Wat was je ongeveer kwijt aan de babyuitzet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Prettykitty, 30 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.081
    5.270
    113
    Ik weet het niet precies meer:
    Wagen : nieuw gekregen a 500
    Maxicosi: gratis bij de wagen
    Luiertas : 35 euro bijbetalen ( kreeg eeen standaard bij de wagen)
    Bedje en comode : 2de hands gekregen
    Box : marktplaats 75 euro
    Kinderstoel : nieuw gekregen a 150
    Speelkleed: nieuw gekregen a 100

    Tja en dan de benodigdheden, dat tikte onbewust wel aan. 2 x met oma wezen shoppen ( en heeft betaald) en toen elke keer ruim 200 kwijt. Daarnaast zelf ook veel gekocht.
    Kleding heb ik wel veel uitgegeven, veel merk en dat vind ik achteraf zonde. Maar al met al hebben wij ook veel gekregen dus dat scheelde ook.
     
  2. mama0103

    mama0103 Bekend lid

    15 mrt 2016
    507
    39
    28
    Vrouw

    gelukkig... ik ben niet de enige die zo veel heeft uitgegeven haha
     
  3. kleinebeer

    kleinebeer Bekend lid

    5 feb 2017
    623
    334
    63
    Ik ga dat echt niet uitzoeken :| Denk dat ik dan een rolberoerte krijg :roflmao:
     
  4. xNadine

    xNadine Actief lid

    27 jul 2016
    383
    39
    28
    Wij hebben ook wel wat uitgegeven, maar dit komt vooral omdat we de eerste in onze vriendengroep waren die een kindje kregen, dus we moesten alles nieuw kopen. Dit is ongeveer wat we uit hebben gegeven:

    Babykamer €600
    Kinderwagen €650 (met gratis maxicosi)
    Dekens, lakens en slaapzakken: €300
    Kleding: €300
    Verzorgingsartikelen: €250
    Verf, behang voor de kamer, lamp etc: €250
    Ander textiel (Aankleedkussenhoezen, hydrofielluiers, etc) €150


    Dit was het ongeveer denk ik. Ik zal vast het 1 en ander vergeten zijn, ik bleef maar kopen. :rolleyes:
     
  5. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.746
    15.178
    113
    Toevallig laatst uitgerekend, schrok er behoorlijk van:rolleyes:
    Was zo'n €4500
     
  6. Roxje

    Roxje Actief lid

    17 apr 2017
    133
    52
    28
    Vrouw
    Groningen
    Hmm , heb alleen nog maar een kinderstoel a €450 euro.
    Kinderwagen wel al besteld a €1100.
    Paar pakjes a €100 .
    Oja Mn trots Voedingskussens van de kick €15


    Dus we kunnen nog wel even Hahah.
     
  7. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.153
    2.045
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hier ook 1 hoor!

    We hadden niet het duurste kamertje, niet de duurste kinderwagen, niet de duurste kleertjes en toch tikt alles lekker aan. Flessen, spenen, verzorgingssetje, kinderstoel, lakentje hier, dekentje daar.... Vitrage, gordijnen en behang waren ook niet goedkoop.
    Kinderwagen hadden we gekregen en de box ook, dus dat scheelde al een hele hoop.
    We houden zelf van wat strakkere dingen en met sommige spullen vind ik het fijner dat het nieuw is, zoals een autostoeltje. Maar we gebruiken alles voor 2 kindjes dus dan vallen de kosten over de jaren uiteindelijk mee.
     
  8. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Een kinderstoel van 450 euro...?
    Kreeg je daar een diamanten ring bij? :D
     
  9. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.644
    7.429
    113
    Vrouw
    Ik was nog geen 300 euro kwijt. Alles via markplaats. Vond het doodzonde van het geld om alles nieuw te kopen voor de korte tijd dat ze het gebruiken. Laat een ander er maar de volle mep voor betalen, ik koop het graag voor een prikkie over;)
    500 euro en meer voor een kinderwagen vond ik persoonlijk belachelijke prijzen. Kind zal het niks schelen hoor:confused: 50 euro betaald voor een complete quinny wagen die ik bij beide kinderen gebruikt heb. 30 euro voor een ikea hemnes 8 laden kast als commode. Lik verf erover en als nieuw.
    Heb maar een paar kleine dingen nieuw gekocht.
     
    Maan14 en Orselia vinden dit leuk.
  10. Roxje

    Roxje Actief lid

    17 apr 2017
    133
    52
    28
    Vrouw
    Groningen
    Hahah , hij heeft wel een rosé goud kleur ..
    is een bloom stoel , dus gaat nog ff mee . Was niet eens de nieuw prijs. Maar wou hem zo graag haha.
     
    Betsy vindt dit leuk.
  11. Mikarun

    Mikarun Actief lid

    27 jan 2014
    422
    77
    28
    Zwolle
    Complete kinderkamer, kinderwagen, badje, beddengoed en matrasje, trip trap, wip stoel, box, aankleed kussen, hydrofiel luiers en dergelijken, maxicosi, eigenlijk gewoon de complete basis van mijn zus overgenomen voor 200 euro.

    Verder 80 euro voor een babyfoon en nog ongeveer 100 euro samen voor verzorgingsproducten en wat kleertjes naast wat we ook al hadden gekregen.

    Nu voor de tweede op komst nog minder. De kinderkamer wordt doorgeschoven dus daar geen kosten aan.
    Een paar nieuwe kleertjes, maar gezien we nog veel neutraal hebben en het geslacht niet weten heel weinig.
    Heb een nuna Leaf gekocht voor 90 euro en er komt een extra camera bij voor de babyfoon maar veel meer tot nu toe nog niet.
     
  12. Irisje24

    Irisje24 Bekend lid

    18 apr 2017
    763
    298
    63
    Ik krijg heel veel van omgeving, echt zo fijn! Wij zitten beide nog op school dus helaas geen geld voor mooie nieuwe baby spullen. Maar die kamers van een paar duizend zullen vast heel mooi zijn!

    Kinderwagen krijg ik van mijn nicht.
    Ledikantje krijg ik van mijn moeder waar ik zelf ook in heb gelegen.
    Wiegje krijg ik van mijn moeder na de 20 weken echo als cadeau :D niet z'n hele duur hoor maar wel heel schattig.
    Commode ga ik wel zelf kopen maar wel 2e hands dus gok 50 euro.
    Meeste kleding koop ik wel zelf nieuw al krijg ik ook wat 2e hands. Heb een aparte smaak dus niet alles vind ik leuk wat ik krijg. Dat gaat nog wel wat kosten denk ik, is zo leuk shoppen voor de beeb.
    Badset moet ik nog kopen gok ook 60 euro bij elkaar.
    Maxi cosi 2e hands voor 25 gekocht.
    Box krijg ik van mijn moeder, wel een oude van vroeger.
    Verder moet ik nog veel kopen maar ik wacht er nog even mee eerst meubels voor ons huis :)
     
  13. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Ik heb een hoop spullen gratis gekregen of zeer goedkoop 2ehands gekocht.
    wat ik nu al binnen heb is:
    - ledikantje (incl. matras)
    - wiegje
    - commode (incl. aankleedkussen)
    - kledingkast
    - wandelwagen (2 delig)
    - kinderstoel
    - 2 hoeslakens
    - een aantal kledingsetjes en rompertjes
    - wat speelgoed
    - luiertas
    - wandplank
    - box

    aan dit alles heb 434 euro uitgegeven

    verder heb ik nog een hoop textiel en accessoires nodig, en dingen als een badje en autostoeltje en gaan wij wasbare luiers gebruiken. hiervan heb ik een hoop op mijn verlanglijstje staan voor de babyshower en voor als het kindje geboren is, maar als ik alles zelf zou aanschaffen ben ik daar rond de 1200 euro aan kwijt.

    dat zou een totaal opleveren van: 1650 euro +- (maar dan hoef ik nooit luiers te kopen)
     
  14. Tonks

    Tonks Bekend lid

    5 jul 2014
    519
    53
    28
    Bij de eerste alles nieuw gekocht dat was bij elkaar toch zo'n 5000 euro denk ik. Voor de 2e alleen wat eerste kleertjes en een nieuwe ledikant hoeven kopen . Dus eigenlijk valt het wel mee.
     

Deel Deze Pagina