Alles en iedereen even helemaal spuugzat

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door melloncollie, 21 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Nou de titel zegt genoeg...ik heb het even helemaal gehad. Dingen blijven maar komen en ze houden niet op. als je bij wijze van nu een scheet naast me zou laten zou ik al helemaal flippen.

    Ik zit op m'n werk maar daar loopt alles weer eens in het honderd. Leidinggevende delegeerd maar taken omdat ze zelf met vakantie gaat. Schrijft ze doodleuk: ik ga met een gerust hart op vakantie, ik vertrouw erop dat jullie het kunnen. Nou sorry dat komt op mij al over als oeps eigenlijk heb ik niet alles goed geregeld maaruh zoeken jullie het zelf lekker uit ! :evil: En ik moet al alles regelen hier de laatste tijd op het werk want meer dan de helft van mijn team is op vakantie, kom ik hier aan is het ook een chaos en niks goed geregelt. Zelfs de KLEINSTE dingetjes ergeren me; als donderdag spaghetti op het menu staat waarom gaat 1 of andere lijp van een begeleider dan maandag gehaktballetjes staan maken? Is het zo f*cking moeilijk om een menulijst te volgen?! (Voor duidelijkheid: werk op een woning voor verstandelijk gehandicapten) Kan ik weer geld klaarleggen voor de invaller van morgen om gehakt te kopen. Nou mooi niet, ze vreten maar een keer zonder gehakt.
    Alles loopt hier fout, ik ben dit werk zat, al 2 jaar lang elke keer iets en nooit eens een vast team. Ben zoooo aan het tieren geweest vanavond, collega's zullen ook wel denken :confused:

    Belt mijn vriend vanavond, morgen viert ie z'n verjaardag voor een stel lapzwansen van vrienden die hem allemaal stuk voor stuk vergeten te bellen om te feliciteren terwijl hij dat wel altijd doet....met de mededeling dat een vriend van hem met vrouw ook komt. Nou daar zit ik dus niet op te wachten, zij in mijn huis want ik was niet uitgenodigd op haar bruiloft omdat haar beste vriendin de ex van mijn vriend is. Heel raar allemaal, ik snapte het zelf ook niet maar ze is nogal vreemd af en toe. Ja nu niet meer sinds zij moeder is en weet dat ik moeder wordt. Ik wilde wel keihard gaan janken toen ik hoorde dat zij zou komen. Ik ben dan zo moe als ik morgen uit de dienst kom en dan ook nog dat....

    Maar ik zit er zo doorheen; tranen springen in mijn ogen bij de gedachten dat morgen avond mijn huis vol zit met bierdrinkende indringers die allemaal de babykamer willen zien en flauwe grappen erover maken. Mensen rot toch op ik wil rust ! Stom jaar dat dit is, geen moment rust dan weer zwangerschapshormonen, dan verhuizen, dan die dood en dan weer die, dan dat achterlijke werk.

    Pfff ik wil echt verlof ! Ik ben alles zo zat, ik wil alleen maar thuis zijn en me richten op de babydingen regelen, de wereld kan voor mijn part doodvallen (dat doet toch iedereen al dit jaar, in mijn leven).

    :cry:
     
  2. rainbow1984

    rainbow1984 Actief lid

    2 mrt 2008
    383
    1
    0
    ik denk dat iedereen wel iets herkend in je verhaal, ik heb ook weken gehad dat ik het spuug en spuugzat was, ik wilde gewoon met rust gelaten worden, ik wilde niet eens gebeld worden, dit was voor mij zo´n 3 weken geleden, dus ook rond mn 33ste week.
    ik erger me ook heel erg om wat mensen nu zeggen tegen me, vat alles heel persoonlijk op en ben een beetje lichtgeraakt.
    VB: mijn nichtje had vandaag haar eerste schooldag. In haar klas zit een meisje van 17 die een kindje heeft... zegt ze 'in mijn klas zit iemand die erger is dan jij, een meisje van 17 die een kind heeft'.
    Pardon? ik ben 24 jaar oud! hoe bedoel je erger is dan mij? Ja dat kon ze me niet vertellen, maar op zulke momenten ben ik geirriteerd, diep gekwetst en kan wel janken.
    Of mn andere nichtje als vb; we lopen in t winkelcentrum, komt er een volslanke vrouw langs lopen, zegt ze 'nou, an mag jij blij zijn dat je er zo uit ziet, stel je voor dat je eruit zag zoals zij!'
    dan ben je het goed zat hoor en zwaar emotioneel...

    dus, ik denk dat iedereen zich kan inleven in je verhaal!
     
  3. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    Och meis... Wat rot voor je.. Rust wil je, gewoon lekker samen met je ventje relaxen krijg je dit... Is niet leuk zeg, ik zou ook zwaar pissed off zijn, zeker met zo'n draak van een aanhangsel erbij.

    Zou zeggen als ie dat zo nodig zou willen verkassen ze maar naar de dichtstbijzijnde kroeg ofzo. Niet in jouw huis. Weet natuurlijk niet hoe de verhoudingen bij jullie liggen maar ja onder invloed van zwangerschapshormonen (hee kom op, je hebt nu letterlijk hoogzwanger, je hebt een goeie reden!) kan je toch wel het een en ander (met goeie onderbouwing) eisen. Jee hang je vent effe een krat bier om zijn nek voor een dag moet je kijken hoe sjacho ie is! Weet ie een beetje wat jij mee draagt de hele dag, kan ie jou misschien wat beter begrijpen!

    Nou ja zit niet in jouw situatie maar wees lekker een draakie voor die ene keer! Wie zijn er nu belangrijker, een huis vol vervelende lallende visite of jij en je lieve kleine kindje die gewoon *rust* willen. Niet zo raar hoor, met nog amper zes weken te gaan. Moest zelf ook niet denken aan zo veel gedoe nog toen! Gewoon, werken, tv kijken & bediend worden, slapen... that's it. Dat wil je lijf en dat wil je kindje :D

    Veel sterkte voor morgen! En aan je zelf en je kindje denken hoor!
     
  4. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Ja ik weet het, dit zijn allemaal die vervelende *piep*hormonen die praten. Ik ben al nooit zo dol op feestjes geven; ga liever eens in de zoveel tijd bij een ander langs en anders ga ik wel naar de kroeg met/zonder band. Maar nu ben ik helemaaaaal niet enthousiast te krijgen voor dergelijke activiteiten. Moet ik 245607605044030303 keer de vraag gaan beantwoorden hoe voel je je? MISSELIJK? Nee debiel dat is vooral in het begin van de zwangerschap. Maar ik heb wel veel last van hormonen dwz ik kan niks hebben vandaag. Daar zitten ze ook niet op te wachten, ze willen allemaal een vrolijk antwoord van een vrolijke gezonde zwangere. Nouja ik zou het wel in het mooie haagse taaltje kunnen neertikken maar daar doe ik waarschijnlijk niemand een plezier mee ;)

    De laatste tijd kan ik dat mens wel hebben en we hebben ons zelfs enigzins verzoend mede door de zwangerschap maar nu moeti k het echt niet hebben. Krijg je ook al die goedbedoelde adviezen, rot toch op ik kan het zelf wel uitzoeken! :evil:

    Goh das een goeie; ik zal eens een krat bier om mijn vriend's nek hangen :p Volgens mij begrijpt hij ook niet helemaal dat ik niet echt zin heb in die parties van hem. Meest ergerlijke is nog dat hij het zelf ook niet wil maar grotendeels doet om van het gezeik af te zijn. Ik erger me dood dat hij zich zo laat sturen door een ander maarja kan niet voor hem beslissen. Aan de andere kant: zit ik ook noodgedwongen in die rotzooi !

    Rainbow, ik denk dat die opmerkingen ook zeker niet goed gevallen zouden zijn bij mij ! Maar schijnbaar komen die hormoontjes tegen het einde toch ook echt heul erg naar boven ookal zeggen ze dat ze het hoogst zijn rond de 8 weken. Nou toen had je me ook niet meewillen maken, lag ik alleen maar in m'n nest te slapen, klagen en huilen.

    Uhm...ja dus...tijd voor een verlof en bevalling ofzo. en ik heb ook nog een vervelende hechting in m'n lies door verwijdering moedervlek, nou kan ik helemaal niet normaal gaan zitten :evil:
     
  5. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Herkenbaar, ;) Ik moet ook geen gedoe meer hebben. Had laatst een client die in crisis schoot op m'n vrije dag. Heb de behandelcoordinator gebeld en gezegd: Ik heb rust nodig, ga dit niet doen (had die week al 8 overuren gemaakt), los jij het maar op... Werkte erg goed, :-D

    En feestjes, pff, ook ff niet zeg! Bleh. Bij een ander thuis wel prima: kan ik weggaan zodra ik het zat ben, maar ff niet in mijn huis. De kids van m'n man zijn 6 november en 7 december jarig en omdat ze hier enkel om het weekend zijn, vieren we dat altijd in 1 keer. Valt dit jaar dus alleen precies rond de uitgerekende datum, dus toen riep ik al: Dit jaar dus ff niet. Vond manlief ook raar, z'n kindjes moesten toch een verjaardag hebben? Ja hoor, hebben ze bij mama wel, dus laat even lekker zitten.... Uiteindelijk snapte hij wel dat als ik dan ofwel tegen bevalling aanzit, of die net achter de rug heb, dat ik geen huis vol met 30 mensen hoef... (we doen dus ook maar geen kraamfeest, :-D). Afhankelijk van hoe de komst van het halfzusje bij z'n twee kids valt, zal ie dan misschien nog een kinderfeestje met ze buiten de deur doen... Maar ach, kan ook zijn dat zo'n nieuwkomertje ook voor hen wel even genoeg structuur en regelmaat omgooit en dan neemt kraamvisite maar gewoon een kadootje voor hen mee, als ze dat graag willen. Komen ze maar in een weekend dat de kids er ook zijn, ;)
    (Wat dat betreft maar goed dat ik zo beroerd ben van de zwangerschap: snapte manlief tenminste dat rekening houden met mij nu toch wel even heel erg belangrijk was....)
     
  6. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Ach ja, bij ons op het werk ook. Er klopte geen snars van de voedingskas, tekorten etc. Dus ik had dit doorgemaild aan mijn leiddinggevende met de vraag: wanneer komt diegene weer die nu alle geldzaken bij ons regelt? (van een andere locatie) Nou zegt ze die is 2 weken op vakantie dussuhm tel jij het ff na en maak een nieuwe kasstaat ! Ja hallo :confused: Ik ben echt een debiel met cijfers en het is een enorme rotklus, dus ik heb teruggemaild sorry dat ga ik niet doen. Toen was er gelukkig een andere lieve collega die er zo uit kwam. Ik had al van alles fout zitten berekenen bleek dus. Maar ik had er zo de pest in dat mijn leidinggevende ons aan ons lot overliet, dat gevoel had ik al een paar weekjes een beetje en nu was het echt de druppel. Bekijk het lekker !

    Dat kan ik me voorstellen zeg, een kinderverjaardag, daar zit je dan niet echt op te wachten. Gelukkig begrijpt je man dat nu ook! Het zal idd wel even wennen zijn voor de andere kids.

    Daar kan ik me ook zo over opwinden, kraambezoek! Ik heb nu al zoiets van geen mensen in mijn huis en straks als die kleine er is...dan hoef ik echt niemand over de vloer! Vind het eigenlijk al teveel moeite om een kraamfeest/borrel te organiseren. Dat doe ik ook maar omdat het moet, zo zal het ook wel overkomen. Maarja waarom moet het ook eigenlijk? Ze zien mijn kind vanzelf wel een keer! Ik kom uit een grote familie, mijn vriend ook, tel daar nog wat vrienden bij op....past nooit !
     

Deel Deze Pagina