Wat waren jullie eerste symptomen van de zwangerschap?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Pukkie1, 11 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Dit heb ik nog steeds niet, ben al 7 weken nu
     
  2. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Bij mijn zoontje niets.
    Op een gegeven moment rugpijn rond 12 weken. Laten maagzuur dat voor helse pijnen zorgde (ik kon niet meer normaal rechtop staan of zitten en heb zo vaak heel hard gehuild en gezegd dat ik het niet meer trok van de pijn. Ik kon werkelijk niets dan dubbel op de grond liggen).
    Omeprazol zorgde ervoor dat ik weer kon ademhalen en functioneren. Wat een wondermiddel
     
  3. Aanne88

    Aanne88 Bekend lid

    19 feb 2016
    741
    233
    43
    Op 10dpo kreeg ik een fixe steek en daarna kreeg ik soort van menstruatiekramp dus dacht dat ik ongesteld werd maar in tegendeel ik was zwanger
     
  4. hoop28

    hoop28 Fanatiek lid

    29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Eigenlijk niets van die kwaaltjes die je verwacht in het begin, waar je zo hard naar op zoek gaat haha. Voelde me zo goed dat ik dacht, zit er vast niet in. Maar toen voelde ik me opeens zo gespannen, alsof ik een presentatie moest geven of heel verliefd was ofzo. Twee dagen later haar ik mijn eerste positieve test in handen.
     
  5. jadie

    jadie Bekend lid

    18 aug 2016
    767
    209
    43
    Kreeg het heel erg warm en ongelovelijke dorst bij de eerste
    Bij de tweede was het een beetje een verrassing we waren net gestopt met de pil alleen bleek ik toen al 12 weken zwanger te zijn. Ben ziek geweest met ab kuur, maar dit had ik niet verwacht achteraf wel veel dorst gehad maar omdat we er nog niet mee bezig waren is het me niet opgevallen. Nu moe en maagzuur.
     
  6. Lovebabys

    Lovebabys Actief lid

    13 nov 2009
    462
    383
    63
    Vrouw
    Voor NOD:
    Levens echte dromen.
    Hele rommelende darmen.
    Enorm winderig.
    Moe en alle symptomen dat ik ongi zou worden. Zelfde rugpijn. Had het dus niet verwacht.

    Avond voor nod duidelijk positief getest
     
  7. Moppie35

    Moppie35 Bekend lid

    6 mei 2016
    541
    205
    43
    Vrouw
    Zuid-Limburg
    Buikpijntjes, die bij niezen en hoesten forse steken werden.... auwww. Opeens herinnerde ik me die weer. Bandenpijnen dus! En verkouden, al twijfel ik of het nu ook van de overgang van vakantie komt.
     
  8. Tonks

    Tonks Bekend lid

    5 jul 2014
    519
    53
    28
    Dromen alsof het echt was , kan veel dromen nu nog herinneren. En warm snachts, zodat ik mijn voeten echt onder de deken uit moest steken, die waren zooo warm! De rest van de symptomen kwamen volgens mij pas nadat ik getest had.
     
  9. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Grappig. Die levensechte dromen had k juist in de periode net na de bevalling.
    Hier vannacht trouwens een levensechte droom gehad. Wist écht even niet meer het verschil met de werkelijkheid te onderscheiden.
    Ben benieuwd of het nu daadwerkelijk een symptoom is ;)
     
  10. Lola1987

    Lola1987 Actief lid

    20 jul 2018
    472
    245
    43
    Vrouw
    Rommelende darmen, zware borsten, misselijk en heel veel moeten plassen! Had dit al 8 dagen na mijn ICSI terugplaatsing, terwijl ik pas na 13 dagen mocht testen.. wist toen al genoeg! Heb dit traject ook in een natuurlijke cyclus gedaan, dus maakt het ook wel duidelijker uiteraard. Wat ik het meest irritant vind: Ik word nu al 6 dagen rond 5 uur 's nachts wakker omdat ik moet plassen en kom dan niet meer in slaap!
     
  11. ClandeStinee

    ClandeStinee Actief lid

    24 mei 2018
    122
    118
    43
    Vrouw
    Rond 11 dpo begonnen mijn borsten gevoelig te worden, maar een andere gevoeligheid dan voor een menstruatie aan, dus op 12 dpo positief getest en de gevoeligheid is sindsdien alleen maar erger geworden!
     
  12. Lyan88

    Lyan88 Actief lid

    11 dec 2016
    130
    16
    18
    Friesland
    Dingen vergeten..
    2 dagen over tijd
    Zin in ketchupchips (heb ik nooit)
     
    Justlala vindt dit leuk.
  13. Paz

    Paz Niet meer actief

    Hele gevoelige borsten, en mn tepelhof was ineens groter en donkerder.
    En ook hier toen de levendige dromen, om bang van te worden af en toe zo echt leek het.
     
  14. Libelledepelle

    25 sep 2018
    12
    5
    3
    Vrouw
    Mijn eerste symptoom was dat ik geuren heel erg sterk kon ruiken. Ik kon een shoarmatent op afstand ruiken.
    Dag erna een zwangerschapstest gedaan en die was hartstikke positief! Daarna werd het steeds erger met het ruiken en kon ik veel geuren echt niet verdragen, dat werd wel iets minder na 12 weken.
     
  15. Stz90

    Stz90 Actief lid

    2 jul 2018
    172
    163
    43
    Rotterdam
    Sinds deze week rommelende darmen, ruik inneens beter, moe, banden pijn, geen PMS klachten terwijl ik die normaal wel heel erg heb. Toen dir uitbleven wist ik het meteen
     
  16. MamavanNRAJ

    MamavanNRAJ Niet meer actief

    Nooit verkouden en nu ineens strontverkouden geweest sinds een week voor nod . Dit was ook zo met mn zwangerschap hiervoor. Bij de andere 3 zwangerschappen weer daarvoor vooral misselijk als eerste symptoom vanaf twee dagen voor nod al.
     
  17. TigerAngel7

    TigerAngel7 Fanatiek lid

    2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Bij de 1e na een doktersbezoek wegens een slijmvlies en keelontsteking, en andere symptomen waardoor de arts vroeg of ik niet zwanger was, thuis gelijk getest en ook knalpositief

    Bij deze wist ik het gewoon, en zei mn gevoel dat ik moest testen. Dit kwam vooral omdat ik sterker begon te ruiken, en bijna over mn nek ging van de geur van thee (nu gelukkig niet meer zo extreem)
     
  18. Mitsy

    Mitsy Actief lid

    16 mei 2018
    117
    85
    28
    Vrouw
    Vanmorgen positief getest.
    Ik voel me de hele week al niet helemaal mezelf. 9 dpo heb ik negatief getest dus ik dacht dat er een griepje aan zat te komen.
    Ik voelde me met vlagen duizelig, opeens veel honger en eten overdag terwijl ik normaal weinig eetlust heb overdag.
    Mijn borsten waren wat gevoelig en mijn tepels jeuken.
    Met vlagen misselijk.
     
  19. Annebeth

    Annebeth Bekend lid

    11 sep 2015
    688
    449
    63
    Mijn symptomen waren anders dan bij mijn eerste zwangerschap. Dat vind ik wel apart om mee te maken :)

    -vanaf de eisprong af en aan gerommel onderin mijn buik
    - vanaf 8 dpo samentrekkende baarmoeder/bandenpijn bij plotseling opstaan of hoesten
    -11-13 dpo een zenuwachtig / vlinders in de buik kriebelig gevoel. Dat vond ik persoonlijk het leukste symptoom
    -veel lage rugpijn.
    -meer boertjes en scheetjes, haha
    -opgezette buik vanaf 12 dpo.
    -trekkend gevoel aan de rechterkant onderin mijn buik, maar soms ook na onder mijn navel
    -sneller rode wangen
    -kouder dan normaal
    -veel trek
    -verkoudheid (kan ook toeval zijn)
    -beter ruiken
     
    Madelie vindt dit leuk.
  20. kikker1

    kikker1 Fanatiek lid

    22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Buikpijn alsof ik spierpijn heb, daaraan herkende ik het.
    Ook veel plassen, pijnlijke borsten en het gevoel dat er n griepje op komst is.
     

Deel Deze Pagina