Wat voor soort eerste babykleertjes?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Madelon84, 23 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelon84

    Madelon84 Niet meer actief

    misschien een rare/domme vraag maar ik vraag het me af..
    Vaak zie ik op foto's van een pasgeborene onopvallende kleertjes, vaak wit.
    Ik weet wel dat iedereen dit zelf moet weten, maar alle kleertjes die ik nu heb; maat 50, 56 en 62 zijn broekjes en shirtjes (longsleeves)
    wel zachte stof hoor, nog geen spijkerbroekjes voor de eerste kleertjes.
    zeg maar gekleurde zachte broekjes/joggingbroekjes met een gekleurd shirtje met print of tekst. ik hou erg van stoere kleertjes.
    maar ik heb nog nooit een baby die pasgeboren is in opvallende kleertjes gezien, of ligt dat aan mij?

    duss.. wat ik me eigenlijk afvraag, wat voor een soort setje/boxpakje trekken jullie je baby aan als hij/zij net is geboren?
     
  2. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.176
    113
    Ik heb een aquablauw broekje en shirtje klaarliggen met de naam erop van Simply Colors. Ook bijpassende sokjes erbij, alleen geen mutsje, want die hadden ze niet meer in de juiste maat op voorraad. Dus mutsje is wel wit, helaas.
    Maar ik vind dat zachte witte/creme ook altijd wel heel lief staan bij pasgeboren babietjes, hoor.
     
  3. B en N

    B en N Fanatiek lid

    13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Denk dat het ook een beetje te maken heeft met "was-gemak"
    Over het algemeen wil zo een heel kleintje nog wel eens wat vies maken (melk spugen etc) en moet je dus veel wassen. Witte was is over het algemeen een was waar je altijd wel een machine mee kan vullen...

    Of dat de reden is weet ik niet zeker hoor :p.

    Wij hadden van alles wat, wit, creme maar ook fel oranje etc.
     
  4. Noatje

    Noatje Fanatiek lid

    12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    De kleertje van Lief! lifestyle zijn er stoer en je kan ook een shirt met eigen tekst laten maken bij bvb rainbowbabys... dan heb je stoer maar toch lekker zacht...

    Tygo's eerste spijkerbroek was in maat 62 met een zacht gevoerde binnenkant ;)
     
  5. novmama

    novmama Fanatiek lid

    6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    De eerste kleertjes wat ze aan kreeg was een roze shirt met haar naam een witte broek alles van kartoen.. En kleertjes van Lief! zijn ook geweldig en niet zo "gewoon" ..
     
  6. Nathalie47

    Nathalie47 Actief lid

    7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    Ja wit kan ook wel mooi zijn zo als eerste kleertje, dat heeft zoiets maagdelijks :) maar hier kies ik ook voor iets kleuriger. De meeste dingetjes tot nu toe zijn net als jou, shirts en broekjes of tuniekjes in zachte katoenen stofjes of pakjes uit één stuk maar dan zonder voetjes.
    Deze hier zal ze allicht aan doen na de geboorte ;)
    [​IMG]
     
  7. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.497
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier ook wat lichte kleertjes. Je weet ook niet wat je kindje qua kleur zal staan -gek genoeg misschien ;) . En dan zit je met een zacht tintje, natuurlijk altijd wel safe.
    Verder denk ik dat het te maken heeft met het schattige, lieve en kleine van zo'n babietje, waarom veel mensen kiezen voor een zacht kleurtje en zachte kleertjes :) . Hier ook een wit broekje en rose shirtje met lieveheersbeestje (zie album) .
     
  8. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Hier wel allerlei stoere jongenskleertjes hoor :)
     
  9. Gentle

    Gentle VIP lid

    10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb een heel mooi gebroken wit broekje/shirtje met groene nijntjes er op (Prenatal). Ik vind die erg lief en grappig, maar nog steeds lekker baby.
     
  10. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik denk dat veel mensen wit pakken en krijgen omdat ze neutraal willen houden en het is erg babyachtig (je kan ook heel veel dingen krijgen, en ziekenhuiskleding is ook wit (of met geel enzo)

    http://iloapp.martin-isabel.nl/data/_ga ... esized.jpg

    Ik houd ook wel van een kleurtje! is ook superleuk maar vind wit ook schattig!
     
  11. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.483
    113
    Bij mijn dochtertje hadden we een wit pakje met allemaal Dirk-draakjes erop en een bijpassend mutsje en slofjes. Groen met wit dus.
    Voor dit kindje heb ik een cremewit pakje gekocht met een zilverkleurige tekst. Weet nog niet of dat zijn of haar eerste pakje wordt of dat ik een ander pakje daar voor koop. Ik vind wit ook heel lief en neutraal staan bij die kleintjes, maar ben ook gek op vrolijke kleurtjes, van allebei wat dus.
     
  12. Draadje

    Draadje Bekend lid

    1 jun 2008
    555
    0
    0
    Ik heb ook geen onopvallend 1ste pakje hoor, ik heb zowieso niet zoveel neutrale kleertjes.

    Ik houd heel erg van aparte (retro)printjes, dus daar heb ik een aantal pakjes/truitjes van en verder ook wat LIEF! kleertjes.
     
  13. Marijke1982

    Marijke1982 Niet meer actief

    Ik had wel witte kleertjes, maar ook oranje, en heel erg veel roze.
     
  14. anouk31

    anouk31 Bekend lid

    22 nov 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Milou had als eerste setje een oranje truitje met de tekst 100%lief erop en een wit broekje.
    Dit heeft ze trouwens de eerste 2dgn aangehad. Omdat het niet vies was en ik het zo leuk vond!
     
  15. miss rettekatet

    29 jul 2008
    59
    0
    0
    leerkracht
    Rotterdam
    welke maat kopen jullie het allereerste pakje, ik twijfel tussen 50 en 56
     
  16. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.497
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik had 2 witte broekjes en 2 rose truitjes die dus gecombineerd konden worden, in 50 + 56 . Gelukkig paste ze het shirtje mt 50 prima, wat m'n eerste keus was ;) . Broekjes maakte weinig uit. Dat werd mt 56 , die viel kleiner dan de mt 50 die ik bij had ;)
     
  17. Cilla24

    Cilla24 Fanatiek lid

    23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik heb 2 pakjes klaar liggen 1 jogging pakje die is wil met een groen konijn en dan heb ik er een bijpassende groene romper bij ook met de konijntjes.
    en dan nog een pakje met een wit broekje en een lime groen shirtje staat op its lonly at the top.
    ik weet nog niet welke ik aantrek ik neem ze allebei maar mee denk ik ty is trouwens allebei maat 56 ik heb wel rompers in maat 50 maar geen kleertjes
     
  18. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ik denk sowieso 56 en misschien 62. Dat hangt een beetje van de groeiecho's af die ik ga krijgen. Mijn zoontje pastte maar een paar dagen in 56.
     
  19. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik houd van goedpassende kleding dus ik koop 50 (zelfs met dikke 8 ponders) ik vond 56 nog echt wel te groot en houd niet van dingen omslaan enzo..
     
  20. Nathalie47

    Nathalie47 Actief lid

    7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    maat 50 en reserve 56
     

Deel Deze Pagina