Wat zit er in jouw vluchttas voor bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door HvO, 13 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HvO

    HvO Niet meer actief

    Dat is ook nog wel een goede! Zie mijn vriend al voor mij als een kip zonder kop door het huis gaan mochten extra spullen nodig zijn. :roflmao: Denk dat ie met allerlei spullen aan zou komen die niet te gebruiken zijn. :|
     
  2. 3boymom

    3boymom Actief lid

    3 sep 2017
    401
    285
    63
    Vrouw
    En war dragen jullie bij de bevalling?
     
    HvO vindt dit leuk.
  3. HvO

    HvO Niet meer actief

    Mijn favoriete oud en versleten nachthemdje en geitenwollen sokken. :oops:

    En heb wat vesten etc. om laagjes mee te maken.

    Ben absoluut niet preuts of bang om naakt te zijn. En misschien boeit het op het moment suprême niet meer. Maar helemaal naakt bevallen spreekt mij op dit moment niet aan. :oops:
     
  4. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Dextro en AA-drink. Had ik erg nodig... ook na de bevalling om de douche te halen en niet flauw te vallen:eek:
     
  5. HvO

    HvO Niet meer actief

    Hahahaha ben ik weer even zoet mee inderdaad. :roflmao::eek:
     
  6. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik had er dus m en m in gedaan, mn man verklaarde mij voor gek. Maar hij en de geboortefotograaf waren die wel aan het op eten tijdens mn bevalling haha.

    Lippenbalsem! Jazeker!
    Warme sokken!
    Drinken voor daarna wat je lekker vond
    Telefoonlader
     
  7. ConflictDiamond

    ConflictDiamond Bekend lid

    31 aug 2016
    516
    671
    93
    Het is nog lang niet zover, maar ik wil ook iemand standby hebben staan die onmiddelijk sushi gaat halen voor als de baby geboren is! :D
     
    Sunny37, Zonnestralen en HvO vinden dit leuk.
  8. HvO

    HvO Niet meer actief

    JA! Gewoon de bestelllijst in je vluchttas doen! En dan alvast kruisjes voor wat je wil hebben!

    Voor mijn zwangerschap at ik sowieso 2x per maand sushi. En de laatste weken is mijn craving zo erg. :cry:

    Geen alcohol, geen filet American. I dont care. But dont take away my sushi.
     
    Sunny37 en ConflictDiamond vinden dit leuk.
  9. ConflictDiamond

    ConflictDiamond Bekend lid

    31 aug 2016
    516
    671
    93
    Ook weer een leuke bezigheid: vast sushi uitzoeken haha.
     
    HvO vindt dit leuk.
  10. ConflictDiamond

    ConflictDiamond Bekend lid

    31 aug 2016
    516
    671
    93
    Ik mis mijn sushi trouwens nu al... en ik moet nog ff. En ik heb zo’n zin in een lekker glas Hugo! Maar goed nu ga ik erg off topic haha. Sorry.
     
  11. HvO

    HvO Niet meer actief

    Ik mis zelf eigenlijk niet zo heel veel. Behalve de sushi dan! Of een lekkere wrap met gerookte zalm! En een stukje biefstuk. :cry:

    Nu stoppen. Krijg honger. :|
     
  12. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Tip om de maxi cosi niet te vergeten, zet hem gewoon alvast in je auto ;). Hier staat hij ook al een paar weken in de auto, want dat is namelijk echt iets wat wij zouden vergeten :p.
     
    HvO vindt dit leuk.
  13. HvO

    HvO Niet meer actief

    Kunnen we meteen oefenen met het “installeren” etc. Want bedachten ons ineens dat wij eigenlijk helemaal niet weten hoe dat moet. First time parents overduidelijk. :|

    Overigens zou het bij ons niet een heel groot probleem zijn als we hem vergeten want wonen op 5 minuten rijden van het ziekenhuis, als ik onverhoopt in het ziekenhuis zou moeten bevallen. Maar het is geruststellender om toch alles voor elkaar te hebben. :oops:
     
  14. Smurfje1

    Smurfje1 Actief lid

    2 mrt 2017
    172
    47
    28
    Wij hadden een zwembroek mee voor mijn man :p die ook gebruikt is. Ik heb de weeën in bad opgevangen en mijn man zat achter mij in bad voor steun en om mijn rug te masseren. Ik ben naakt bevallen, op het moment dat ik uit bad kwam had ik persweeën dus kon het me helemaal niks schelen dat ik naakt was :)
     
    HvO vindt dit leuk.
  15. HvO

    HvO Niet meer actief

    Okay. Ik moet het vragen. Ik lees hier op de ZP heel vaak over in bad gaan tijdens bevalling of überhaupt in de laatste fase van de zwangerschap. Maar hoe dan? :$ Ik heb namelijk helemaal geen enorm grote buik of overgewicht maar ik moet uit bed rollen zo ongeveer. Hoe komen/kwamen jullie dat bad in en uit? :eek:
     
  16. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Een bevalbad is groter dan een normaal bad. En in een gewoon bad rolde ik min of meer om zodat ik op mijn handen en knieën zat en zo makkelijker kon opstaan.maar ook dat was nog steeds niet heel makkelijk.
     
  17. Smurfje1

    Smurfje1 Actief lid

    2 mrt 2017
    172
    47
    28
    Ik kreeg hulp van mijn man en 2 vroedvrouwen om in bad te gaan, ging heel goed. Tijdens een wee ging ik telkens op mijn zij liggen in bad en hield mijn man mij tegen zodat ik niet op mijn buik ging rollen en ik mijn benen rond zijn been kon wikkelen zoals je met een zwangerschapskussen doet. Eruit komen was iets moeilijker omdat ik al persweeën had maar nog niet mocht persen maar ook daar hebben ze me gewoon met 3 uit bad gehoffen
     
    HvO vindt dit leuk.
  18. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Een goede powerbank. In mijn zkh waren de stopcontacten schaars

    ik ben dus het jasje voor de baby vergeten :eek:
    Nooit gedacht dat we al binnen 24u naar huis mochten namelijk
     
    HvO vindt dit leuk.
  19. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik had bij de eerste een van de oma's vooraf geïnstrueerd dat ze bolletjes met salami mee moest nemen.

    Voor deze keer staat carpaccio op de lijst (maar dat hapt niet zo makkelijk af als een bolletje)

    De filet americain op dag 2 viel vies tegen
     
    HvO vindt dit leuk.
  20. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    - 2x kleding baby
    - Jasje baby
    - dextro
    - AA drink
    - iets te snacken
    - schone kleding voor mezelf
    - voedingsbh
    - shampoo
    - conditioner
    - Douchegel
    - deodorant
    - haarborstel
    - tandpasta
    - tandenborstel
    - trouwboekje
    - telefoonladers
    - maxicosi
     
    HvO vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina