Wat voor stoel op de babykamer?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Laura1986, 1 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laura1986

    Laura1986 Bekend lid

    21 nov 2011
    513
    0
    0
    Applicatiebeheerder middelbare school en eigenares
    Dordrecht
    We hebben een redelijk ruime babykamer en willen ook een lekker zithoekje maken. Dit kunnen we dan gebruiken om te voeden, troosten, voorlezen, gewoon even knuffelen, etc :) .

    Nu zitten we een beetje te twijfelen wat voor stoel het fijnst is voor zowel ons als de baby: een schommelstoel, een fauteuil, een chaise lounge of een klein zitbankje.

    Een fauteuil lijkt mij wel erg confortabel, maar het lijkt me voor het kindje ook fijn als de stoel kan schommelen...

    Wat hebben jullie gekozen? En waarom? En hoe bevalt het?
     
  2. linde90

    linde90 Niet meer actief

    wij hebben een schommelstoel, maar dan een comfortabele .
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. Andrea85

    Andrea85 Fanatiek lid

    18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Wij hebben een schommelstoel (Poäng van Ikea), ik vind zelf dat schommelen erg prettig en de stoel heeft een fijne hoge rugleuning, ook wel een must als je het mij vraagt.
    Maar een fijne luie stoel waar je lekker je benen op omhoog kan doen lijkt me ook fijn, hier alleen niet overwogen omdat haar kamertje niet zo groot is.
     
  4. Flashyfly

    Flashyfly Fanatiek lid

    11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Ook wij hebben een schommelstoel, maar dat is een erfstuk.
    Dus bij ons vanzelfsprekend.
    Een lekkere relaxstoel met hoge rugleuning en armsteunen lijkt me ook wel super comfortabel.
     
  5. rinnie

    rinnie Bekend lid

    11 apr 2008
    660
    0
    0
    Ik heb deze, de Pello van Ikea:

    PELLO Fauteuil - IKEA

    Geen echte schommelstoel, maar de rugleuning is wel wat flexibel. Een schommelstoel kan bij ons niet staan door de schuine wanden. De stoel hadden mijn ouders al staan, ik heb er alleen een nieuw kussen voor gekocht :) .
     
  6. Maryam86

    Maryam86 Bekend lid

    17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ging gewoon met mijn dochter op bed liggen :D kan geen stoel tegen op.
     
  7. MamiReg

    MamiReg Actief lid

    25 mei 2011
    274
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb deze gliding chair van Bambino. Dat is een schommelstoel die niet schommelt, maar heen en weer glijdt. Ook geschikt voor mensen die wagenziek worden in een gewone schommelstoel zeg maar. Het is heeeerlijk ontspannend, voor zowel de ouder als de baby.

    Hij kwam samen met bijbehorende voetenbankje die ook glijdt. Ik heb meen ik 200 euro betaald incl verzendkosten (via Ebay in de UK gekocht) Het frame is massief hout en de kussens van microfibre. Eigenlijk niet heel mooi die stof, maar dat kan je altijd naar eigen smaak bekleden. Groot voordeel vind ik is dat het de (parket-)vloer niet beschadigd omdat hij schommelt in een frame dus niet rechtstreeks op de grond.

    In de VS zijn deze stoelen in zowat iedere babykamer te vinden. Let voor de grap maar eens op, op tv bij bevallingsverhalen, the nanny of films :D Het origineel wordt gemaakt door Dutailier (Canada) maar die stoelen zijn makkelijk 800 dollar.

    Kortom, ik ben heel enthousiast!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • stoel.jpg
      stoel.jpg
      Bestandsgrootte:
      8,1 KB
      Weergaven:
      1.146
  8. Laura1986

    Laura1986 Bekend lid

    21 nov 2011
    513
    0
    0
    Applicatiebeheerder middelbare school en eigenares
    Dordrecht
    Bedankt voor de reacties!

    Morgen gaan we naar de Ikea om laminaat te kopen en wilde we ook o.a. naar die Poäng wilden kijken, maar die gliding chair van bambino klinkt ook wel heel interessant! Alleen jammer dat je die dan niet eerst uit kan proberen.
     
  9. Kara

    Kara Fanatiek lid

    2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    met deze vraag zaten wij ook. een klassieke schommelstoel vind ik erg mooi, maar ik kon er geen vinden die ook nog lekker zat! plus, in een schommelstoel kan je niet echt lekker stil zitten. lijkt me niet altijd even lekker in en uit de stoel gaan.
    de poang van ikea vond (vind? haha) eigenlijk helemaal niet mooi, te standaard en in veel huiskamers te vinden.. maarrrrr ik ging er eens in zitten, en die zat meteen goed, mét de optie om lichtjes heen en weer te wiegen!
    en nu hebben we er twee: een boven en een beneden! haha :)
    plus, niet duur, dus als het echt niet bevalt...

    succes!
     
  10. Laura1986

    Laura1986 Bekend lid

    21 nov 2011
    513
    0
    0
    Applicatiebeheerder middelbare school en eigenares
    Dordrecht
    We hebben gisteren inderdaad de Poang geprobeerd en ik vond hem best comfortabel! Niet echt lekkere armleuningen denk ik om te voeden, maar ik vermoed dat het met een kussen onder je arm wel te doen is.

    Ik ben ook nog steeds wel nieuwsgierig naar die Bambini gliding chair. Ik lees gemixte reviews. Veel mensen zijn er helemaal weg van, maar anderen klagen dat hij teveel herrie maakt... En jammer dat je die niet ergens in een winkel kan proberen...
     
  11. Syrse

    Syrse Fanatiek lid

    9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een zetelbed staan in de kinderkamer, dus we gaan die gebruiken voor te voeden. Als baby een huilbaby blijkt of eens ziek is, of de ene moet écht kunnen doorslapen, klappen we het gewoon uit tot bed en blijft een van de twee bij de baby slapen :p
    En de Poang van Ikea staat hier in de woonkamer, dus als dat niet werkt, kunnen we die ook altijd nog proberen.
     
  12. Andrea85

    Andrea85 Fanatiek lid

    18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    De armleuningen van de Poäng zitten mij niet in de weg bij voeden of wiegen, maar heb daar idd ook over getwijfeld. Ik had eerst een soort stijve keukenstoel met armleuningen op de babykamer staan, en dus met een korte rugleuning, pfff, wat vreselijk zat dat zeg :D Ben echt blij dat we die nu op zolder hebben staan.
     
  13. MamiReg

    MamiReg Actief lid

    25 mei 2011
    274
    0
    16
    NULL
    NULL
    Herrie? Heb ik echt geen last van. Hij is zo goed als geluidloos :(
     
  14. melissie6

    melissie6 Actief lid

    7 feb 2012
    373
    0
    0
    USA
    Wij hebben ook een gliding chair met bijpassend voetenbankje (glijdt ook heen en weer) en wonen inderdaad in de VS ;)

    Die van ons is van een ander merk en was zo'n 180 dollar. Ik vind het ideaal en nu al rustgevend. Gisteren nog op gezeten om even bij te komen toen ik bezig was in het kamertje.

    Wij hebben trouwens een witte stoel (hout) met hele lichtroze bekleding.
     
  15. MMM74

    MMM74 Fanatiek lid

    18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Deze heb ik nu in schommelvariant, heerlijk ding!!! Al is deze ook perfect hoor, je kan lekker wiebelen waardoor de babe goed in slaapt valt.
     
  16. MMM74

    MMM74 Fanatiek lid

    18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Ik heb er trouwens wel een andere bekleding omheen gedaan want vond die van de IKEA zo saai. Nu past het mooi bij de babykamer (zelfde motief als in het aankleedkussen en de lakentjes).
     
  17. Steffy

    Steffy Lid

    27 apr 2011
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
  18. Linana

    Linana Niet meer actief

    Poang stoel! gewoon ff een schapenvachtje en kussentje erbij en staat helemaal leuk :D
     
  19. Kiewie

    Kiewie Fanatiek lid

    10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    we hebben nog de oude schommestoel van mijn oma die we op de babykamer neer wilden zetten.
    Ik wil hem het liest houden zoals hij is (gewoon hout en niet geverfd), maar vriendlief wil hem wit maken.. dus zijn er nog niet over uit. We vragen of smoeder er een nieuw kussen voor in wil maken.
     
  20. ukkie1985

    ukkie1985 VIP lid

    27 mrt 2012
    6.134
    0
    0

Deel Deze Pagina