Wat wou jij anders tijdens je tweede zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Pinkie88, 17 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Wat fijn dat je er zo over kan nadenken, ik kan me voorstellen dat dat toch wat rust geeft!

    Ik weet niet wat er gebeurd is, maar wat erg dat het zo'n traumatische ervaring voor jullie was. Ik hoop met heel m'n hart dat jullie ervaring nu zoveel beter is!
     
  2. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik hoop, en dat heb ik zelf niet in de hand dat ik na deze bevalling niet weer een verblijfskatheter moet. Vorige keer 3 weken mee gelopen en daarna nog bijna een week zelf moeten catheteriseren. En moet zeggen dat dat wel een enorme domper was in mijn kraamperiode.

    En ik wil de visite een beetje tegenhouden. Vorige keer alleen de families hoor maar dat zijn er best veel en vooral schoonfamilie bleven uren hangen.

    ik moet misschien nu wel even in het ziekenhuis blijven (afhankelijk wanneer ze worden geboren enz) maar daar in het ziekenhuis zijn ze welkom maar thuis niet elke dag.
     
  3. CelineEnMini

    27 jun 2018
    66
    16
    8
    Vrouw
    Limburg
    Wat een leuke vraag!

    Wat ik echt zou veranderen is het bezoek na de bevalling. Ik beviel snachts om 4u en om 8u stond de woonkamer al vol, kraamhulp zou om half 9 komen en er was al iemand nog vroeger aanwezig.

    Dit was voor de vader heel leuk, voor mij niet.
     
  4. Annigje1

    Annigje1 Actief lid

    26 feb 2018
    348
    180
    43
    Vrouw
    Goede vraag eigenlijk.
    We willen het eerste bezoek in het zkh ontvangen daarna naar huis en de eerste dag niemand anders zien dan elkaar en de kraamhulp.
    Bij de eerste zijn we na de bevalling (van 1u tot 12u in het zkh geweest) naar huis gegaan en kregen we daar schoonouders en zwager en kraamhulp over ons heen terwijl ik gewoon kapot was van die bevalling.
    Verder hoeft er niet zo veel anders wat mij betreft :)
     
  5. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    Met de zwangerschap eigenlijk niet zoveel anders.
    Merk wel dat ik nu bewuster ben van het feit dat er een kindje in me groeit.
    De vorige keer was het vooral ongeloof dat het zonder medische hulp lukte. (Nu wel ongeloof dat het in de eerste ronde raak was).

    Wil nu graag een geboortefotograaf, die is geregeld :)

    En hoop dat ik deze keer geen nabloeding heb met alle gevolgen van dien.
    Geen verblijfscatheter die toch ook wel een stempel zet op de kraamperiode.

    Dat de borstvoeding deze keer wel lukt!
    Heb al hulp van een dieetist, dus wie weet....

    Wat ik wel graag hetzelfde zou willen houden:
    Onze super fantastische kraamzorg, wat mij betreft mag zij weer komen!
    Dat ons kindje weer net zo makkelijk is als ons zoontje!
    Fijne hulp van ouders en schoonouders, die ik ook de deur weer uit kan zetten als ik er geen zin in heb.
    Dat de eerste week niemand ons kindje vast mag houden, behalve wij en de kraamhulp.
    De eerste week zo min mogelijk bezoek, alleen directe familie.
     
  6. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    3e kindje en die kraamtijd blijft een beetje vervelend ofzo. Ik zie op tegen visite, al komt lang niet meer iedereen nu haha....
    Maar gelijk mijn kleintje willen aanraken terwijl ik aan het voeden ben ofzo dat is echt een no go wat ik aan ga geven. Baby was nog geen 24 uur oud en rook naar de parfum van schoonmoeder. Ze is fantastisch trouwens hoor maar dit was waarom ik in huilen uit kon barsten.

    Verder....op kraamvisite maar dan wel rust. En niet een uitgebreid kinderfeestje vieren met de andere kinderen die overladen worden ook met cadeaus wn hier gelijk mee willen spelen.
    Kraamverzorgende heeft me naar bed gestuurd die zag dat ik dat niet zo leuk vond en veel te vermoeiend was.
     
  7. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.581
    1.203
    113
    randstad
    Ik hoop op geen stuitligging zodat ik natuurlijk kan bevallen maar ja geen invloed op.
    Verder wel weer borstvoeding proberen maar niet meer maandenlang fulltime kolven.
    Verder weinig anders dan bij de eerste denk. Kijk er goed op terug en denk dat omdat ik nu minder onzeker ben ik ook makkelijker kan genieten
     
  8. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Ik vind deze tweede zwangerschap veel minder ‘leuk’. Ben nu medisch en naar de verloskundige is veel gezelliger dan naar de Gyneacologie. Alleen al die ellenlange wachttijden in het ziekenhuis.

    Ik hoop dit keer snel na de bevalling naar huis te kunnen gaan (vorige keer pas na 1 week).

    Naaste familie is altijd welkom, mits ze even appen of het uit komt (vorige keer ook gedaan en dat werkte prima). Ook omdat zij gewoon een handje helpen wanneer nodig en zich niet bezwaart voelen als ik vraag of ze weer weg gaan ;)

    Verder heb ik geen echte voornemens, behalve niet weer ziek te worden en vreselijk veel te gaan genieten van ons gezinnetje!
     
  9. Gewoonsamen

    Gewoonsamen Actief lid

    29 sep 2012
    477
    235
    43
    Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap. Hier inmiddels 27 weken zwanger van nr2. Ik probeer/wil het volgende anders doen:

    - andere kraamzorg. Was niet tevreden over de kraamzorg van onze dochter. En durfde eigenlijk niet om een ander te vragen. Had heel erg behoefte aan iemand die me naar bed stuurde en me zei om rust te nemen
    - niet direct bezoek na bevalling. Bij eerste bevalling stond binnen een uur de hele familie (+schoonfamilie) aan mijn bed. Wilde ik niet, maar ze waren er. Nu ga ik dat echt niet toelaten.
    - Meer genieten van beginperiode met de baby. Onze dochter huilde heel veel en daarnaast was ik best onzeker of we het allemaal wel goed deden. Ik hoop dat dat nu anders gaat zijn en we zelf wat relaxter zijn en daardoor meer kunnen genieten
    - ML was bij onze dochter 4 weken vrij en heeft dat dit keer ook. Daar ben ik super blij mee!
     
  10. Wij2018

    Wij2018 Actief lid

    21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
    Qua zwangerschap niet zoveel anders (het was een zorgeloze zwangerschap, in tegenstelling tot mijn huidige helaas), alleen de begeleiding wil ik wel anders.

    Mijn vorige verloskundigenpraktijk was niet zo heel fijn en gelukkig heb ik nu een betrokken praktijk gevonden. Dat was voor mij echt heel belangrijk!!

    Qua bevalling heb ik me 1 ding voorgenomen, ik plan niks meer. Er komt geen geboorteplan en ik wil hoe dan ook in het ziekenhuis bevallen. Bij de vorige wilde ik perse thuis bevallen, werd een ziekenhuisbevalling vanwege hoge bloeddruk en bij de bevalling bleek ze niet zelfstandig eruit te kunnen komen (uiteindelijk met vacuüm pomp) en ja dat vond ik zo'n naar idee dat, dat thuis zou kunnen zijn gebeurd dat ik thuis bevallen niet meer zie zitten.

    Dat eigenlijk en ik hoop dat ik na de bevalling direct naar huis kan. Maar dat heb je natuurlijk niet in de hand.
     
  11. mamaloe250

    mamaloe250 Fanatiek lid

    2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Ik ben inmiddels bevallen van de tweede maar ik wilde eerste paar uur even bijkomen, dus bezoek was pas daarna welkom. Ook geen zin meer in elke dag kraamvisite dus nu hebben we twee dagen per week en de rest lekker voor ons gezin. Dan moeten menssn maar langer wachten, ze blijft nog eel even klein. En ik laat mensen haar alleen vasthouden als ik of mijn man daar zin in hebben. Zeker niet als ze ligt te slapen, maar dat desen we bij de eerste ook al.
     

Deel Deze Pagina