Wat zit er in jouw vluchttas voor bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door HvO, 13 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HvO

    HvO Niet meer actief

    Mijn grootste wens is om thuis te bevalling. Ook nog geen enkele aanleiding dat dat niet zou kunnen.

    Nu moet ik echter in geval van “nood” toch een vluchttas klaarzetten.

    De basisdingen voor mij en de kleine heb ik wel zicht op wat dat moet zijn.

    Maar wat waren voor jullie nog onmisbare dingen buiten de basis om?
     
  2. toffepeer

    toffepeer Bekend lid

    14 feb 2017
    581
    258
    63
    Lippenbalsem! Mijn ervaring is droge lucht in het ziekenhuis ;)
     
    HvO vindt dit leuk.
  3. HvO

    HvO Niet meer actief

    Hele goede!! Heb zelf ook snel last van droge lippen!
     
    toffepeer vindt dit leuk.
  4. Glimmer

    Glimmer Niet meer actief

    Warme sokken, muntje voor rolstoel, kleingeld parkeerautomaat, aquarius, slippers (douchen)
     
    HvO vindt dit leuk.
  5. HvO

    HvO Niet meer actief

    Zo stom! Warme sokken had ik ook al aan gedacht, maar denk je dat er nu nog fluffy sokken te koop zijn? Nee. :cry:
     
  6. 2Cupcakes

    2Cupcakes Actief lid

    3 okt 2017
    116
    37
    28
    Vrouw
    Mobiele opladers, weet niet of die op je lijstje stonden of niet. Daarnaast heb ik mn conditioner, shampoo, douchegel en buikbalsem in zo'n mini reissetje van HEMA gedaan zodat ik lekker schoon/verzorgd naar huis kan. Ook heb ik een schone douche puff spons (hoe het ook heet) erin zitten.

    En, ondanks dat ik vorige keer geen honger had, heb ik Pringles, crackertjes en chocolade koekjes (van alles een aantal) in mijn tas voor mezelf en mijn partner. Maar bij mij is het ook zeker dat ik in het ziekenhuis ga bevallen (tenzij het echt veel te snel zou gaan) en vaak is er daar niet echt iets te eten bij voor mij, behalve van het restaurantje.
     
    HvO vindt dit leuk.
  7. Glimmer

    Glimmer Niet meer actief

    Primark ;)
     
    HvO vindt dit leuk.
  8. 2Cupcakes

    2Cupcakes Actief lid

    3 okt 2017
    116
    37
    28
    Vrouw
    HvO vindt dit leuk.
  9. 2011anoniem

    2011anoniem Actief lid

    29 jan 2012
    370
    17
    18
    NULL
    NULL
    Bij Hunkemöller misschien wel of action
     
    HvO vindt dit leuk.
  10. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Een haarelastiekje, een grote oma onderbroek waar het kraamverband inpast, ik vind die netjes van het ziekenhuis vreselijk zitten.( en schrik niet ze gebruiken 2 verbanden tegelijk). wat te eten en drinken voor je partner en ook een schoon shirt voor je partner.
    En zelf vond ik dextro fijner dan een energiedrink.
     
    Zonnestralen en HvO vinden dit leuk.
  11. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.847
    888
    113
    Vrouw
    Aanvulling op bovenstaande adviezen:

    Plastic tas of zo'n absorberend matje. Mochten je vliezen in de auto breken dan is de bekleding beschermd.
    Draag je lenzen? Neem dan ook een bril mee.
    En vergeet het autostoeltje niet!
     
    HvO vindt dit leuk.
  12. HvO

    HvO Niet meer actief

    Ik heb grote zwarte oma onderbroeken van de Zeeman gekocht. Die extreem high waisted zijn haha.

    En voor mijn vriend dingen meenemen is ook zeker een goede! Dat wordt dus helemaal niet vermeld op al die lijstjes. Terwijl ik het zelf ook belangrijk vind dat hij ook comfortabel is aangezien hij waarschijnlijk ook nog wel wat te verduren heeft. :oops:o_O
     
  13. HvO

    HvO Niet meer actief

    Update haha heb inmiddels lekkere fluffy sokken kunnen vinden bij de Action!
     
  14. HvO

    HvO Niet meer actief

    Ohhh dat zou echt erg zijn haha als we het autostoeltje vergeten. Wat overigens wel echt iets voor mij zou zijn. :$

    Ben wel eens ondergoed vergeten mee te nemen op vakantie. :roflmao:
     
  15. ConflictDiamond

    ConflictDiamond Bekend lid

    31 aug 2016
    516
    671
    93
    Ik heb op mijn telefoon de app van ‘mama enzo’ gedownload en daar staan handige checklists in. Zowel voor jou, als voor de baby, als voor je partner :) Erg handig!
     
    1 persoon vindt dit leuk.
  16. HvO

    HvO Niet meer actief

    Kan het zijn dat die app zwanger en zo heet? Kon hem op mama en zo niet vinden! Heb inmiddels ook al een aardige verzameling aan zwangerschaps apps op mijn telefoon verzameld. :roflmao:
     
  17. ConflictDiamond

    ConflictDiamond Bekend lid

    31 aug 2016
    516
    671
    93
    ah ja klopt! Als je hem opent heet ie weer mama enzo, vandaar dat ik in de war was haha. Die roze in elk geval :)
     
  18. HvO

    HvO Niet meer actief

    Heb hem inmiddels haha! En inderdaad die checklisten zijn handig! Morgen maar lekker inpakken.

    Dankjewel!
     
  19. ConflictDiamond

    ConflictDiamond Bekend lid

    31 aug 2016
    516
    671
    93
    Geeft je meteen weer wat te doen he :D (ik zag je andere topic)
     
  20. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Zet een tas klaar met spullen die je niet in de vluchttas doet, maar die wel makkelijk op te halen is als je langer moet blijven dan je zou verwachten.
     
    HvO vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina