Wie heeft er een positief verhaal?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door afrika, 29 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. afrika

    afrika Lid

    22 mei 2007
    84
    0
    0
    Dag allemaal!
    misschien is het leuk om een topic te hebben waar alleen positieve verhalen over zwanger worden in staan. dan kan de rest daar misschien inspiratie in vinden :)

    dus...wie heeft er een mooi, positief, wonderbaarlijk etc verhaal over zwanger worden. bijv ik las ergens een berichtje van iemand die in een maand maar 1 keer geklust had en toen zwanger bleek.. zoiets! dat je denkt: er is hoop. in plaats van die zware gevoelens dat het niet gaat lukken enzo.
     
  2. loveya0020

    26 jul 2007
    11
    0
    0
    middelburg
    ik denk dat het bij mij wel gaat lukken gewoon omdat we er niet echt mee bezig zijn maar we zien wel. oke niet echt positief maar moest het even kwijt
     
  3. Beccaatje

    Beccaatje Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    nou, je wilt positief:

    zwangerschap 1: augustus stoppen met de pil, in september voor het echie en raak.
    zwangerschap 2: juli voor het echie, laatste week van juni toch onveilige sex gehad want tsja, niet vruchtbaar....toch vruchtbaar!

    Ik zal niet beweren dat het in één poging raak is maar wel in 1 ronde. Of zelfs voor de eerste ronde :D
     
  4. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    Mijn mama heeft na vijf jaar proberen een miskraam gekregen. Niet leuk, drie maanden later werd ze alsnog zwanger van mij. Vijf jaar later kwam mijn broertje.

    Uiteindelijk kan het allemaal goed komen, ook zonder de MMM ;)
     
  5. anoniem1405

    anoniem1405 Bekend lid

    28 jul 2007
    705
    0
    0
    Wij waren nog maar een half jaar samen en hadden het op 13 februari over dat we graag beide, samen (;)) een kindje wilde. 14 februari, valentijnsdag en wel hoor... Raak!

    en nu willen we graag een tweede, deze maand eerste maand voor het echie, en ik denk het wel! maar das nog heel even afwachten, hihi!

    [​IMG]
     
  6. Lilya

    Lilya Fanatiek lid

    13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Wij zijn in mei gestopt met de pil, hebben toen altijd veilig gevreeën en in juli gingen we ervoor, en meteen raak :)
     
  7. sabrina27

    sabrina27 Actief lid

    21 aug 2006
    279
    0
    0
    bij me jongste dochter was ik na 1 keer klussen zwanger nooit verwacht natuurlijk.
    bij deze beeb hadden we het er net over gehad in sep/okt om misschien voor een 3de kindje tegaan en dat het dan mooi zou zijn als het tegen de zomer zou lukken dan zat er ook zo'n 2 jaar tussen bleek ik een maand later al zwanger tezijn nu kan ze elk moment komen.
     
  8. KanjerB

    KanjerB VIP lid

    24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Mijn zus is ook 5 jaar bezig geweest voor een kindtje en na 5 jaar heeft ze toch echt 4 kinderen gekregen
     
  9. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Mijn oma: 5 jaar getrouwd, toen pas 1e kind (voorbehoedsmiddelen hadden ze nog niet, dus...). Toen nog 5 jaar wachten, nog een kind.

    Kennissen van ons: jaren proberen, IVF, alles mislukt, bezig met adoptie, toch nog spontaan zwanger en inmiddels een eigen zoontje.

    Dus ook als het langer duurt, blijft er hoop.
     
  10. afrika

    afrika Lid

    22 mei 2007
    84
    0
    0
    Vooral dat laatste berichtje spreekt me echt aan :)

    Ik weet dat het bij sommige mensen heel vlot gaat, maar als je dan in een situatie zit waarin het Niet zo vlot gaat, is het toch mooi om deze verhalen te lezen!

    Bedankt!
     
  11. Deborah 22

    Deborah 22 Bekend lid

    22 mei 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Mijn tante haar zus, had 2 kindjes geasopteerd omdat ze geen kinderen kon krijgen en toen op haar 40ste was ze ineens zwanger!
     
  12. Deborah 22

    Deborah 22 Bekend lid

    22 mei 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Vriendin van me nicht, was al 7 jaar bezig met kinderen en stonden op het punt ivf te doen, toen ze eigen zaak kregen. Ze hadden toen zo iets we storten ons eerst even op onze eigen winkel, omdat dat al druk genoef was en daarna zouden ze wel voor ivf gaan. Maar na geloof ik 4 maanden was ze ineens zwanger :)
     
  13. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    eind september 2005 stopte ik met de pil want we wilde graag een kindje.
    oktober 2006 maar is naar de huis arts gegaan want was nog steeds niet zwanger.
    toch nog ff geprobeerd en in begin februari 2007 zijn we bij de gyn terecht gekomen , ik kreeg onder zoeken en moest bloed prikken maar met mij was er niks aan de hand.
    23 feb moest me man naar het ziekenhuis om zijn zaad te laten controleren.
    19 maart kregen we de uitslag: te weinig zaadcellen zei de gyn , maar 1 miljoen.
    volgens de gyn kon ik dan alleen zwanger raken via ivf maar me man moest in mei maar nog is zaad inleveren om te kijken of het dan anders was.
    een week later 27 maart , ik was 5 dagen overtijd en toch maar is een testje gedaan want ik was altijd stipt op tijd en wat bleek ik was zwanger.
    gelijk me man gebeld en toen de gyn , met 6 weken zwangerschap mocht ik komen voor een echo , de gyn stond met zijn mond vol tanden en snapte er niks van dat het toch was gelukt.
    en tot nu toe gaat het allemaal goed met de zwangerschap.
     
  14. Fem

    Fem VIP lid

    28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    In januari gestopt met de pil, na laatste dag ongi (op 08 jan.) werd ik niet meer ongesteld. Niet omdat ik zwanger was, want ik heb er diverse testen tegenaan gegooid, ik snapte er niks meer van. Was niet zwanger en was al op dag 65 aangekomen.

    Na veel wikken en wegen en een tip van iemand hier op zw. pagina op 07 maart naar de verloskundige gegaan om te kijken "wat er aan de hand was". Ik lag op de tafel, de vk zei: Nou mevrouw, ik zie wat hoor....

    Bleek dat ik hartstikke zwanger was.

    Had helemaal nergens last van! :confused:
     
  15. Blondie

    Blondie Fanatiek lid

    22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    meisje op ander forum: jaren bezig.. in december adoptie procedure gestart.

    Zij PCOS, hij geen levend zaad.
    Via een speciale behandeling eerrst in buitenland, later nijmegen zouden ze dan met veel dokteren toch zwanger kunnen worden. Kans gering.
    Nu eerst alleen nog maar papierenrompslomp waar alles wat fout kon gaan fout gaat...

    Zij had het helemaal gehad..zat er doorheen ging aant Sonja Bakkeren.. ging eerst goed.. toen ging het niet meer zo hard en toen zeiden er 5 mensen in 2 weken.. ben je zwanger?
    Nee onmogelijk....
    Toch een testje gedaan en warempel!

    Voor echo en ze blijkt al 16 weken zwanger!

    Positiever kan ik het niet maken :)
     
  16. fokje

    fokje Fanatiek lid

    14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ik heb zelf een b12 tekort hierdoor kan het langer duren dat je zwanger raakt dan normaal (wat is normaal) nou ja minimaal een jaar zei de huisarts dus prima wij gestopt met de pil
    In de vierde ronde was ik al zwanger
    joepie :D :D
     
  17. Freesia

    Freesia Fanatiek lid

    5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Een vriendin van mij, 2 keer buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, waarvan de eerste bijna met dodelijke afloop (in Frankrijk, op een camping, zij in shock door inwendig bloedverlies, hij in paniek op zoek naar een ziekenhuis). Daardoor 1 eierstok verspeeld en de andere beschadigd. Hij heeft verminderde kwaliteit zaad, is geopereerd aan een spatader op zijn balzak, geen verbetering.
    Opeens spontaan zwanger! Wonderdochter gekregen.
    Daarna nog steeds een kinderwens, maar hij durfde niet meer, veel te bang zijn lief kwijt te raken door complicaties. Zij wilde wel, en opeens waren ze weer zwanger! 'Gewone' miskraam helaas.
    Hij wilde zich toen laten steriliseren, was er helemaal klaar mee, en ze hebben 1 gezond kind.
    Na een half jaar, weer zwanger, en nu een 2de prachtdochter van 9 weken!
    Ongelofelijk mooi...
     
  18. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    Kennis van me kon ook geen kindjes krijgen, alles gedaan, IVF, medicijnen, echt de zwaarste dingen. Haar man zat op zee en toen is ze, nadat ze alles achter de rug had en het toch niets was geworden een weekje naar hem toegegaan om bij te komen.

    Toen hebben ze het voor de eerste keer sinds lang weer eens voor de lol gedaan, en uiteindelijk is ze in die week zwanger geworden...
     
  19. isabeau

    isabeau Lid

    31 jul 2007
    7
    0
    0
    zelf nadat ik was gestopt van de pil gelijk zwanger, dus niet eens ongesteld geworden, oudste dochter, toen gingen we nadenken over een tweede kindje, weer dezelfde maand zwanger, toen hadden we zoiets van gezinnetje is compleet, doordat ik niet goed tegen de pil meer kan, deden we het met condooms, waarschijnlijk niet goed genoeg want toen werd ik zwanger van dochter nummer drie, en nu hoop ik zelf op nummer vier :D

    mijn tante ook in de mediche molen geweest ze konden niet zwanger worden, bleek uit de onderzoeken, ze had allemaal verklevingen, man met verminderde zaadkwaliteit etc, ze hadden de hoop dus opgegeven, en nu drie kinderen vlak achter elkaar.

    mijn vriendin wilde zo graag zwanger worden dat het bijna een obsessie voor haar werd, na ander half jaar nog steeds niet zwanger, toen gingen ze verhuizen, een hoop drukte dus kon ze er niet echt mee bezig zijn en de maand erop zwanger.

    groetjes,
     
  20. klavertje44

    klavertje44 Bekend lid

    31 jul 2007
    648
    0
    0
    Over mijn moeder:

    10 Jaar bezig en allerlei artsen afgeweest, iriscopist geweest. 1 Zwangerschap was een bb zwangerschap waardoor ze bijna dood is gegaan. Na 10 jaar opeens zwanger van mijn zus.
    Hierna nog eens 5 jaar en 'opeens' zwanger van mij!
     

Deel Deze Pagina