het valt me een beetje tegen op dit moment..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door anael2009, 25 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anael2009

    anael2009 Actief lid

    26 nov 2008
    478
    0
    0
    en daar is alles dus al mee gezegd...

    Ik werk fulltime in het onderwijs en moet een uur rijden om op mijn werk te komen. dinsdag en donderdagmiddag ben ik om 12 uur vrij, maar vaak lukt het me niet om voor half 3 thuis te zijn, de rest van de week ben ik rond half 6 thuis.. ik ga 's morgens om half 7 weg.. elke dag..

    op zaterdag gaan we vaak naar onze ouders, helaas wonen mijn ouders hier 45 minuten vandaan en zijn ouders een uur de andere kant op, dus ook weer een uur terug.. gisteren zijn we om 11 uur vertrokken en waren we om 9 uur thuis..

    zondags moet dan het huishouden gebeuren, maar.. ik red het niet meer.. het is hier een zooitje en ben moe en emotioneel en zie als een berg op tegen de nieuwe werkweek.. ik krijg niets meer uit mijn handen en loop nu al weer te huilen...

    mijn vriend is een schat, maar ik geloof niet dat hij begrijpt hoe moe ik ben. Ik wil ook niet zeuren... het is allemaal ook zo wennen, eerste keer zwanger, ik slaap slecht, zie overal beren op de weg en heb nog niet echt een buikje maar toch verandert mijn lichaam en dat is ook allemaal vreemd.. vanalles regelen gastouder, kinderopvang.. ik weet het gewoon niet meer, wil het liefste in bed gaan liggen en slapen..

    Ik hoor van alle kanten dat de meeste vrouwen zich na week 14 fantastisch voelen, waarom heb ik dat nou niet?
     
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Je bent toch nog geen 14 weken? Verder moet ik je helaas teleurstellen. Ik heb me mijn vorige zwangerschap de hele zwangerschap door zo gevoeld en nu weer helaas. Dit keer is het nog een tikkeltje erger omdat ik nu ook al een kleintje heb rondlopen dat veel aandacht vraagt.

    Ik hoop voor jou dat je je snel beter gaat voelen en kunnen je ouders en schoonouders anders niet eens jullie kant opkomen of dat je niet meer elke week maar bijv om de week die kant opgaat?

    Mijn mannetje begrijpt volgens mij ook niet trouwens hoe ontzettend moe je kunt zijn. Het is hier ook verschrikkelijk. Heb zelf moeite met mezelf voortbewegen.
     
  3. anael2009

    anael2009 Actief lid

    26 nov 2008
    478
    0
    0
    ik moest al weer huilen van je antwoord..

    maar verrek ben inderdaad ook nog geen 14 weken.. dus er is nog hoop... ik denk dat ik meer voor mezelf moet gaan kiezen, duidelijker moet zijn en dingen afzeggen...
     
  4. Trees

    Trees Niet meer actief

    Kan je mannetje het huishouden niet helemaal van je overnemen? En ik zou inderdaad ook niet meer elke week naar je ouders gaan. Daar zullen ze vast alle begrip voor hebben.
     
  5. MamaDeluxe

    MamaDeluxe Fanatiek lid

    4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik neem aan dat jullie ouders het al weten? Kan je niet hun vragen om dan een keer bij jullie te komen? Ik zou dat zelfs als ik niet zwanger was zien zitten, zo'n hele dag heen en weer reizen.
    Of dat je afspreekt om de week tot je je beter voelt?
     
  6. Suzie83

    Suzie83 Niet meer actief

    Wat rot voor je dat je je zo voelt.

    Moet je zeggen dat ik dat de afgelopen weken ook gehad heb.
    Mijn vriend begreep dit eerst ook niet. Had een boek voor hem gekocht waar precies in staat hoe de moeder zich kan voelen enz. Sinds dien gaat het gelukkig een stuk beter.
    Denk dat je tegenover hem heel duidelijk moet zijn. Zwanger zijn is gewoon vermoeiend, ook in het begin als je nog geen buik hebt enz. Het is wel een mensje die in je groeit!

    Als ik dat zo lees vind ik dat je eigenlijk ook wel erg veel doet. Ik plan altijd minstens 1 dag in de week in waarop ik geen verplichtingen heb. Dus waarop ik ook niet perse aan het huishouden hoef te werken. (mijn vriend kan dat ook doen)

    Moet zeggen dat bij mij de energie al een stuk terug is. Voel me niet meer zo moe als eerst. Of dat na de 14de week nog beter wordt weet ik nog niet. Dat is nog afwachten.

    Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen. En neem de rust die je nodig hebt!

    X Suzie
     
  7. jeanney5

    jeanney5 Bekend lid

    9 jul 2008
    822
    19
    18
    Ja ik kan me voorstellen hoe je je voelt, ik werkte 4 dgn per week. Heb ook 2 kids van 5 en 7 jaar...Pff...Enne meid, ik voel me nog steeds elke dag moe, geen zin om iets te doen..Maar tja het moet gebeuren he! Manlief helpt me veel, maar ik denk dat ie het niet helemaal begriijpt wat je als zwangere vrouw meemaakt....

    Doe rustig aan en luister naar je lichaam, want dat heb je straks echt nodig!

    Nu ben ik lekker thuis, want werken? Nee thanks...Later weer, maar nu genieten van me zwschap..

    Liefs Jeanney
     
  8. Agnes26

    Agnes26 Lid

    17 jul 2008
    53
    0
    0
    Vervelend dat je je zo voelt!
    En hoop dan ook dat het over gaat... Ik heb het nog wel eens in vlagen dat ik om alles kan janken en alles teveel is... De leuke HORMONEN he...
    Er is nog hoop meid...

    Liefs Agnes
     
  9. Lentel

    Lentel Actief lid

    27 okt 2008
    100
    0
    0
    Nederland
    Ik word al moe van je berichtje te lezen :D
    Zoals andere meiden al zeiden, zou ik ook vragen aan jullie ouders om de ene week zijn ouders te laten langskomen, de andere week jouw ouders. Zo moet je de vermoeiende rit niet doen, en is het bezoek ook niet zo vermoeiend.
    Mijn moeder neemt de strijk volledig voor haar rekening.
    Mijn ventje is nu ook een enorme hulp in het huishouden, hem echt duidelijk maken dat het een hele vermoeiende periode voor je is.
    Bij mijn eerste zwangerschap heeft de vermoeidheid tot 16 weken geduurd, staar je niet blind op die 14 weken.

    Liefs Lentel
     
  10. Merel1976

    Merel1976 Actief lid

    8 dec 2008
    245
    0
    0
    Meid, lekker bewust voor jezelf kiezen hoor! Op de bank hangen, lezen, in bad of andere dingen doen die ontspannend voor je zijn...

    En dan maar even niet al die dingen die je anders doet. Werk zelf ook in het onderwijs en weet dat het niet zo simpel ligt, maar waarschijnlijk is er best begrip als je aangeeft dat je eens wel eerder weggaat of even wat extra hulp kunt gebruiken bij voorbereiden of nakijken?!

    Tot een week geleden was ik ook zooooo moe en opeens....... voel ik me weer fit! En ja helaas, bij de een komt dit eerder en bij de ander helaas niet zo.
    Ben een pietje precies en tot deze week kon ik het redelijk loslaten dat het niet zo schoon en opgeruimd was als ik wilde. Net irriteerde het me en had ik energie over en heb ik tussen de kussens van de stoelen en bank gestofzuigt (zo'n klusje wat je echt haast nooit doet).

    Echt inkoppertje, maar zo waar: luister naar je lichaam...
     
  11. darcy

    darcy VIP lid

    1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hier nog zo'n onderwijstype. Was doodop in de eerste periode en voelde me na bijna 4 maanden prima! Toch: laat dingen die niet hoeven gewoon schieten, zeg vaker NEE en laat je (schoon)ouders naar jullie toekomen. En waarom meteen een hele dag? Koffieafspraak, lunchen, een middagje... da's te behappen.
    Plan vooral tijd voor jezelf in - het weekend en 's avonds zijn de momenten die je kunt zien te nemen. Sterkte!
     
  12. Kiwi1

    Kiwi1 Fanatiek lid

    26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Tjah, ik denk dat het voor de meeste herkenbaar is. Die moeheid kan echt killing zijn he.

    Ik had het ook. Fulltime werken, druk sociaal leven, wilde van alles doen, maar kon het vaak ook niet opbrengen. Ben wel netjes elke dag gaan werken, al zat ik daarna bijna te slapen achter het stuur. Op kantoor wisten ze het pas na 13 weken en waren zeer verbaasd dat ik mij zo slecht voelde omdat ze het nooit aan mij gemerkt hebben.
    Ik begon mij vanaf week 18 fantastisch te voelen, maar dan echt fantastisch. Had energie voor 20 en moest voor het slapen vaak nog een uurtje op de hometrainer omdat ik anders niet kon slapen van zoveel energie in mijn lijf. Vanaf week 18 had ik dus een geweldige zwangerschap en heb niks voor de dag van mijn bevalling (42 weken) gelaten.
    Er is dus nog hoop ;), alleen geldt die 13-14 weken grens dus voor lang niet iedereen, sorry.
     
  13. valentijn1980

    valentijn1980 Actief lid

    13 dec 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Meid wat doe je veel! Ik werk neit eens een volle week en moet er niet aan denken om ieder weekend naar onze ouders op bezoek te gaan.
    Ik heb het ook aangegeven en iedereen snapt het wel. En als ze het niet snappen dan hebben ze pech.
    Ik deed in het begin ook zoveel als jij en werd er alleen maar chagerijnig van.
    Ik neem nu gewoon lekker mn rust en ben ook altijd wel vrolijk!
     
  14. Miffy77

    Miffy77 Fanatiek lid

    9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ik werk ook fulltime, daarbij komen nog eens weekenddiensten waarvoor je geen compensatie-uren krijgt i.v.m. gigantische onderbezetting. Ook 3 kwartier naar m'n werk rijden en weer 3 kwartier terug. Plus een postdoc-opleiding. Plus een sociaal leven, plus huishouden, plus je relatie leuk houden door samen wat gezelligs te doen..

    Ik denk dat dit scenario voor veel zwangeren zo is, en dan heb ik nog niet eens een kleintje in huis ronddribbelen, dit is m'n eerste zwangerschap. Ik ben ook helemaal kapot als ik 's avonds (vaak pas na 18:30) thuiskom. kan het dan nog net opbrengen om te koken, en dat was het dan. Daarna is het (hor-)Moontje-tijd, en ga ik lekker in een warm bad en naar bed. Dat moet gewoon, anders hou ik het niet vol! Gelukkig begrijpt m'n vriend het goed, en hij helpt me waar hij kan. Hij weet dat een vies huis me stress oplevert, maar dat ik het gewoon niet kan nu. Dus doet hij een heleboel. Oke, niet altijd op mijn manier :confused: , maar hij doet het wel!

    Ik probeer steeds aan het begin van elke week te plannen hoe mijn week eruit gaat zien. En plan voor mezelf echt rust-uren in. Dan staan die uren voor mezelf en iedereen vast, en ga ik me niet schuldig zitten voelen als ik dan dus ook echt rust neem. Alles goed opschrijven in je agenda, of op zo'n handige weekplanner die je in de keuken ophangt, helpt echt!

    En verder zou je inderdaad bepaalde gewoontes en afspraken wat kunnen ombuigen nu, zoals dat je schoonouders naar jullie toe komen (of een weekend lekker een keer helemaal niet.. 8) ). Jij bent zwanger meis, en je moet niet alleen goed voor jezelf zorgen, maar ook voor dat ukkeltje in je buik. Ga niet zitten wachten op die energie-knal. Daar wacht ik ook al weken op, maar tot nu toe is er nog geen teken van. En tot die tijd zullen we het toch moeten zien te redden!

    Succes en knuffel, Monique
     
  15. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Och lieve meid! Neem even tijd voor jezelf! Ga een weekend niet naar je ouders/schoonouders, en laat het huishouden eens een keer liggen. Plan een verwenzaterdag in en ga de zondag gewoon iets leuks doen met jullie drietjes!

    Kortom even aan jezelf denken meid!
     
  16. anael2009

    anael2009 Actief lid

    26 nov 2008
    478
    0
    0
    ben echt behoorlijk ingestort vanmiddag, gelukkig was mijn vriend er op me op te vangen, heeft me op de bank neergelegd en verboden nog wat te doen. heb gepraat over het reizen en over het feit dat ik me zo schuldig voel over het huishouden. Hebben meteen beide ouders opgebeld en gezegd hoe het er voor stond. Mijn moeder had al 100 keer gezegd de laatste tijd dat ik niet elke week hoef te komen, maar nu wil ze me dus volgende week niet zien :) is een schat. De ouders van mijn vriend merken het straks vanzelf wel.. kan sinds ik zwanger ben toch niet veel meer fout doen.

    wat het huishouden betreft.. hij snapt heel goed dat ik niet zoveel doe op het moment, hij heeft ook beloofd zelf meer te gaan doen. Moet dat nog even zien, maar hij bedoeld het goed haha.. 't is een schat.

    ik moet ergens wat meer rustpunten vandaan zie te halen, weet alleen nog niet hoe en waar. Ik ben nu inderdaad niet alleen verantwoordelijk voor mezelf maar ook voor ons kloontje.. ga nu ook (hor)Moontje tijd instellen! ga kalender kopen en ook maar opschrijven, dan maar verplicht rusten.

    bedankt voor jullie lieve reacties.. heb echt zoveel aan dit forum, ben nu al verslaafd en moet nog een maandje of zes!

    heel veel liefs Monique
     
  17. banjabes

    banjabes Fanatiek lid

    29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Nou bij mij heeft dit ook langer geduurd dan normaal. Nu pas (met 18 weken) ga ik mij weer wat fitter voelen. Kan dus nog komen meid, even geduld hebben nog!

    Succes
     
  18. Cilla24

    Cilla24 Fanatiek lid

    23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik voelde me in het begin ook echt heel moe viel om half 8 op de bank in slaap. dat heeft tto de 15e week geduurt, en nu heb ik energie voor 20 !1
    t kriebelt echt ik wil alles schoonmaken en de kasten opnieuw indelen :D zal t al nestel drang wezen?
    t moraal van dit verhaal : tkomt allemaal goed neem nu je rust (echt doen) en straks kijk je er weer met goede moed tegenaan.
     
  19. Kimmeding

    Kimmeding VIP lid

    13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Weten ze op je werk dat je zwanger bent?

    Zo ja dan zeg je nadat de klassen leeg zijn gewoon gedag.
    Ik sta ook wel te kletsen op mijn werk maar blijf echt niet nog 3 uur hangen als mijn dienst er op zit.

    Geef gewoon op je werk aan dat je het even niet trekt om elke keer zo lang te blijven en dat je op tijd naar huis gaat.
     
  20. Kikki

    Kikki Bekend lid

    15 aug 2008
    875
    0
    0
    Och, arme jij. Ik herken me (helaas) helemaal. Ik heb de eerste 18/19 weken fulltime doorgewerkt (leidinggevende in het onderwijs) en ik heb aan alle leuke en sociale verplichtingen voldaan. Wel met groeiende moeite en tegenzin. Oh, wat was ik moe! En ik werd steeds vermoeider. Dat beroemde tweede trimester was allang ingegaan en ik voelde me juist steeds slechter.

    Vanaf week 20 belandde ik in de ziektewet. Ik kreeg namelijk heel veel harde buiken. Ik had niet goed naar mijn lichaam geluisterd. En zelfs met een paar weken rust was het niet over. Resultaat: ik zit nog steeds in de ziektewet en mag tot aan mijn verlof niet meer werken! Ondertussen zit ik in mijn 3e trimester en wat denk je? Pas nu ga ik mij beter voelen. De vermoeidheid wordt minder, de harde buiken blijven (helaas) en ik ben weer een leuker mens. Hormonen?

    Dus, echt, luister naar je lichaam en jezelf!
     

Deel Deze Pagina