strippen 41wk 1 dg

Discussie in 'De bevalling' gestart door desangel, 24 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. desangel

    desangel Actief lid

    14 dec 2007
    113
    0
    0
    zeist
    hoi hoi
    ik loop nu 3 dagen overtijd en ben afgelopen donderdag naar huis gestuurd ... met de optie om volgende week vrijdag te gaan strippen.
    waarop ik aan me vk vroeg ... doet het pijn !?!?! haha en zij zegt gewoon jah haha
    en ik ben al zo lekker kleinzerig en heb straks ook de bevalling zelf al ;)
    me vk zei dat ik er rustig over na moest denken ook omdat het maar 50%kans heeft dat het daadwerkelijk ook werkt...(omdat het ons eerste kindje is )

    ik twijfel dus heel erg of ik het moet doen ... de week erna word ze zoiezo gehaald dus .....

    help? haha
     
  2. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb met 41 weken gekozen het niet te doen.. Simpelweg, omdat ik me prima voelde, en in mijn familie overdragen heel gewoon is. Ik wilde de natuur zoveel mogelijk de kans geven.
    Bij de controle bleek dat C nog niet eens was ingedaald, dus strippen had niet eens gekund.

    Een zwangerschapsgym-genoot was op dezelfde dag uitgerekend en heeft op 41 weken wel laten strippen.. Uiteindelijk ben ik de dag erna bevallen, en zij met 41w6d na 3x strippen ;)
     
  3. Kiwi1

    Kiwi1 Fanatiek lid

    26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Pijn? Wel nee joh. Hoogstens een vervelend gevoel, maar pijn doet het echt niet hoor. Bevallen is pas pijn, hahah.
     
  4. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik voelde er ook niets van, binnen 2 tellen was ze klaar, ik vroeg is t nu al gebeurd? ja hoor zei haha
    4 uur later begonnen de weeen.
     
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Nou, vond het persoonlijk toch behoorlijk pijnlijk. Ben 2 keer gestript en het heeft beide keren niks geholpen. (logisch ook, hij was nog helemaal niet ingedaald)
     
  6. bulldog

    bulldog Fanatiek lid

    2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    bij mij heeft het ook niet geholpen
     
  7. lillebi

    lillebi Actief lid

    21 feb 2008
    249
    0
    0
    bij mij heeft het wel geholpen en pijn deed het niet maar het was gewoon een erg rotgevoel, daarna net of je een flinke blauwe plek daar had zitten, wat later wel weg trok dat gevoel.
     
  8. pluys

    pluys Fanatiek lid

    30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    in vergelijking met de bevalling vond ik het strippen geen pijn doen :) .
     
  9. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Het steld echt niet zoveel voor hoor...Laten we wel hopen dat je uverhaupt te strippen bent! Er moet dan namelijk al wel een opening zijn (iets ontsluiting)
    ik had dat niet jamemr genoeg...uiteindelijk is Marit bij 42 wk precies geboren.
     
  10. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik ben gestript met 41 weken en 2 dagen en binnen 3 uur begonnen de weeën. Ik had al wel 1,5 cm ontsluiting.

    Ik vond het niet pijnlijk, wel vervelend, maar het duurt een halve minuut ofzo, dus dat overleef je wel.
    Ik zou zeker een poging wagen als ik jou was.
     
  11. Lisette28

    Lisette28 Fanatiek lid

    21 feb 2006
    1.439
    0
    0
    Delft
    Ik vond het even pijnlijk aanvoelen mar ik kon daarna gewoon weer op de fiets naar huis (ben twee keer gestript maar hielp bij mij niet, bevalling is uiteidelijk natuurlijk begonnen 41+5)
     
  12. Lara80

    Lara80 Actief lid

    20 sep 2007
    114
    1
    0
    Utrecht
    Goed om even iets te lezen over strippen! Als alle "condities" goed waren, zou de vk mij vanmiddag proberen te strippen. Ben benieuwd...
     
  13. elies

    elies Lid

    22 feb 2008
    40
    0
    0
    verre oosten
    vk heeft aangeboden om morgen te strippen. ik heb er toch wel vervelende ervaringen mee, dus twijfel.
    ergens las ik dat een goede vrijpartij hetzelfde effect heeft, dus dat blijven doen vind ik toch een leuker alternatief...
     
  14. pluys

    pluys Fanatiek lid

    30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    heeft bij ons niet geholpen :)
     
  15. Lia

    Lia Bekend lid

    10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Het heeft bij mij bij 40 wk 5 dagen niet geholpen en bij 41wk 5 dagen wel... maar ik bleek toen ook al 3cm ontsluiting te hebben. Ik wilde zeker de tweede keer wel gestript worden, omdat ik anders de dag daarop ingeleid zou worden en ik daar ook geen prettige verhalen over had gehoord.

    De tweede keer deed het behoorlijk pijn, vond ik. 's Avonds rond een uur of 11 kwamen de weeën langzaam op gang, om half 5 was ik in het ziekenhuis met 6cm ontsluiting en om tien voor half 7 was Quinten geboren.

    Ik denk dat strippen net dat laatste duwtje kan geven om het begin van je bevalling wat te bespoedigen.
     
  16. Jaimy en remco

    Jaimy en remco Bekend lid

    14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    een vriendin van mij is hoog zwanger en hebben ze vandaag voor 2 de x gedaan het geeft eens in het 1.5 uur een weeen. Maar nie wat je kan noemen dat het tot de bevalling lijd. Kan zij er nog wat voor doen?
     
  17. binnabinna

    binnabinna VIP lid

    19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    ik ben gisteren gestript en het was niet een pretige ervaring. en daarna heb ik er een ongesteldheids gevoel aan over gehouden. en heb even weeen gehad maar meer niet.maar ze heeft mijn ook niet goed kunnen strippen omdat ik nog maar 1cm ontsuiting had. maar mischien heeft het wel wat op geleverd en kunnen ze me morgen wel goed strippen. ik heb er voor gekozen omdat ik dit toch wat natuurlijker vindt dan dat ik volgende week aan de weeeen op wekkers moet. en gewoon zo snel mogelijk me kleintje wil
     
  18. Nou ze wouden mij ook vandaag strippen maar ik had niet eens 1 centimeter onsluiting.
    Ze heeft wel 1 centmeter gemaakt, maar het zal het niet gaan worden vandaag.
    Het was inderdaad niet echt een prettig gevoel, maar als het effect heeft heb ik het der graag voor over hoor ;)

    Zaterdag komen ze weer en als het dan niets wordt gaan ze maandag me vliezen breken.
    Pffff je wordt zo bleh van het wachten he!
     
  19. Krista B

    Krista B Bekend lid

    15 apr 2007
    603
    0
    0
    Hier ook gestript, ik was 2,5 week overtijd....
    Een vervelend gevoel was het wel, maar het was het zeker waard.
    Ik voelde direct krampen en 6 uur na het strippen werd mijn dochter geboren!
     

Deel Deze Pagina