Wat zijn jouw vakantieplannen 2018?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Vlinderbloem, 24 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mgeul84

    mgeul84 Bekend lid

    17 aug 2012
    765
    105
    43
    Welk hotel is dit? Ziet er goed uit!
     
  2. Peace

    Peace Fanatiek lid

    24 okt 2009
    2.553
    245
    63
    Wij zijn net terug van 3 dagen Disney, hotel Cheyenne. We zijn nog aan het nagenieten.

    In de meivakantie gaan we 4 dagen naar een boerencamping met vrienden, daarna een week Landal Coldenhove. (Kamperen met onze caravan)

    In de zomervakantie gaan we 2,5 week naar Landal Rabbit Hill. Ook met onze caravan. Voor het eerst in Nederland kamperen in de zomervakantie. Ben benieuwd hoe het bevalt :)

    Als het budget het toelaat willen we misschien rond kerst met het vliegtuig naar de zon.
     
  3. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.505
    872
    113
    Over een wk een stedentrip naar rome met een vriendin.
    In de zomervakantie rondreis met de auto door Florida.
    En dan nog wat losse nachtjes weg zoals bijv in de mei vakantie naar wildlands incl nachtje hotel. Herfstvakantie bekijken we altijd later wat er gaan doen.
     
  4. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Met vriendinnen, eind april weekend Italie Verona. En eind mei weekje Spanje Barcelona. Met gezin eind juli / begin augustus 3 weken Italie Gardameer. En begin september 1 weekje spanje Caruehla. En in de herfstvakantie nog een lastminute naar waar het dan warm is. En met de kerstdagen nog een weekje weg of naar centerparcs of een warme locatie daar zijn we nog niet over uit, wel over het feit dat we dat niet thuis gaan vieren. En tussendoor nog dagjes / nachtjes weg met gezin zoals dagje efteling met overnachting, dagje plopsaland de panne met overnachting enz.
     
  5. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    Hier in augustus naar Kreta. Verder waarschijnlijk nog ergens paar dagen landal. En met pinksteren samen een nachtje naar een hotel
     
  6. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    In mei midweek sunparks bij plopsa de panne

    In zomer vakantie 10 dagen naar camping de paal...denk ik, moet nog boeken.

    Jaloers op alle mensen die veel en lang weg kunnen!
     
  7. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik ga in de zomervakantie 4 weken naar turkije samen met de kinderen.
    Ik ga dan naar mijn schoonouders.
    Vorig jaar was ik alleen, dus ik hoop dat mijn man dit jaar wel mee kan. Of desnoods 1-2 weken komt. Maar dat moeten we tegen die tijd kijken of dat lukt.
    Ik heb nog geen tickets gekocht, ga ik volgende maand doen.
     
  8. kar89

    kar89 Fanatiek lid

    15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Woont jou schoonfamilie daar?
    Verveel je je niet enorm dan na 4 weken.
    Of wonen ze in een leuke stad?
     
  9. Daydreamy

    Daydreamy Fanatiek lid

    7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    We zijn net terug van een weekje Roompot en we gaan in de zomer 2 weken naar Florida met schoonzus, zwager en nichtje :D zin in!
     
  10. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ja ze wonen daar.
    Eerst vond ik het ook niet zo leuk. Ze wonen in een dorp. Maar er wonen ook een aantal schoonzussen en een tante die eerst in nl woonden. Die wonen naast mijn schoonouders dus dat is wel leuk.
    Op 5 minuten rijden is er een kleine stad, en 30 minuten rijden een grote stad.
    1,5-2 uur zit je in istanbul.
    Vorig jaar had ik niet veel gedaan daar omdat ik alleen was zonder mijn man en we ook een bruiloft hadden van een naaste familie. Maar mijn schoonzus die ook in nl woont was ook bj mijn schoonouders dus was wel leuk.
    Maar nu ik kinderen heb vind ik het wel leuker. Ik ben blij als ik weer naar huis ga hoor.
    Maar voor de kinderen is het geweldig, lekker spelen in het dorp en in de tuin met neefjes en nichtjes en buurkinderen.
    En ik vind het ook heel leuk voor mijn schoonouders dat ze de kinderen dan zien.
    Miin schoonvader is ziek dus het is niet makkelijk voor hun om te komen.

    Met mijn man zou het wel leuker zijn omdat ik dan ook meer kan, ik ga niet in m’n uppie ergens naar een hotel ofzo. Maar voor een paar weken per jaar vind ik het wel leuk.
     
  11. Meral

    Meral Fanatiek lid

    1 mrt 2014
    1.102
    604
    113
    In de mei vakantie lekker 2 weekjes naar Bali, zoon van 9 vindt het wel lang vliegen (Is het ook) Maar het is meer dan de moeite waard als je er eenmaal bent ...
     
    Chillin vindt dit leuk.
  12. kar89

    kar89 Fanatiek lid

    15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Oh ok.
    Wel leuk dat je in de buurt van istanbul bent.
    Mijn schoonfamilie woont ook in turkije en w egaan er elk jaar heen.
    Maar de warmte en op een flat zitten staat me wel tegen.
    Toch minimaal een uur rijden voor een strand dat doe je ook niet elke dag.
    Ben er vaak na 2 weken wel klaar mee
     
  13. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Oh op een flat lijkt me ook niet ideaal.
    Mijn schoonouders hebben een tuin en een fijn balkon langs een groot stuk van het huis.
    En de tante heeft ook een grote tuin en balkon. Echt heerlijk om savonds te zitten. (Behalve de muggen)
    Voor mezelf hoeft het ook niet zo maar voor m’n kinderen vind ik het gewoon heel leuk.
    En of ik nou 1 week of 3-4 weken ga, de ticketprijs blijft hetzelfde.
    Ik zou er ook absoluut niet willen wonen hoor.
     
  14. kar89

    kar89 Fanatiek lid

    15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Ja die flat is verder heel netjes en groot maar voor vakantie niet fijn met 50 graden want je gaat niet snel naar buiten.
    Vorig jaar voor t eerst een huis gehuurd met de schoonfamilie dat was een stuk fijner. Zwembaden zoals hier hebben ze niet veel in de stad.
    Een kindje van 3 heeft ook geen zin om heel de dag binnen te zitten dag in dag uit.
    En wanneer t afkoelt is hij al afgeserveerd en slaapt al
    Praat jou schoonfamilie nl of praat je turks?
     
  15. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Gelukkig spreken ze allemaal nederlands.
    Ik vind turks echt heel moeilijk. Ik begrijp wel bepaalde dingen, maar echt gesprekken kan in niet volgen.
    Ik oefen wel met een app. Maar die woorden zijn allemaal zo moeilijk en de zinvolgorde is ook heel anders.
    Bij jou? Spreek jij turks?

    Mijn kinderen begrijpen wel alles. Ze praten wel beter nl, maar turks gaat ook steeds beter. En ze begrijpen het dus het praten zal dan ook vanzelf helemaal goed komen denk ik.
     
  16. kar89

    kar89 Fanatiek lid

    15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Ik snap wel veel, spreek de basis
    Alleen in klein gezelschap bij een groot gezelschap hou ik het niet meer bij.
    Mijn zoontjepraat heel weinig turks, hij weigert om het te spreken en mijn man praat ook niet consequent turks tegen hem.
     
  17. Minigirl

    Minigirl Fanatiek lid

    17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    Strandbal, Elvira, ik heb even meegelezen. Ben zelf Turks. Is het voor jullie niet makkelijker/ prettiger als jullie zelf een huis kopen? Of is dat geen optie?
     
  18. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.458
    2.152
    113
    Gisteren nog een weekend Londen geboekt voor ons vieren. Mijn man moet de dagen na Pinksteren naar Londen voor zijn werk en zijn baas had er geen bezwaar tegen als hij al op zaterdag heen vliegt (ticket was nl. wel wat duurder dan). Dus we vliegen op zaterdagochtend naar Londen en ik vlieg op dinsdagochtend met de kinderen weer terug. Zij hebben die dinsdag nog vrij i.v.m. een studiedag namelijk. We hebben een hotel gevonden voor een mooie prijs bij Londen City airport (waar mijn man vlakbij moet zijn en we dus ook op vliegen). Dat betekent wel dat we steeds met de metro naar het centrum moeten (zo’n 20 min tot rand centrum) maar dat scheelt zoveel geld, daar kunnen we andere leuke dingen voor gaan doen daar.

    Ben heel benieuwd hoe de kinderen het gaan vinden, wordt de eerste echte stedentrip van een paar dagen met de kinderen. Vorig jaar wel al een dag naar Parijs geweest vanuit Disneyland en dat was leuk. Dochter zal waaschijnlijk door het dolle heen zijn als ze dat hoort, die wil zo graag een keer naar Londen. We wachten nog wel even met vertellen. Maar nu al voorpret van het uitzoeken wat we dan zullen gaan doen. Als iemand nog tips heeft voor Londen met kinderen, dan houd ik me aanbevolen. :)
     
  19. wendyw80

    wendyw80 Fanatiek lid

    8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Eind juni zijn we 12.5 jaar getrouwd en willen we een paar daagjes weg.
    Waarschijnlijk naar de Efteling of naar Phantasialand.

    Voor de zomer hebben we nu eens geen Landal geboekt maar gaan we
    een weekje naar Roompot Weerterbergen.
     
  20. kar89

    kar89 Fanatiek lid

    15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Nee hoor voor mij geen optie eerst hier maar eens een ruimer huis.
    En dan moet ik iedereen gaan vermaken en bedienden als ik eens een keer vakantie heb
     

Deel Deze Pagina