nagedacht wat ik aan zou doen, maar een ruim shirt zou ik niet doen, vind ik soieos al niet fijn.
     
  18. Jazziepooh

    Jazziepooh Niet meer actief

    Leuk topic! Zit me er ook echt al druk om te maken, haha. Ik heb laatst een soort van nachtjapon gekocht, van katoen en mouwen die je kunt opstropen en dan vastzetten met een knoopje en je kunt em ook voor openknopen.. Vind die bigshirts namelijk nog steeds iets te kort met m'n 1.77 (niet dat deze nou zo lang is, maar toch íétsjes langer). Moet er wel even bij zeggen dat ie flink was afgeprijsd bij de Hunkemöller, anders had ik em niet gekocht.
     
  19. Kylie1986

    Kylie1986 Niet meer actief

    Ik kreeg idd de tip om iets zwarts te doen..Dan ziet het er niet zo bloederig uit :) Ook wel handig dat het niet knelt maar wel over mijn billen komt.
     
  20. angel229

    angel229 Niet meer actief

    Had een kleurig t-shirt van de Hema aan. Helaas voor korte duur aangezien ik met spoed naar de OK moest. Het t-shirt gebruik ik dus nu nog om in te slapen.
     

Deel Deze Pagina