1,5 jaar en ongeduldig met eten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ellis76, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wie herkent dit? Mijn kereltje van 1,5 jaar is eigenlijk al vanaf z'n geboorte ongeduldig met eten :evil: . Zodra hij in de gaten heeft dat we gaan eten, dan begint ie al te jengelen :( . Ik krijg 's ochtends de kans niet om een boterham te smeren, dus geef ik nog een fles met Bambix. Op het kinderdagverbl. wordt hij ook ongeduldig als een ander kindje eerst eten krijgt. Hebben jullie tips? Ik heb me voorgenomen om hem maar eens een paar keer te negeren.

    Alvast bedankt voor de reacties!

    Groetjes,

    Ellis
     
  2. Carla1980

    Carla1980 VIP lid

    16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Denk dat hij idd gewoon moet leren dat ie op z'n beurt moet wachten en dat zal wel even doorbijten zijn als hij gewent is om meteen "bedient" te worden als hij dat wil.

    Kyra doet ook wel eens moeilijk als het te lang duurt naar haar zin, maar ja ik heb ook maar 2 handen dus zal ze echt ff moeten wachten. Vaak probeer ik haar dan even af te leiden met het een of ander en dat werkt meestal wel. Vraag meestal om iets te pakken ofzo, even een boekje of haar pop.

    Succes ermee
     
  3. fioontje

    fioontje Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ja ik probeer het ook te negeren. hij is nu wel op een punt dat hij wil helpen. mag hij helpen tafel dekken, vind ie prachtig
     
  4. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.025
    2.163
    113
    Hier ook zo'n Pietje Ongeduld. Als ik aan het koken ben, hangt hij aan m'n benen "eten eten eten". Ik blijf maar zeggen dat het nog niet klaar is, dat hij nog even moet wachten, maar het helpt niet erg.
    Vaak loopt hij ook alvast naar zijn stoel en staat dan te roepen : "stoel stoel eten".

    Ze zijn gewoon ontzettend ongeduldig op die leeftijd. Alles moet nu en direct en niet over 5 minuten. Ik word er af en toe wel zat van, maar er zit niks anders op dan hopen dat hij ooit leert dat iets best even kan duren, maar dat hij echt wel eten krijgt'
    Helpen tafel dekken vind ik wel een goed idee, eigenlijk!
     
  5. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier precies hetzelfde. Zodra ik begin met koken komt hij om de paar minuten naar de keuken: Mama? Eten? Eten?... Ik zeg dan gewoon dat het nog even duurt. Op een gegeven moment begint hij ook te jengelen, dit negeer ik ook!

    Alleen zodra de kookwekker afgaat is er geen houden meer aan, dan moet en zal hij in de kinderstoel gezet worden want hij weet dat het eten dan klaar is. Nou ja klaar klopt idd maar het staat nog niet op tafel... Ben blij dat de meeste dagen papa dan ook thuis is en hij Joris kan afleiden, het is soms heel frustrerend voor mij! Ook al negeer ik hem erin, hij kan het soms zo bont maken (flink huilen en maar eten roepen alsof hij nooit wat krijgt) dat het echt vervelend is!

    Denk dus ook negeren, maar hier werkt het ook nog niet, helaas!
     
  6. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik ken het probleem! wij negeren het ook maar dat helpt totaal niet, hij word hysterisch zodra hij denkt dat hij wat krijgen gaat.
    een goeie oplossing heb ik niet, behalve dat ik hem wel regelmatig een halve soepstengel geef, en hij die dusdanig snel naar binnenwerkt dat ik wel de indruk heb dat hij dan wel echt honger heeft (anders gaat ie namelijk uuuren spelen met de soepstengel, afbreken in speelgoed, soppig maken en dan uitsmeren ergens op, etc hihi)
    verder doe ik als ik ga koken regelmatig de keukendeur dicht, hij is dan snel weer stil, want: deur dicht = geen aandacht van mama, dus heeft krijsen geen nut
     
  7. fioontje

    fioontje Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    deur dicht... is ook een goeie... maar wij hebben een open keuken dus dat werkt niet :). maar laten helpen gelukkig meestal wel.
     
  8. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.332
    249
    63
    Noord-Brabant
    Ik heb het hier vooral als ze d'r boterham krijgt. En als ze het zelf mag pakken, weet ze niet hoe snel ze alle stukjes in een keer in d'r mondje moet doen. Ik zag het 'r deze week trouwens ook doen met 'n koekje. Ze had 'm haast in een stuk in d'r mond zitten. Levensgevaarlijk vind ik het.
     

Deel Deze Pagina