Wat voor drinken mee naar school?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Strandbal, 15 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Dag dames,

    Ik ben benieuwd wat jullie te drinken meegeven voor op school.
    Sinds afgelopen december gaat mijn zoon naar de basisschool.
    En volgens mij ben ik de enige moeder die d’r zoon elke dag een tupperwareflesje met water meegeeft.
    Al die kinderen hebben elke dag pakjes drinken mee, en vind het bijna zielig voor mijn zoon dat hij dan als enige (?) een flesje water krijgt.
    Maar ik vind elke dag 2 pakjes niet nodig.
    Ik ben zeker niet anti pakjes of anti snoep, mijn kinderen krijgen elke dag na school een koekje/snoepje en als we een dagje weggaan nemen we ook pakjes mee. Maar hoe minder hoe beter vind ik.

    Dus, wat geef jij je kind te drinken mee naar school?
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  2. janny

    janny Actief lid

    29 mei 2010
    333
    47
    28
    hier ook water voor 's morgens bij het fruit. Voor tijdens het over eten melk, de middelste melk met een stukje banaan er door want die vindt alleen melk niet lekker.
    Ik heb trouwens ook het idee dat er niet veel kinderen zijn die altijd water mee krijgen.. Maar dat is voor mij geen reden om het te veranderen.
     
  3. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
    Hier gewoon een beker of dopper met water of aanmaak (ik doe er zo weinig bij dat het meer water met een smaakje is) en mijn zoon neemt ook regelmatig een thermosflesje met thee mee.

    Hier hebben de meeste kinderen gewoon bekers mee. School geeft ook aan dat dat sterk de voorkeur heeft, omdat ze anders na de pauze en overblijf een vuilnisbak vol rotzooi hebben van al die lege pakjes.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  4. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.538
    7.043
    113
    Allebei twee bekers water. Ik deed soms wel eens limonade, maar dan waren ze boos dat ze dat echt niet gingen drinken op school, ze wilden gewoon water. Of sap uit een pak, soms als we in het weekend een pak open hebben gemaakt en die is nog niet leeg op maandag geef ik ze dat mee, dat vinden ze ook lekker, maar dat komt eens per maand ofzo voor.
    Dochter heeft wel eens gemopperd dat zij 'als enige' bekers water kreeg terwijl íédereen pakjes kreeg. Ik geloof er helemaal niks van ;)
     
  5. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.392
    4.246
    113
    Vrouw
    Mijn dochter zit op een fit en gezondschool (dus alleen fruit of groenten, geen koek of snoep), dus hier op school veel kleuters met flesjes water. Vanaf groep 3 krijgen ze zelfs allemaal een eigen bidon met hun naam op school.
    Ik maak gebruik van de schoolmelk, mijn dochter drinkt dus twee keer melk op school en krijgt met warmer weer een flesje water extra mee.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  6. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Altijd alleen water. Vroeger kreeg ze een sapje mee voor de lunch, maar ze gaf zelf aan dat ze liever water had.
     
  7. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Water voor bij het fruit en melk voor bij de boterham. De melk gaat in de koelkast op school.

    Mijn kinderen krijgen van mij als we thuis zijn sowieso geen sap, alleen water of thee. Voornamelijk omdat dochter snel gaatjes krijgt (ze heeft er al 3 :cry:) en suikerhoudende dranken echt heel slecht zijn voor het gebit.
     
  8. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.845
    2.256
    113
    Een fles hele lichte ranja voor bij het fruit. Maar ik moet eerlijk zeggen dat daar vaak maar 4 slokken uit genomen zijn. Aangezien de huisarts heeft aangegeven D at het in haar urine zichtbaar is dat ze echt te weinig drinkt overweeg ik nu pakjes omdat ze dat wel lekkerder vindt... tussen de middag een beker melk/optimel
     
    Chocolat en DastyQueen vinden dit leuk.
  9. Jules!

    Jules! Bekend lid

    26 jun 2017
    813
    1.050
    93
    Vrouw
    1x water
    1x of water of soya drank of een pakje "water met een smaakje" en heel soms een pakje fristi ofzo
     
  10. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik ben dus zeker niet de enige die water meegeeft.
    Ik verbaasde me best wel. Op de psz kregen ze op een gegeven moment alleen water en thee op de psz.
    En op school mag je ook geen koek en snoep meegeven, alleen fruit of andere gezonde dingen. Dus ik dacht nou dan geef ik water mee.
    Maar pakjes drinken mag dus wel o_O

    Vandaag had mijn zoon stiekem een pakje drinken van een vriendje in zijn tas gedaan.
    Toen hij uit de klas kwam zei hij ik heb wat in mijn tas. Ik dacht een traktatie ofzo.
    Pakte hij een pakje drinken, zegt ie die heb ik van .. stiekem gepakt.
    Ik heb dat aan de juf gegeven, toevallig stond het kindje van wie het was er ook.
    Dus nu twijfel ik om toch af en toe een pakje mee te geven, 1x per week ofzo.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  11. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.039
    2.168
    113
    Mijn jongste krijgt een pakje melk en een flesje water mee. De andere twee lusten geen melk en krijgen een ander soort pakje drinken mee plus flesje water. Ik zit er niet zo mee eerlijk gezegd. Zelf word ik er ook flauw van om de hele dag alleen maar smakeloos water of thee te drinken.
     
  12. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Oh ze krijgen thuis ook wel limonade of soms taxi. Maar ze drinken zelf ook graag water. Als ze drinken willen vragen eigenlijk altijd mag ik water.
    Maar om 10 pakjes drinken per week mee te geven vind ik wel veel.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  13. Paardenbloempje

    21 feb 2016
    55
    34
    18
    Ik geef gewoon water en af en toe water met een schijfje citroen of munt oid er in. Soms spa rood.
     
  14. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dl krijgt een beker water mee, net als de overige 99% vd klas.
     
  15. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Dan ben ik 1 van de weinige hier die een beker ranja voor bij het fruit mee geeft. En melk bij brood.
    Pakjes mogen hier niet.
    En volgens mij krijgen veel meer kinderen limonade bij hem..?
     
  16. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Altijd water. Ik hoor hem eigenlijk nooit over wat de rest eet of drinkt dus geen idee wat 'normaal' is in de klas.
    Ik verwacht ook niet dat hij snel zal klagen, want hij lust niet heel veel anders ;)
     
  17. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.487
    24.362
    113
    Oh ik ben helemaal erg, geloof ik... mijn dochter krijgt een lege fles mee naar school :D (Die vult ze dan gewoon in de klas)

    Voorheen heeft ze ook een tijd nog schoolmelk gehad, en oudste dochters ook. En dan kreeg ze net na de vakantie wel een pakje. Maar dit bevalt ons allebei beter.
     
    spruitje80 vindt dit leuk.
  18. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.187
    2.393
    113
    Dochters krijgen twee bekers limonade mee sinds ze een continue rooster van 8:30 tot 14:00 hebben.
    Bij het ontbijt en bij thuiskomst een beker melk.

    Vooral de oudste drinkt en eet slecht , heeft ondergewicht dus alles wat ze binnen krijgt is meegenomen.
    Om 4 uur pakken ze vaak zelf fruit.
     
  19. Glimmer

    Glimmer Niet meer actief

    Hier krijgen ze altijd een Dopper water mee. Behalve op vrijdag, dan mogen ze water en een pakje fristi mee.
     
  20. Essie3

    Essie3 Niet meer actief

    Mijn zoon krijgt een beker limonade mee voor bij zijn fruit en een beker melk voor bij de lunch
     
    Chocolat vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina