Wat willen jullie?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Jade, 4 apr 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jade

    Jade Lid

    1 mrt 2005
    99
    0
    0
    Hai allemaal!

    Nu ik langzaam weer kan eten doordat de misselijkheid geleidelijk verdwijnt en ik weer een beetje energie begin te krijgen begin ik steeds meer te denken aan de bevalling....

    Na alle verhalen sla ik dat het liefste over zou je bijna zeggen, maar helaas, we zullen er niet aan ontkomen...dus probeer ik te verzinnen of ik nu juist thuis wil bevallen of in het ziekenhuis...of misschien wel in een kraamhotel....

    Hebben jullie al nagedacht over waar jullie zouden willen bevallen?

    Liefs,
    Jade
     
  2. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    ik heb geen keus ik beval net zo als van de eerste in het ziekenhuis omdat mijn verlos niet aan thuisbevalingen doet er is eentje die het wel doet maar bij haar voel ik me niet op mijn gemak
     
  3. ramona

    ramona Fanatiek lid

    9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Ik wil ook weer thuis bevallen heb dat met rick en kimberly ook kunnen doen en vondt het heerlijk geen gesleep en lekker in mijn eigen vertrouwde omgeving.
     
  4. Jade

    Jade Lid

    1 mrt 2005
    99
    0
    0
    In mijn omgeving zegt de een dit de ander dat...ARGHH!!!!! :( :( :(

    Vooralsnog het liefst thuis in mijn eigen vertrouwde bedje met die mensen om je heen die je erbij wilt hebben...

    ...vanochtend bij de vk geweest en zij gaf aan dat ik gewoon nog op het laatste moment kon switchen (als alles in orde is natuurlijk!)

    Nou...thuis dus... :rolleyes: ...erm.... :rolleyes: ...denk ik...thuis...ja... :rolleyes: ........................................... :confused:
     
  5. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    thuis is denk ik wel het fijnste hoor bij mijn bevalling in het ziekenhuis kwam dan die zuster en dan die dat is niet echt fijn vondt ik jammer genoeg heb ik geen keus heb er over nagedacht om naar een andere toe tegaan had gisteren toevallige een invalster voor mijn eigen verlos en dat beviel me niet dus voor mij wordt het weer ziekenhuis bevalling

    je moet doen wat jij het liefste wil hoor ik hoor hier allemaal posi verhlen van thuis bevallen hier in mijn omgeving
     
  6. kittekat

    kittekat Lid

    12 apr 2005
    17
    0
    0
    student
    gent
    ik wil het liefs in het ziekenhuis,daar weet ik zeker dat als er iets is ik op hulp kan rekenen...
    maar ik ben eigelijk bang voor de bevalling :(
     
  7. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.108
    2.838
    113
    Ik denk dat we allemaal op onze eigen manier een beetje bang zijn voor de bevalling kittekat, laten we eerlijk zijn, het is geen pretje.
    Maar probeer te denken aan waarvoor je het allemaal doet ... dat kleine mensje, helemaal van jou ...

    Hahaha Jade ... ja je kan nog switchen. Ik had het ook nagevraagd en ik heb opgegeven in eerste instantie thuis en wanneer ik toch besluit in het ziekenhuis te willen bevallen dan kan dat nog gewoon geregeld worden.

    Lotte
     
  8. jacqueline

    8 mei 2005
    12
    0
    0
    ik wil niet thuis bevallen maar in het ziekenhuis.
    Er gaat bij een bevalling vaker vanalles mis dat weten we en het hoeven maar kleine dingen te zijn.
    In het ziekenhuis voel ik me een stuk veiliger.
    Als er iets mis gaat , ben je al daar en kunnen ze je helpen en als je thuis bent moet je nog eerst gaan wachten op een ambulance en voor je dan in het ziekenhuis bent, ik weet het niet.
    Ik beval gewoon in het ziekenhuis en ga daarna lekker met de kleine naar huis.
    groetjes :D
     
  9. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Ik wil het liefste thuis bevallen. Het lijkt mij het prettigst, wanneer je gewoon in je eigen huis blijft. Vooral de eerste nacht samen, lijkt mij veel fijner.
    Wanneer je in het ziekenhuis bevalt, krijg je thuis minder kraamzorg.
    :)
     
  10. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.108
    2.838
    113
    Ik wil thuis gaan bevallen. Lekker in mijn eigen omgeving. Het is allemaal al spannend genoeg! En het lijkt me niet prettig om met toch al redelijk sterke weeen in de auto te moeten stappen en naar het ziekenhuis te moeten gaan. Maar als het moet, dan moet het.

    Lotte
     
  11. kittekat

    kittekat Lid

    12 apr 2005
    17
    0
    0
    student
    gent
    tjah jullie doen me van men mening herzien hoor!!
    ik zal het eens bespreken wat het beste is met mijn vriend en de vk
     
  12. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hallo, het lijkt me ook moeilijk hor, het heeft tween kanten. Het is fijn om in een vertrouwde omgeving te zijn, maar het is ook fijn als er artsen in de buurt zijn. Ik heb er nog lang niet mee te maken, ben nog niet zwanger, maar zo wordt je wel aan het denken gezet. Wil iedereen succes wensen met de keuze die ze maken, jenny
     
  13. kittekat

    kittekat Lid

    12 apr 2005
    17
    0
    0
    student
    gent
    mijn vriend heeft liever dat ik naar het ziekenhuis ga...
    voor de veiligheid en zo..
    maar wil hem ook geen 5 dagen missen..
     
  14. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Hallo, He Kittekat, hoezo 5 dagen missen?? je kan toch poliklinisch bevallen dan ben je gewoon de volgende dag weer thuis (mits alles goed gaat)
    Ikzelf wil denk ik thuis bevallen, ik was eerst voorstander van het ziekenhuis omdat ik dacht dat als er dan iets mis gaat, er direct hulp is, maar mijn vk zegt dat dit valse hoop is, want ook in t ziekenhuis moet eerst de betreffende arts opgepiept worden en dit duurt vaak net zo lang als van huis naar het ziekenhuis.
    Daarnaast, als ik moet bevallen in t ziekenhuis, moet mijn vriend er maar hulpeloos op een krukje bij blijven zitten, en thuis kan hij gewoon lekker vertrouwd bij mij zitten of gewoon door het huis heen lopen, en als de kleine er is, kan hij lekker bij ons in bed kruipen ;) !
    Ik ga dus voor thuis, en als het niet goed gaat ben je nog snel in het ziekenhuis.
    gr. Sarina
     
  15. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik heb bij ons in het ziekenhuis iets gelezen over bevalling in bad. heeft iemand hier ervaring mee? ze zeggen dat het heel kalmerend werkt en dat je daarmee de weeen beter kan opvangen. dus spreekt het me wel heel erg aan. wie o wie kan mij hier wat over vertellen?

    groetjes agnes
     
  16. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Hoi Agnes, ik heb begrepen dat je dat niet inje eigen bad kunt doen (ivm het er goed bijkunnen van de verloskundige). Er moet dan een ander soort bad zijn daarvoor.
    Ook heb ik gehoord, dat het bevallen in bad in sommige situaties (wanneer het niet helemaal gaat zoals het hoort) je alsnog in je bed moet bevallen.
    Succes met je keuze. ;)
     
  17. kittekat

    kittekat Lid

    12 apr 2005
    17
    0
    0
    student
    gent
    in een bad bevallen,doet dat minder pijn?
     
  18. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Hai Kittekat, volgens mij is t zo dat als je in warm water bevalt het schijnt dat je inderdaad minder pijn hebt, t warme water verzacht als het ware je weeën.. (denk maar aan een warme kruik als je een buikpijn hebt ;) ) en inderdaad niet iedere vk doet-wil het, maar als je het wel wilt,kan je een bad huren en daar kan de partner en de vk bij inzitten.. kijk maar eens op deze site daar staat wel wat info op!

    http://www.czmedicinfo.nl/%7B75e480d1-a ... 4a%7D.xml/

    groetjes Sarina
     
  19. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    bedankt, ik zal het met mijn dokter/verloskundige/gynaceloog over hebben. (ik weet nog niet wat ik krijg ivm met mijn lever) bij ons in het dorp doet de dokter het in princiepe. dus dat weet ik pas met de 12e week. erug lastig vind ik zelf. maar goed, wat doe je eraan.

    agnes
     
  20. kittekat

    kittekat Lid

    12 apr 2005
    17
    0
    0
    student
    gent
    ha,goed dat ik het weer :)
    maar wat ik me ook nog afvraag is hoe ze een bevalling in werking zetten...
    snappen jullie wat ik bedoel?
    groetjes
     

Deel Deze Pagina