wat voor kleren nu aan

Discussie in 'Verzorging' gestart door aartman81, 17 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aartman81

    aartman81 Lid

    25 jun 2010
    13
    0
    1
    NULL
    NULL
    hallo allemaal

    ben eind november vorig jaar bevallen van mijn eerste dochtertje en eigenlijk altijd al mijn twijvels gehad of ik haar wel goed aankleed
    van de winter ging het eigenlijk wel gewoon lekkere warme kleren aan en toen kwam je toch nog niet veel buiten.
    maar nu in het voorjaar word het toch wel wat lastiger vind ik ,ben zelf best een koukleum en loop best lang met mijn winterjas aan zoals vandaag ook nog met warme sjaal om dus heb al snel de neiging om mijn meisje ook dik aantekleden
    maar als je kijkt naar vorige week was het bijna 10 graden warmer en ook als je de afgelopen weken kijkt schommeld het best met de temperatuur buiten.
    in de zon uit de wind lekker warm en in de schaduw met wind koud.
    miijn meisje heeft voor het weer zoals vandaag nog steeds een romper met mouwen aan en truitje er over met een broekje sokjes en slofjes en als we naar buiten gaan nog een fleecepakje er over en ligt in de wagen onder een dubbel fleece dekentje met afdekkap.
    is dit nu te warm of doe ik het wel goed ik weet het namelijk even niet meer.

    graag jullie reactie

    groeten
     
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Voelt ze aangenaam warm? Of een beetje klammig? In geval van klammig zou ik 1 laagje minderen, dus bv een romper zonder mouwen, of als je onderweg bent een dunner dekentje/geen dekentje.

    Het is nu idd lastkg omdat de temperatuur zo wisselt, de ene dag is het weer voor een zomerjasje, en dan ineens weer tijd voor winterjasjes... dus ik zou die fleecedeken lekker bij de hand houden voor nu.
     
  3. Moeder2017

    Moeder2017 Actief lid

    2 jan 2017
    281
    2
    18
    Mijn zoontje wel wat ouder had ik romper korte mouw truitje broekje erover vestje en daarover zijn jasje

    Vind het best fris
     
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wat je als outfit voor vandaag opnoemt, ja, dat vind ik echt te warm. Mijn zoon is zeven maand en had vandaag een romper korte mouw (hij heeft nog nooit een met lange mouwen aangehad), een longsleeve, broek en sokken en jas aan. Geen schoentjes, geen deken.

    Maar elk kind is anders natuurlijk.
     
  5. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.608
    113
    Vrouw
    Kleren, een fleecepakje EN een dubbel fleecedeken??!!

    Het is geen -10! Dat lijkt me echt gigantisch warm:$

    In de vak liggen ze helemaal uit de wind... dus gewoon kleren aan(romper korte mouw, shirt met lange mouwen,broek en sokken evt slofjes) , een jasje en eventueel een dun dekentje zou echt genoeg moeten zijn hoor....
     
  6. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Gewoon met laagjes werken. Rood hoofd en zweterig achter in de nek? Dan laagje weghalen.
     
  7. aartman81

    aartman81 Lid

    25 jun 2010
    13
    0
    1
    NULL
    NULL
    Dit is wat ze vandaag aanhad inderdaad
    We waren de hele ochtend buiten en er stond best een koude wind
    En ze voelde miet overdreven warm aan
     
  8. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar als ze in de bak ligt, kan er toch geen wind aan?
     
  9. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.608
    113
    Vrouw
    Nja ik persoonlijk vind het echt wat overdreven.. wat doe je je kind met -5 aan dan? Als het dus 15 graden kouder is...

    En als je het dekje op de bak heb kan er toch helemaal geen wind in
     
  10. aartman81

    aartman81 Lid

    25 jun 2010
    13
    0
    1
    NULL
    NULL
    als ik het zo lees was het inderdaad wel wat veel en ze ligt in de bak idd wel goed uit de wind.
    Maar omdat ik zelf ook een koukleum ben kleed ik haar te snel te warm aan.
    Van de winter toen het echt rond het vriespunt was ben ik ook niet veel buiten geweest en als ik dan toch met haar naar buiten ging dan had ze het zelfde aan als gisteren en had ze ook nog een warm mutsje op en de cap van haar pakje en lag ze gewikkeld in een lodger bunker onder de dekentjes dus ja goed warm dus

    Groeten
     
  11. Eline88

    Eline88 Niet meer actief

    Mijn jongste is ook van november. Hij draagt nu op koudere dagen een romper korte mouw, trui, jas, lange broek en sokken. In zijn wandelwagen ligt hij onder een fleecedekentje en de kap er dan op.
     
  12. aartman81

    aartman81 Lid

    25 jun 2010
    13
    0
    1
    NULL
    NULL
    Nou die van mij heeft op koude dagen toch wel wat meer aan hoor lijkt me anders toch koud ze heeft tot nu toe eigenlijk altijd een romper met lange mouwen aangehad.
    Net zoals vanochtend even een boodschapje doen het was goed koud want het had gevroren vannacht dus had ze haar kleren aan ( romper lange mouwen broekje sokjes truitje en haar Fleece pakje met cap op en een mutsje er onder en Fleece slofjes in de lodger bunker gewikkeld in de bak onder het dekje.
    Zelf had ik ook maar weer een dik vest over mijn shirt aangetrokken en een goeie sjaal omgedaan want ik vond het echt koud

    Groeten
     
  13. MiMully

    MiMully Fanatiek lid

    18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Maar, dan maakt het ook niet uit volgens mij dat je je vraag hier stelt.
    Ik vind het ook echt te warm klinken. Onze zoon is van oktober en heb ik nooit in zoveel lagen in de bak gehad.

    Maar in je laatste post geef je min of meer aan, dat je de inzichten niet meteen aan wilt nemen. Dat je het zelf kouder hebt, komt ook omdat jij dus wel blootgesteld bent aan het weer. Je kindje ligt lekker beschut in de bak. Ik had vaak onder het matrasje in de bak nog een bevalmatras met plastic. Dan kwam daar vandaan ook geen wind meer omhoog.
     
  14. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Tja als je niet akkoord gaat met de menigen dat het erg warm aangekleed is, dan kleed je jouw kindje toch gewoon warmer? Maar dan heeft het topic verder ook weinig zin natuurlijk.
     
  15. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.608
    113
    Vrouw
    Ik blijf bij Mn mening, dat het gewoon heel veel is...

    Je hoeft echt geen fleecepak met capuchon EN een muts EN in de bunker... je woont toch niet in Siberië...

    Gewoon kleren aan, romper,shirt,broek,sokken,slofjes een jasje en in de bunker is echt meer dan voldoende hoor, ja ook zonder muts.


    Maar goed ik heb dat hier al een aantal keer aangegeven en in andere topics en andere met mij....

    Maar als jij hier geen boodschap aan hebt en het niet te warm vind snap ik niet waarom je het dan vraagt
     
  16. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Fleece-pakje = winter
    Lodger bunker = winter
    Fleece-pakje + lodger bunker = -20 graden, Siberië dus idd...

    Mijn kinderen hadden midden in de winter een warm vestje aan, zoon lag toen eerst nog in de bak en dan dus een dekentje erover. Later toen ze in de buggy inzet lagen (met 4 a 5 maanden omdat ze zo lang waren) geen dekentje maar benenzak. Met dit weer gewoon alleen een jas.
    Vanochtend was het wel koud, dus op die leeftijd dan ook wel wat over de benen ja, maar alleen een fleecepakje lijkt me meer dan voldoende.
     
  17. mavi derya

    mavi derya Fanatiek lid

    4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Mijn kinderen hebben vanaf week 1 nooit meer als een jasje/vestje aangehad met een dekentje en dan in de bak met dat dekje erop. In de winter met sneeuw ook niet.
     
  18. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.507
    8.358
    113
    Ik vind het ook (erg) veel. Ja, het is best koud (zeker in verhouding met een paar dagen/weken terug), maar het is geen winter waarin het hard vriest overdag én het gaat niet om een pasgeboren kindje. In de bak liggen ze aardig uit de wind, dan zijn kleertjes, een dik vestje en een dekentje naar mijn mening over het algemeen voldoende. Je kunt je kind ook te warm kleden en dat is misschien nog wel gevaarlijker dan te koud?
     
  19. aartman81

    aartman81 Lid

    25 jun 2010
    13
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo

    Na alle reacties toch vandaag haar maar eens wat minder aan gekleed
    Nog wel gewoon een romper met lange mouwen en een dun truitje er over en gewoon een broekje met sokken en sloffen en toen we naar buiten gingen gewoon een teddy vestje en enkel fleecedekentje over haar heen
    Toen ik thuis kwam voelde ze dus gewoon lekker warm aan.
    Dus ik voelde me wel een beetje schuldig dat ik haar de dagen er voor veel warmer had aangekleed terwijl ze het blijkbaar niet nodig heeft.

    Groeten
     

Deel Deze Pagina