WAZO en kinderopvangtoeslag?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door woohoo, 12 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. woohoo

    woohoo Actief lid

    9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    Ik ben zwanger van een tweeling en zit al enige tijd in de zw (vanuit de ww). Dit wordt door de belastingdienst gezien als een 'traject naar werk', waardoor ik recht heb op kinderopvangtoeslag.

    Binnenkort ga ik de WAZO in. Nu zag ik de WAZO niet in het lijstje staan op de site van de belastingdienst als het gaat om 'traject naar werk'. Er stond wel iets over als je geen uitkering hebt maar wel als werkzoekende bent ingeschreven, je in bepaalde gevallen wel recht hebt op kinderopvangtoeslag. Hoe zit dat precies? Is er een manier om tijdens de WAZO kinderopvangtoeslag te krijgen?
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Beste Woohoo,


    Jouw vraag of je tijdens je WAZO-verlof recht hebt op kinderopvangtoeslag is een vraag voor de Belastingdienst. UWV is hier geen partij in.
    Je hebt zelf al het een en ander uitgezocht op de website van de Belastingdienst en daar kon je het antwoord niet vinden. Ik raad je aan om contact op te nemen met de Belastingdienst hierover. Dit kan op verschillende manieren.

    Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.


    Met vriendelijke groet,


    Viktoria
    UWV Webcareteam
     

Deel Deze Pagina