Wat zou jij doen comfort/ standaard

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door WesDaan, 17 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WesDaan

    WesDaan Fanatiek lid

    10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Goedenavond,

    Even weet ik het niet meer mijn oudste kinderen zijn inmiddels 9 en 7.
    Nu hebben we een zoontje erbij van 8 weken en de laatste 2 weken lopen we een beetje te tobben met hem.

    Hij woog bij de geboorte met 37 weken 2750 gram dronk tot een week of 4 iedere 3 uur flesjes van 100. Toen verhoogd naar 120/4 omdat hij niet meer tevreden was. Ook na een aantal dagen dronk hij deze leeg en kwam daarna gewoon weer iedere 3 uur. Dus voor het mooie kreeg hij teveel.
    We zijn toen overgestapt op deels forte voeding en deels standaard dit ging goed liet bijna direct 2 flesjes vallen en kwam iedere 4 uur en snachts 1x na 5 uur.

    Maar toen kregen we het krampen festijn hij kon niet meer goed poepen en liepen heel de dag met hem op de arm met scheetjes, krampjes en jammeren en veel onrust. Dus na 1 week forte heb ik dat toch maar gestaakt en in overleg met cb comfort gaan geven gemixt met standaard.
    Infacol en cinababy werkte hier allemaal niet.
    Na dit gestart te hebben hebben we 2 weken een redelijk tevreden baby gehad dronk zijn flesjes leeg, minder krampjes en kon goed poepen.
    In die tijd zijn we ook bij de osteopaat geweest ivm krampjes en overstrekken, zijn nekwervels zitten niet helemaal goed en zijn bekken zitten niet helemaal goed veel spanning e.d. nu hij hem 1x behandeld heeft is geheel zijn krampen weg is die soepel met verschonen en minder huilen. Echter zijn nek is nog niet zoals t moet zijn daar moeten we voor terug.

    Maar eigenlijk sinds hik dus beter in zijn vel zit nu zo'n 5 dagen hebben we zijn voeding opgehoogd naar 150/5 want hij leek niet meer tevreden. Deze dronk hij niet allemaal op liet over een dag wel bij elkaar 1 fles staan.
    Alleen nadaat hij voorheen ook met dit iedere 4 uur kwam kont hij nu echt weer om de 3 uur is dan niet te sussen en na een fles geven die hij op drinkt daarna zeker wel tevreden is maar nu dus gerust weer 7 x komt.
    Dat is natuurlijk veel te veel vraag ik mij dus af of het niet beter is om de comfort te stoppen?
    Zijn krampjes zijn zo goed als weg poept goed ( eerder dun door de comfort dan stevig) hij krijgt 3 scheppen standaard en 2 comfort.
    Maar omdat comfort lichter verteerbaar is zal ik ws beter resultaat hebben bij alleen standaard denk. Hij weegt overigens bijna 5 kilo.
    Misschien dat hij dan weer om de 4 uur komt.

    Al met al een heel verhaal.

    Wat zouden jullie doen?
     
  2. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Uit welke fles drinkt hij? Hoe lang doet hij over een fles leeg drinken zonder pauzes meegerekend?
     
  3. WesDaan

    WesDaan Fanatiek lid

    10 sep 2009
    2.358
    6
    38

    Hij drinkt uit de difrax s bottle kleinste speen. Gemiddeld 20 min dan boeren en dan nog 10 min tot die leeg is.
     
  4. WesDaan

    WesDaan Fanatiek lid

    10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ondertussen is t opgelost. Kan op slot!
     

Deel Deze Pagina