Wat was je allerleukste kraamcadeau?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Yellowsun, 29 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellowsun

    Yellowsun Fanatiek lid

    23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    binnenkort bevalt mijn schoonzus van haar allereerste kindje, omdat mijn broer al kinderen heeft uit een eerder huwelijk hebben ze al heel veel spulletjes.
    Nu zou ik heel graag een leuk cadeau willen geven maar heb niet zoveel ideeen.
    Wat was het leukste wat jullie gekregen hebben ??
     
  2. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    Een stoeltje waarop het geboortekaartje was geschilderd.

    En niet gekregen, maar pas geleden zelf besteld: een geboortebord.
     
  3. Lunarosa

    Lunarosa Actief lid

    24 jul 2017
    183
    135
    43
    Vrouw
    #3 Lunarosa, 29 jul 2017
    Laatst bewerkt: 29 jul 2017
    Ik kreeg een dromenvanger als kraamcadeau, vond ik erg leuk en origineel. Zoon is intussen bijna 5 en deze hangt nog steeds bij zn bed.
     
  4. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Bij m'n eerste rolkoffer met toilettasje. Nu heb ik leuke dingen voor mezelf gehad maar het leukste tot nu toe is een besteksetje met zijn geboortedatum en naam het leukste
     
  5. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Ik weet niet of t een jongen of meisje wordt maar hier pasgeleden bevallen van een dochtertje en de leukste cadeaus vond ik een mooie houten poppenwagen en een zilveren armbandje met naam.
     
  6. VBJ82

    VBJ82 Niet meer actief

    Kraammand met voor elke dag een cadeautje
    Badjas met naam erop geborduurd

    Verder ben ik super blij met mijn badcape/doek van Baby's only. Al vier jaar bijna dagelijks in gebruik!
     
  7. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.627
    3.753
    113
    Niet origineel maar wel heel blij mee: net van mijn broers de Puckababy 4 seizoenen gekregen!
     
  8. juf21

    juf21 Bekend lid

    20 mei 2012
    725
    139
    43
    Ik heb een geboortedoos gekregen in het thema van het geboortekaartje. Hierin zitten alle eerste spulletjes.

    En ik vond het boek 'Pap en mam vertellen over jou' ook heel erg leuk. Een invulboek die doorgaat tot in de tienerjaren.
     
  9. Kristientje

    Kristientje Fanatiek lid

    11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Leuk topic!

    Een kraammand lijkt me een super leuk cadeau, wat zat er zoal in @VBJ82 ? Anders ben ik niet nieuwsgierig hoor :p

    Hier vond ik de zelfgemaakte slabbetjes van mijn zus echt een top cadeau.
    Van iemand een mooi borduurwerkje met zijn naam erop gekregen, hangt op zijn kamertje.
    Verdere toppers: functionele dingen zoals de antilekbeker van Tupperware, metalen kinderbestek, een tassenhaak om je verzorgingstas aan de kinderwagen te hangen. Enz :)
     
  10. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik ben toch wel erg blij met de Stokke Trip Trap die we hebben gekregen.
    En een boek met mijn eerste jaar, vond ik zo leuk.
     
  11. 1982Justme

    1982Justme Niet meer actief

    Een groot voorleesboek van annie mg schmidt.. lang uit voorgelezen!
     
  12. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Pfoe wij hebben echt heel toffe dingen gekregen, maar ik kies toch voor mn moeder haar eigengemaakte kado;

    Een meetlat, met een boom erop en uilen gemaakt van stenen. Ik vind hem zo onwijs mooi, daar kan eigenlijk geen gekocht kado tegenop.
     
  13. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Een gegraveerde zilveren rammelaar met bijtring. Beide kids hebben daar zo fijn mee gespeeld. Nu in de bewaardoos voor later. Zo lief met die kleine bijtmarkeringen
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  14. Lindah

    Lindah Bekend lid

    21 apr 2012
    980
    131
    43
    Brabant
    Bij de eerste het 10-dagen-pakket(elke dag een cadeautje uit pakken) en de bestekset met naam en geboortedatum.
    Bij de tweede, het 10-dagen pakket en een knuffel met op de ene poot naam van de baby en op de andere poot de geboortedatum.

    Volgens mij hierboven een vraag wat er in de kraammand(wij noemen het 10 dagen pakket, zat;
    Bijtring, kleine vormenstoof, kleertjes, speeltje voor in de box, boekje om bij te houden over de kraamweek, lekkere douchegel, kleerhangertjes, slinger met girl erop
     
  15. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    een kraammand
    een stoeltje met het geboortekaartje erop geschilderd

    en mijn vader (met zn worstenvingers) heeft een heel borduurwerk gemaakt ter grootte van een A4tje (zijn vrouw deed dat voor háár kleinkinderen ook).
     
    toch3 vindt dit leuk.
  16. Mar18

    Mar18 Bekend lid

    30 jun 2014
    538
    207
    43
    Oef had veel leuks gekregen...

    Stoeltje met geboortekaartje erop!
    Houten doos met: baby's eerste spulletjes om te bewaren
    Voorlees boekje met z'n naam
    Logeer koffertje met naam
    Bestek
    Boek om in te vullen: baby's eerste jaar
    Speelkleed
    Tanden / eerste haarlokje bewaardoosje
     
  17. Logan

    Logan Niet meer actief

    Ik had veel leuke dingen :)

    •Slabber en spuugdoek met naam
    •Little dutch spullen. Treintje, mobiel, speelkubus en zo.
    •Duplo! Echt een aanrader, nu hebben we er nog niks aan maar 300 knuffels liggen uiteindelijk ook maar te verstoffen ;)
    •Vtech droomland projector, zoontje gebruikt hem als knuffel en de zachte geluidjes zorgen er voor dat hij goed in slaap valt
    •Sowieso speelgoed was ik blij mee.
    •Geboortekaartje geschilderd op hout
     
  18. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Heel eerlijk? Een cadeautje dat voor mij was haha. Mijn moeder had echt een heerlijke doucheolie voor mij gekocht en daar heb ik de hele kraamweek zo intens van genoten, was echt een heerlijk ontspanmoment na een nacht met weinig slaap en al die lichamelijke ongemakken. Natuurlijk vond ik alle cadeautjes voor de baby ook heel leuk (vooral het houten speelgoed en de voorleesboekjes). Ik zou dus vooral iets voor het hele gezin kopen, niet alleen voor de baby maar ook voor ouders en broer/zus. Ik vond dat de leukste cadeautjes :)
     
    Yellowsun vindt dit leuk.
  19. Meisje@12345

    Meisje@12345 Fanatiek lid

    19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Geld, leuke setjes kleding die echt mijn smaak zijn, een mooie opberg zak voor aan de box, houten klompjes met de naam erop geschilderd,cadeau bonnen, mooie poppenwagen Dat zijn de dingen die echt zijn blijven hangen.
     
  20. LiveLifeLovely

    LiveLifeLovely Niet meer actief

    Lastig hoor. Heb hier iig van drie groepen mensen grote bedragen, waar ik nog wat voor moet verzinnen.

    Ik ben zelf juist niet zo van die gepersonaliseerde dingen enzo. En voor een tweede heb ik het meeste wel in huis.

    Jullie nog ideeen? Dacht zelf iig aan een houten loopfietsje voor jongens.
     
    Yellowsun vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina