Wat was je ongeveer kwijt aan de babyuitzet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Prettykitty, 30 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Bij de eerste

    Box - €0,- (gekregen)
    Commode + ledikant - €150,-
    Nieuw ledikant - €150,-
    Kast - €200,-
    Kinderwagens - €130,- & €499,-
    Autostoel zat bij de kinderwagen van €130,-
    Kinderstoel - 0,- (gekregen)
    Schommelstoel - €70,-
    Bad + accesoires - €0,- (gekregen)
    Kleertjes - €100,-? Geslacht wisten we niet
    Lakentjes & dekentjes - €0,- (gekregen)

    Ongeveer €1500,-

    Bij zoon;
    autostoel - €169,-
    co-sleeper - €149,-
    Lakentjes etc - €120,-

    Ongeveer €500,-
     
  2. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Rond de 2000 zeker wel!
     
  3. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Leuk om te lezen dat er zoveel verschil in zit.
    Ik moet zeggen ik heb bijna alles wat ik heb gekocht trouwens met korting gekocht. (Bijvoorbeeld 20% bij Prenatal)

    Knap dat sommige maar z'n 600 euro hebben uitgegeven. Vraag me echt af hoe dat kan, want sommige dingen zijn echt prijzig.

    Wij moeten nog zoveel dingen hebben, maar ik zal hier zeker in het bericht plaatsen wat ik uiteindelijk heb uitgegeven.
    (Vind Baby shoppen wel echt heel leuk! :D)
     
  4. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    #24 MirW, 4 jul 2017
    Laatst bewerkt: 4 jul 2017
    Bij de eerste hebben we vrijwel niets (nieuw) gekocht. Een commode hadden we al, gebruikten we al jaren als kastje in een van de slaapkamers, dus geverfd en klaar. Ledikantje en wieg stonden bij mijn ouders op zolder en konden we zo gebruiken, kinderwagen (combi) met Maxi-Cosi hebben we tweedehands gekocht voor een euro of 200. Babyfoon hadden we niet nodig. Mijn moeder had ook nog dozen vol washandjes, hydrofielen, lakentjes, spuugdoekjes, kruiken etc. liggen die nog prima waren. (sommigen al 40 jaar oud!!) Verder natuurlijk een badje/luieremmer/nagelsetje/kam en borsteltje/monddoekjes. Een nieuw matrasje voor in de wieg, maar dat was nog geen 40 euro.

    De Commode was zo groot dat we die tevens als kledingkast voor zl konden gebruiken. Op de 9-maandenbeurs een kolf en magnetronsterilisator met flessen aangeschaft voor 75 euro. Een wipper gewoon van Prenatal, zal nog geen 50 euro geweest zijn, een campingbedje ook van Prenatal, geen idee van de prijs meer. Verder dan alleen wat kleertjes en rompertjes. Dus meer dan 400 euro zijn we zeker niet kwijt geweest.
    In het kamertje hebben we toen alleen een behangrand op de muur geplakt en het oorspronkelijke behang laten zitten.

    Voor onze 3e hebben we een nieuwe combiwagen aangeschaft met autostoel maar waren we nog geen 400 euro aan kwijt. Toen hij er eenmaal was wilde ik toch wel een babyfoon, omdat ik hem anders slecht hoorde, maar die was 80 euro. Ik hoef er geen met liedjes/camera/thermometer etc. dat vind ik onnodig. Ik heb een jaar bv gegeven, gewoon het flesje uit de babydoos gebruikt en verder niets aangeschaft dan wat kleertjes/rompers. Een warme Lodger minibunker (winterbaby) en een dekentje voor in het ledikant heb ik van mijn ouders gehad. 2 rollen behang en een kleine pot zilveren muurverf was het wel voor de babykamer. De gordijnen heb ik zelf gemaakt en het dekentje voor in de wieg heb ik zelf gehaakt.

    Voor deze baby heb ik ook nog niets gekocht en heb ik denk ik ook niet echt iets nodig dan wat kleertjes. Als alles goed blijft gaan gaat deze baby weer gewoon bij ons op de kamer, de wieg staat nog op zolder, de commode is nog door onze dreumes in gebruik en die kunnen ze straks samen wel gebruiken. Ik denk wel dat ik los ga met kleertjes als het een gezond meisje blijkt te zijn... Na het overlijden van onze babydochter kan ik het nog steeds niet laten om te spieken bij de meisjeskleding als ik voor de jongens op pad ben...
    Als deze baby een jongentje is heb ik qua bedlinnen niets nodig, als het een meisje is heb ik nog dekentjes van onze dochter liggen, maar zal ik nog wel lakentjes nodig hebben.
     
  5. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik schat zo'n 2500 maar heb nog niet alles wat ik wil hebben. Maat eerlijk heb ik ook niet gelet op de kosten en gewoon gekocht wat we leuk vonden.
     
  6. jeske160789

    jeske160789 Bekend lid

    9 sep 2015
    553
    72
    28
    Tot nu toe denk ik 300euro, en heb bijna alles in huis. Dit aan kast en ledikantje en losse spulletjes.

    Maar dit komt puur doordat we veel hebben gekregen van de opa en oma's en beide jarig en daar spulletjes gevraagd.

    Ohja alle hydrofiele luiers enz. Heb ik gehaald met vvv bonnen die nog lagen te verstoffen in de kast
     
  7. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Combinatie van nieuw en tweedehands.

    - Box + ledikant + matras + grote hemnes commode/kast €160
    - Cosleeper + hoeslakens €100
    - Bedtextiel (ledikant/kinderwagen/wieg) €150
    - Boxkleed + wikkeldoek + voetenzak €150
    - Draagzak Tula €160
    - Kinderwagen + maxicosi €500
    - Kinderstoel €10
    - Verf + behang + accessoires €150
    - Kleding €300
    - Babyfoon €65
    - Flessen + spenen €50
    - Wipstoel €50
    - Boxmobiel €15
    - Overig €150

    In totaal rond de €2000

    Sommige dingen van marktplaats, sommige dingen nieuw.
    Valt me dus heel erg mee als ik hier boven de bedragen voorbij zie komen :D
     
  8. nosilla

    nosilla Fanatiek lid

    31 okt 2016
    1.579
    972
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Wij hebben vrijwel alles nieuw gekocht of gekregen op een paar dingen na.

    Kinderwagen + accessoires : € 750,-
    Maxi-cosi Pebble: € 30,- (Maxi-Cosi citi zat gratis bij kinderwagen maar hebben het prijsverschil betaald om de Pebble te nemen)
    Maxi-Cosi Familyfix: € 129,-
    Babykamer (meubels, matrasje + verf etc.): € 1000,-
    Badje (incl. standaard, luieremmer, badthermometer en afvoerslang):
    Verzorgingsproducten: Cadeau gekregen
    Elektrische kolf (Medela swing maxi): € 155,-
    Wieg: Gratis (familiewieg)
    Gordijnen babykamer: € 30,-
    Stoel kinderkamer: Cadeau gekregen
    Stokke Tripp Trapp + alle accessoires: Nieuw cadeau gekregen
    Box: Gratis (mijn oude box)
    Mobiel box + muziekdoosje(s): Cadeau gekregen
    Luiertas: Gratis bij kinderwagen
    Positiekleding: Ca. € 100,- denk ik
    Aankleedkussen: € 12,50

    Hoeveel ik aan kleding uitgegeven heb weet ik niet meer, wel behoorlijk wat maar ik heb dit de afgelopen maanden beetje bij beetje gekocht dus hoeveel zou ik echt niet meer weten. Zelfde geldt voor dingen zoals hydrofielen, spuugdoekjes en alle kleine prulletjes zoals thermometer etc. Ik denk dat dit in totaal ook nog wel op zo'n 750 euro komt. Verder hebben we nu alles, moeten alleen een babyfoon maar wachten daar nog heel even mee. Als we die kopen komt er nog zo'n 150 à 200 euro bij.

    Maar je kan het zo gek maken natuurlijk als je zelf wilt.
     
  9. jessiejz

    jessiejz Actief lid

    19 apr 2013
    291
    66
    28
    Vrouw
    verzorgende ig
    Gelderland
    Denk zo rond de 5000-5500 als ik alles bij elkaar optel.
    Wij houden niet van 2e hands dus alles nieuw en alleen gekeken naar wat we mooi en praktisch vinden.
    Kamer hoefden we niet veel aan te doen, alleen gordijnen en een likje verf. dus dat was nog het goedkoopste
     
  10. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Wist je dat je in Fr de huur van een Borstkolf (enkel-/dubbelzijdig elektrische, van medela of welk merk je wil en ze beschikbaar hebben) 100% vergoed krijgt van de verzekering, ongeacht de tijd dat je het huurt? :) accessoires set vergoeden sommige mutuelle ook. :)
    Je moet wel een ordonnance hebben maar bij mijn maternité krijg je die standaard mee als je naar huis gaat. :)
     
  11. Lisa1987

    Lisa1987 Fanatiek lid

    11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    #31 Lisa1987, 5 jul 2017
    Laatst bewerkt: 5 jul 2017
    denk bij de eerste ook rond de 2000-2500. Gelukkig kregen we de kinderwagen (1200) van mijn ouders. Bij deze een stuk minder maar wilde en aantal spullen nieuw;
    Boxkleed 40
    Flessen 20
    Hydrofiele spullen; 20
    Beddengoed; 30
    Kamer; 80 (verf e.d.)
    Kleren; 50
    Babyfoon; 180
    Trip trap; 125
     
  12. nosilla

    nosilla Fanatiek lid

    31 okt 2016
    1.579
    972
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Oh wist ik helemaal niet! Naja heb er nu al een gekocht, maar even bij de mutuelle navragen of zij nog wat vergoeden, altijd mooi meegenomen haha :p Bedankt voor de tip!
     
  13. Mien30

    Mien30 Fanatiek lid

    6 jul 2015
    1.605
    431
    83
    Vrouw
    Commode en ledikant: € 350
    Kast: gekregen
    Wieg: geleend
    Matras wieg en ledikant € 150
    Badje € 50
    Kinderwagen: gekregen
    Lakens, boxkleed en dekens € 150
    Kleding: €150
    Flesjes, spenen en verzorging: € 75
    Lampen, verf en aankleding: € 100
    Trip trap met newborn set: € 125
    Babyfoon: € 65
    Box met matrasje: € 100
    Luiertas: € 35
     
  14. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Wauw ik vind 600 euro juist heel netjes!
    Knap zeg!

    Ik zit nu al op 500 euro, en dan moet ik nog een kledingkast, commode, verzorgingsproducten, babymedicijnen, kruiken, babynestje (oké die wil ik, hoef je natuurlijk niet per se te kopen)
    Kleding! Heb pas een paar dingen gekocht.
    Heb 250 luiers.
    Moet nog hydrofielen
    Verf een aankleding voor de babykamer.
    En nog heel veel andere dingen.

    Dus vind je uitgave echt mega knap! :D
     
  15. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Ohja en nog een boxkleed, slaapzak(ken)! Elke keer denk ik ohja dat heb ik ook nog nodig en dat hehehe
     
  16. BakingSoda

    BakingSoda Bekend lid

    1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Ga es proberen een lijstje te maken....

    Oudste kind:
    Kinderwagen, box, wieg, maxi cosi, wipstoel, kinderstoel, tummytub,en alle toebehoren erbij: gratis
    Kleding/ verzorgingsproducten, speelgoedjes, textiel voor ledikant: €250,-
    Babykamer: €666,-
    Matras ledikant: €100,-
    Borstvoeding en flessenspullen: (kolf gehuurd) €100,-
    Draagdoek en draagzak: gratis
    Badje: €40,-
    Babyfoon: €50,-

    Totaal: €1100

    2e kind:
    Krijgen weer opnieuw een kinderwagen....toch handig schoonzussen die al grote kinderen hebben :) nu met maxi cosi die past op de kinderwagen met adapters....dat had de vorige niet, erg lastig na een KS.
    Verder hebben we alles nog bewaard, kon er nog geen afstand van doen. Babyfoon is kapot gegaan, dus die wordt nieuw gekocht en matras voor in ledikant vind ik dat dat nieuw gekocht moet worden. En een commode....onze commode is stuk bedenk ik me nu, de lades gaan niet meer goed dicht. Maar dat wordt er eentje van mp denk ik.

    Verder kleding voor een evt meisje....bij een jongetje zijn we redelijk voorzien.
    (Ik heb 3 nichtjes dus weet nu al dat ze met zakken vol aan zullen komen :)

    Valt me best mee :)
     
  17. Sweety28

    Sweety28 Bekend lid

    25 jun 2014
    806
    284
    63
    #37 Sweety28, 9 jul 2017
    Laatst bewerkt: 9 jul 2017
    Naar aanleiding van dit topic heb ik eens even een optelsom gemaakt en schrik er toch wel van hoeveel je toch nog wel kwijt bent. Nu hebben wij wel alles nieuw gekocht maar toch ook gekeken naar aanbiedingen. Anderzijds als ik andere hier zie valt het qua kosten bij ons nóg mee.. Al dacht ik met 2000 euro, max. 2500 euro wel klaar te zijn haha. Maar eenmaal zwanger was/ben ik toch wel kritischer met alle spullen. :rolleyes:

    Babykamer € 1200 (ledikant, aerosleepmatras, klamboe, commode, wandrek, kast, schommelstoel)
    Wieg Chicco next 2 me € 200
    Joolz Geo kinderwagen € 940 (incl. reistas, voetenzak, adapterset en regenhoes)
    Maxicosi € 129
    Gordijnen voor babykamer (verduisterende rolgordijnen én overgordijnen) € 360
    Babyfoon € 100
    Wipstoel € 60
    Subtotaal € 2.989 zeg maar € 3000

    En dan dus zeker voor € 500 aan kleine spul (boxmatras, boxkleed, dekentjes, hoeslakens, luieremmer, badje, voetenzak maxi cosi, etc.)

    Totaal minstens € 3500.

    De geboortekaartjes moeten we nog bestellen maar zal uitkomen op ca. € 250
    (kaartje ca. 190 euro voor 80 kaartjes en 60 euro voor postzegels) en komt er dan ook nog bij.

    Hier zit nog niet alles bij in.. Hebben tussendoor steeds kleding, monddoekjes, hydrofiele doeken etc. gekocht en hiervan geen bonnetjes bewaard. En ook m'n eigen zwangerschapskleding heb ik hier niet in meegenomen. En we hebben laatst al pampers ingeslagen voor 60 euro in totaal.. Was 50% korting. Hebben nu 3 pakken in maat 1 en 2 maanddozen maat 2.

    Wat een geld bij elkaar... en dan is hij/zij nog geeneens geboren. :D

    En dan hebben we ook nog eens heel veel van de opa en oma's gekregen, met m'n babyshower ook nog flink verwend en nóg hebben we niet alles.. :confused:
     
  18. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Haha dat snap ik.
     
    BakingSoda vindt dit leuk.
  19. sumer93

    sumer93 Bekend lid

    17 jun 2015
    690
    300
    63
    NULL
    NULL
    Wij waren denk ik zoon 6.500 kwijt. Hebben alles nieuws gekocht.
    Wel hebben wij het kamertje, kinderwagen, box + kleed etc in neutrale kleuren gehouden zodat we dat ook bij de tweede kunnen gebruiken.

    mocht de tweede een meisje worden dan kunnen we redelijk goedkoop leuke aankleding in het roze kopen wat nu blauw is, en de hydrofiel doeken enz. maar dat zijn niet echt de dure dingen (heb deze allemaal bij mamaloes gekocht)

    Verder hebben wij ook een isofix 2-way gekocht en een sleepyhead wat toch wel duurdere dingen waren. maar goed ook die gebruik je vaker dan 1 keer.

    kleertjes variërend heb merk kleertjes maar ook van de zeeman..

    je kan het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt.
     
  20. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Wij hebben alles nieuw gekocht! Inclusief eerste kleertjes zo'n 4000/5000 euro.
    En nu de 2de komt zal het ook nog aardig wat kosten. Verhuizen van de kamers enzo
     

Deel Deze Pagina